Simbolika laka za nokte Ume Turman u filmu „Petparačke priče”
Za početak, prisetimo se radnje filma, koji je nekima prirastao k srcu, a druge razočarao, ali se svakako smatra kultnim. Kada Mia, koju tumači glumica Uma Turman, otkloni sumnje i nagađanja da je odgovorna za defenestraciju, napetost koju svojom pojavom unosi polako jenjava. Međutim, ne zadugo, jer se brend Chanel pobrinuo za njen fatalan izgled, a susret sa Vinsentom sa sobom povlači opasnost. Moglo bi se reći da su šminkeri i kostimografi poveli računa o svakom detalju, pa je glumica tako ošišana na bob, koji podseća na onaj glumice Luize Bruks, iz filma Pandorina kutija. U ovom ostvarenju, ona igra opaku gospođicu, te je svaka slučajnost namerna. Ali, vratimo se laku za nokte iz 1994. godine, koji je svojevremeno na američkom tržištu nosio naziv Vamp de Chanel, a delo je nekadašnjih kreativnih direktora zaduženih za šminku.
U magazinu Interview 2011. godine osvanuo je intervju šminkera Pitera Filipsa sa koleginicom Hajdi Morovec, u kome je ova dama sa čitaocima podelila interesantne detalje iza kulisa snimanja ovog kultnog filma. Naime, zagasito crvena boja, koja poprima crne tonove, nije bila popularna u to vreme, međutim, lak Vamp de Chanel ubrzo je postao jedna od 5 najprodavanijih nijansi decenije. Tajna je u eleganciji, a Morovec je na ideju došla posmatrajući crno-bele fotografije, na kojima oči i nokti izgledaju tamno. Zatim je pomislila kako bi mogla da se poigra sa kolegama i napravi dobitnu formulu laka za nokte.
Sve se odvijalo jako brzo, uoči revije za sezonu jesen/zima 1994, te su, prema njenom priznanju, sami kombinovali pigmente, što je naišlo na neodobravanje manikirke. Međutim, u laboratoriji su odradili dobar posao, a nakon velikog događaja, novinari nisu štedeli reči hvale i hteli su da saznaju sve o novoj nijansi laka. Prvo se našla u prodaji na američkom tržištu, da bi tek kasnije bila dostupna i damama u Parizu. Iako je naziv koji smo naveli bio i te kako prikladan, naknadno je izmenjen u Rouge Noir.
Iako sve, pa i reči autora filma i šminkera modne kuće Chanel ukazuje na jasnu simboliku laka na snimanju filma Petparačke priče, postoje novinari koji i dalje sumnjaju u verodostojnost priče. Oni smatraju da je film nastao ranije, pre lansiranja nove nijanse. Prema saznanjima magazina Vanity Fair snimanje, koje je trajalo punih 45 dana, započeto je 20. septembra 1993. godine, mnogo pre spomenute modne revije, održane u martu 1994. Premijera filma upriličena je na Kanskom festivalu, u maju 1994. godine, na kome je osvojio Zlatnu palmu.
Bez obzira na nepoklapanje činjenica, Mia Volas bez sumnje je kreirala zloslutnu auru, koja proganja i danas. Sa druge strane, čini se da ni pisanja Vanity Fair-a nisu naštetila popularnosti laka Rouge Noir, koji je u Velikoj Britaniji rasprodat za jedan dan, te su pravljene liste čekanja. Za kraj, vredi napomenuti da je ova nijansa bila izbor pevačice Madone za snimanje spota Take a Bow.
Izvor: Vogue España
Fotografije: Pinterest