Ovo su najpopularnije reklame 80-ih u kojima su se pojavile najveće jugoslovenske zvezde: Danas ove proizvode možete naći samo na buvljacima
Najpopularnije reklame na prelasku iz 80-ih u 90-e nisu ni za automobile, piće ili parfeme već za – čarape.
Čarape Udarnik su svojevremeno postale sinonim za ovaj deo odeće, a veoma veliki razlog imaju reklame koje su odigrale ulogu u celoj ovoj priči, kao i poznate ličnosti koje su bile manekeni za ovu kuću.
Čarpe Udarnik su reklamirali ni manje ni više nego Robert Prosinečki i Lidija Vukićević.
U reklami Robert Prosinečki prolazi Knez Mihajlovom, ulazi u gradski prevoz, potom i u bife i naručuje kafu za šankom, dok se kadar polako sa njegovog ispijanja kafe spušta na njegove noge bez cipela – u čisto belim čarapama.
Udarnik – najpopularnije reklame:
@estradni_hunter_007 #fyp #starereklame #udarnik #udarnikzrenjanin #zrenjanin #nostalgija #robertprosinecki ♬ original sound – Estradni Hunter 007
“Prave cipele možda nećete naći, ali čarape da”, glasio je tekst čuvene reklame.
Prosinečki je tih dana, na prelazu iz osamdesetih na devedesete bio glavna fudbalska zvezda Jugoslavije, a ništa manja zvezda na tekstilnoj sceni bivše države bio je i Udarnik, fabrika čije je čarape Prosinečki reklamirao.
On nije bio jedini promoter Udarnika jer je to isto u vreme najveće popularnosti Boljeg života radila i glumica Lidija Vukićević.
Bile tanke hulahopke ili bele, sportske muške čarape, Udarnik je bio sinonim za kvalitet, ali i za Zrenjanin iz kog je potekao.
Kako je pisao danas.rs čarape su u Zrenjaninu počele da se proizvode još 1898. i to je trajalo sve do 2009. kada je fabrika otišla u stečaj. Pre toga u fabrici je radilo 400 radnika, ali je dvehiljaditih Agencija za privatizaciju male akcionare ostavila bez udela, a u jednom trenutku državu upisala kao vlasnika 53 akcija firme.
Međutim, i godinama posle stečaja, Udarnikove čarape su mogle da se kupe u fabričkoj radnji u Zrenjaninu. Mediji su tokom 2015. i 2016. pisali o tome kako se čarape “Made in Yugoslavia” prodaju u zrenjaninskoj radnji, te kako će ista raditi dok god se ne isprazne puni magacini.
Poslednje čarape proizvedene su 2006, ali je na rafovima skromne fabričke radnje bilo i više decenija starih čarapa.
Sada više ne radi ni prodavnica.
U njoj, kažu Zrenajninci, i dalje ima robe, ali je zatvorena još pre korone.
Fabrika je, kako je pisao novosadski Dnevnik oktobra 2018, prodata melenačkoj firmi Agrorit po ceni od 76 miliona dinara.
Udarnik je februara 2020. obrisan iz registra APR-a, a od Udarnika osim čarapa koje možda imaju pojedini kupci u svom garderoberu nije ostalo mnogo.
Ostala je stara zgrada u Zrenjaninu, koja je nekada bila koncentracioni logor, a koja se od kraja šezdesetih godina prošlog veka dala Udarniku na korišćenje kao prostor za skladištenje.
Ostale su i stare reklame, sećanja, i po koji zanimljiv mali oglas, poput jednog iz jula ove godine – džepni kalendar Udarnika iz 1985. koji se prodaje za 500 dinara ili znojnica u bojama jugoslovenske zastave istog proizvođača koja se kupcima nudi za 200 dinara.