Kelvin Klajn: Činjenice o slavnom modnom kreatoru koje možda niste znali
Slavni američki dizajner Kelvin Klajn danas slavi 79. rođendan, pa smo tim povodom odlučili da se prisetimo njegove blistave karijere i otkrijemo vam neke detalje iz njegovog života koje možda niste znali.
Čuveni modni dizajner, rođen 19. novembra 1942, u Bronksu, u Njujorku, poznat je prvenstveno po svojim sjajnim kolekcijama ženske i muške odeće, farmerkama, kozmetici i parfemima, ali i drugim upotrebnim predmetima, poput posteljina, sa njegovim potpisom.
Klajn je studirao na Tehnološkom institutu za modu u Njujorku a, nakon što je diplomirao 1962. godine, otišao je da radi kao šegrt dizajner za proizvođača kaputa i odela u njujorškom okrugu za proizvodnju odeće. Godine 1968, kada je otvorio sopstvenu kompaniju, njujorška modna industrija bila je u sumornoj fazi, sa ležernom odećom u hipi stilu i mini suknjama koje su odslikavale sav raspon tadašnje mode.
Imajući to u vidu, Klajn je, za promenu, želeo da se posveti dizajniranju jednostavne i skromne odeće. Iako je u početku bio poznat po odelima i kaputima, postepeno je stavljao sve veći naglasak na sportsku odeću, posebno na one komade koji se mogu nositi zasebno i tako lako kombinovati na više načina.
Klajn je prvi dizajner koji je osvojio tri uzastopne Koti nagrade za žensku odeću (1973–75) i bio je najmlađi dizajner konfekcijske odeće koji je ikada izabran u Kuću slavnih Kotija (1975).
Svoju dizajnersku filozofiju opisao je kao „pravljenje jednostavne, udobne i moderne odeće, ali bez ičega preteranog ili ekstremnog“. Njegova odeća je bila relativno skupa, ali klasična, elegantna i laka za nošenje, i izazvala je veliku pažnju među kupcima u Sjedinjenim Državama i drugim zemljama. Njegova dostignuća smatraju se ne samo trijumfom njegovog ličnog brenda klasičnog stila, već i sazrevanjem američke modne industrije.
Međutim, možda više nego po svojoj odeći, Klajn je postao poznat po svojim reklamama, od kojih su neke bile na ivici skandaloznih. Jedna serija reklama predstavljala je tinejdžersku glumicu Bruk Šilds kako nosi par klasičnih plavih farmerki uz komentar da „ništa ne može da razdvoji mene od mog Kelvina“.
Klajnovo reklamiranje donjeg veša – sa fotografijama Herba Ritsa i Brusa Vebera i modela kao što je glumac Mark Volberg – doprinelo je tome da se muškarci pozicioniraju kao seksualni objekti. Druge kontroverzne reklamne kampanje uključivale su nekoliko za njegov parfem pod nazivom Obsession.
Klajn je 2003. godine prodao svoju kompaniju, da bi se naredne godine penzionisao. Od tada se retko pojavljuje u javnosti, međutim, 2017. je objavio knjigu jednostavnog naziva Calvin Klein, koja sažima najzanimljivije detalje iz njegove karijere i sadrži brojne fotografije i anegdote.
Izvor: britannica.com
Naslovna fotografija: wikimedia.org/David Shankbone