Kaputi Nikol Kidman u seriji „The Undoing” kriju misteriju
Iako je prikazivanje serije The Undoing upravo završeno, o kostimima, pre svega onim koje nosi glumica Nikol Kidman, još dugo će se pričati. Naime, mnoge gledateljke su već nakon prve epizode počele da istražuju gde mogu da kupe neki od čarobnih kaputa, pri čemu se izdvajaju onaj u zelenoj boji, zatim ogrtač iz kadra aukcije, kao i onaj bordo na vezivanje. Put do odgovora vodi nas u Dansku, odakle potiče kostimografkinja. Reč je o dami po imenu Signa, koja ne krije da joj ovih dana neprestano stižu mejlovi i poruke sa istim pitanjem. Iako je želja za kupovinom kopije kostima velika, to ipak nije moguće, jer su izrađena samo ta tri primerka namenjena liku Grejs Frejzer.
Ovoliko interesovanje ne treba da nas čudi, s obzirom na to da je reč o vrlo upečatljivim komadima i vrhunskom dizajnu. Prvi kaput koji smo spomenuli, iako na prvi pogled deluje da je od krzna, zapravo nije, već je tkan od debelog štofa, što je redak primer u igranom programu. Međutim, dizajnerka se odlučila za njega zbog nijanse, a isto je i sa bordo modelom. Grejs Frejzer, čiji muž biva optužen za ubistvo, ima primetno različit modni ukus od drugih imućnih žena u okruženju, pre svega kada govorimo o koloritu. Signa otkriva da je njena tajna u jesenjoj paleti boja, koja unosi tajanstvenost, što se ne bi moglo reći i za Silviju. Ukoliko se do sada niste susreli sa njenim likom, ona tumači uticajnu advokaticu. Na ekranu ju je oživela glumica Lili Rejb, za koju su odabrani skupoceni, ali neutralni kaputi modne kuće Max Mara. Upravo zbog toga, ona je oličenje dame sa Upper East Side-a, dok je Grejs znatno složenija junakinja. Kostimografkinja je odlučila da u što većoj meri iskoristi potencijal tekstura i različitih tonova, da bi nam približila njeno poreklo.
Rukavice i ešarpe imaju ulogu da upotpune priču, a suvišno je govoriti da izgledaju savršeno. Kostimografski tim odlučio je da dočara njen istančan ukus, i razvojni put, koji su pratili muzika i umetnost, ali kao protivtežu perfekcionizmu, imamo neukrotivu frizuru, koja je odabrana sa razlogom. Reč je o složenom liku, i to se jasno vidi kroz odeću koju nosi. Sa jedne strane imamo građenje lika, kao važan segment, a sa druge praktičnost. Grejs se kreće užurbanim ulicama Njujorka, i sve je u znaku toplih kaputa. Zanimljivo je što to radi sama.
Ova junakinja ima potrebu da se zaštiti od sveta, i to je jasno svakome ko je odgledao prve epizode. Svoju ranjivost prikriva garderobom, pa je vidimo i u romantičnim, ali istovremeno i zatvorenim svilenim bluzicama. Njena želja je da, iako prema glasinama prevarena, ipak stane u odbranu supruga. U prilog kontrastima ide i interesantan spoj košulje pripijene uz vrat, uz dodatak mašne, i kožne pencil suknje. To je nešto što unosi zabunu i gomilu pitanja svima kraj malih ekrana. Tu međutim, nije kraj… Javlja se i dilema zašto Grejs nosi više od jednog prstena…
Ideja je bila da se u kadru zabeleži zlatkasti nakit kao sjajan dodatak pažljivo odabranoj frizuri i porcelanskom tenu. Jedan od njih predstavlja glavu lava, a izrađen je u juvelirskoj radnji, takođe iz Danske, sa potpisom Rebecca Elbek. Burma je, naravno, delo čuvene kuće Cartier.
Za kraj, vraćamo se priči sa početka teksta, odnosno zelenom kaputu. Dizajnerka, koju smo u više navrata spomenuli, sarađuje sa rediteljkom Suzan Bir već 28 godina. Ovaj model podseća na japanski metalik ručni rad, a iskorišćen je za scenu kada Grejs odlazi sa događaja u Njujorku i šeta gradom, te joj je potrebno nešto da ogrne preko Givenchy haljine. Takođe, njegova tajna je u tome što se presijava u mraku. Slično je i sa kadrom u zatvoru, kada posećuje supruga. Iako je dopunjen kapuljačom, koja takođe ima ulogu prikrivanja, nijednom je ne vidimo da je nosi, jer bi njena krhkost došla previše do izražaja, a možda bi neke asocirala na delo The French Lieutenant’s Woman.
Izvor: Town & Country
Fotografije iz naslovnog kolaža: Niko Tavernise / HBO