Moda sa etiketom iz Novog Sada
Dolazak novog godišnjeg doba donosi želju da svom garderoberu pridodamo neki novi komad… Za one koji vole da odećom komuniciraju i vide je i kao način da izraze stav, senzibilitet ili razmišljanje, sigurno nije dovoljno da taj novi predmet zaštiti od vetra i ugreje u hladnijim danima. Za takve persone od stila može se štošta probrati na novosadskoj dizajnerskoj sceni kojom gospodare kreatorke.
HRIDA
Hrida style brand postoji tek desetak meseci, ali je već zavredio pažnju posebno dama koje se, poštujući dres kod formalnije, poslovne garderobe, ne odriču note autentičnosti i kreativnosti. Ideja dizajnerke Daniele Hristić je da tokom dugih dana koji počinju izjutra a završavaju se u predvečerje ili se produže u noć, sa par detalja svedenu dnevnu garderobu pretočimo u primećenu večernju varijantu. Iz tog razloga koristi kvalitetne mešavine materijala koje deluju otmeno ali se ne gužvaju, i zato jednako dobro izgledaju na početku i na kraju dana. U tom smislu Hrida style je klasika i alternativa, elegancija i ležernost… Stroga i razigrana, istovremeno.
„Inspiracije su beskonačne i pronalazim ih u svemu – u svom feminističkom učenju, znamenitim ženama, istorijskim epohama, romanima… Prva kolekcija bila je inspirisana geometrijom i asimetrijom. Slutim da je to povezano sa mojom ličnom potrebom da iskočim iz formalnosti svog poziva”, kaže Daniela Hristić koja je magistrirala i doktorirala na Fakultetu tehničkih nauka, a modu zavolela živeći u Milanu.
Jesen donosi nastavak geometrijskih linija, ali i nove inspiracije, poručuje kreatorka koja kaže da je njen brend nastao iz potrebe za kreativnim izrazom i materijalizacijom inspiracije, da se nikome posebno nije obraćala, već da je poruku poslala spontano i nesvesno. Ona je, nema sumnje, stigla baš tamo gde treba – do žena koje dele slične vrednosti, žive slične živote i neguju sličan modni stil.
MArt
MArt, modni brend koji postoji šest godina, prepoznatljiv je po svom ručnom radu i to je zvezda vodilja pri izradi svake kolekcije, a podrazumeva ručno oslikavanje i izradu detalja. Inspirisana arhitekturom, kreatorka Nina Kranjčević je napravila pregršt modela geometrijskih krojeva oslikanih gradovima. Sad je u romantičnoj fazi u kojoj je inspirisana prirodom, posebno cvećem.
„Brend je nastao iz spoja moje ljubavi prema modi, umetnosti i ujedno i kao posveta mom bratu. Svaka devojka/žena se može pronaći u MArt haljinama jer svaka od nas ima bar nešto romantično u sebi. Moje haljine su najviše namenjene osobama koje vole umetnost i žele da svojim stilom iskoče iz kalupa”, kaže Nina Kranjčević.
Materijali MArt-a su raznovrsni – od prirodnih i pretežno pamučnih, do tila i nežne čipke. Kada je u pitanju oslikavanje, izbor materijala je suženiji zbog karakteristika neophodnih za slikanje.
Za sledeće proleće su u pripremi modeli visoke mode prilagođeni svakodnevnim potrebama, a u pripremi je i nova kolekcija venčanica i svečanih haljina – sve i dalje u prepoznatljivom MArt stilu ručnog rada, ali ipak drugačije.
SHOLAYACLOTHING
Iza brenda Sholayaclothing koji postoji od 2009. godine stoje sestre Jana i Jovana. One se svojim urbanim modelima obraćaju samouverenim pristojnim damama koje znaju šta žele, imaju izgrađen stil i ne dozvoljavaju sebi da slepo prate trendove. Osim garderobe, veoma su traženi i kupaći kostimi koji su na zgodnim Novosađankama obišli razne egzotične destinacije…
„Generalno, kakve god ideje da imamo, one moraju da se uklope u koncept da se naša odeća i kupaći kostimi izrađuju za žene koje to nose. Svi odevni predmeti treba da se uklope u njihov život, to nam je jako bitno. Trudimo se da koristimo prirodne materijale i da to budu relevantni komadi koji mogu dugo i sa zadovoljstvom da se konzumiraju. Mislim da je to jako bitno u doba klimatskih promena i ugrožene životne sredine. Smatramo da je naš posao brak između umetnosti i komercijalnosti. Biti dizajner je mnogo mnogo više od biranja lepih tkanina”, poručuju sestre Šolaja.
Inspiraciju, kažu, nalaze u svemu što nas okružuje. Puste da se neko vreme gomilaju mentalne skice koje svaka na svoj način negde zabeleži, sednu zajedno i razmotre sve. Ono što se uklapa u zajednički koncept za naredni period, povežu sa odabranim tkaninama i bojama koje idu uz to. Zatim prave grube skice, prelaze u šnajderaj i rade na materijalizaciji ideja. Brojne devojke složiće se da to odlično rade.
Milena Bojić Atelier
Brend Milena Bojić Atelier nastao je iz želje da se u današnjem svetu uniformisanosti savremenoj ženi pruži osećaj jedinstvenosti. Ta želja postala je stvarnost 2018. godine u Novom Sadu zahvaljujujći ogromnoj želji dizajnerke Milene Bojić.
„Ciljna grupa se formirala spontano, ne mareći za starosnu dob. To su uspešne, odvažne i žene koje su spremne da eksperimentišu. Neretko i same učestvuju u modifikacijama modela. U radionici se uvek radi na novim modelima, ali ne ugledaju uvek svi svetlost dana. Prezentujemo samo ono u šta 100% verujemo”, kaže Milena Bojić.
Baza su uvek prirodni materijali, sa povremenim blendovima elastina i ostalih veštačkih materijala u manjem procentu. Prva kolekcija je bila inspirisana military ravnim linijama i detaljima, a naredni modeli modifikovani su romantičnim notama.
Za jesen Milena predlaže mantile, razne modele midi suknji i zvoncare u raznim bojama, kao i novu kolekciju odela i haljina koja će uskoro biti prezentovana. Jedva čekamo!
BOJANA UGREŠIĆ
The Pearl kolekcija je priča o ljubavi, lepoti i transformaciji koja donosi refleksiju vremena u kojem se trenutno nalazimo sa svim njegovim potrebama i izazovima. Ovog puta kolekcija ima tri segmenta – bridal, ready-to-wear i basic.
Posebna energija bridal dela kolekcije je rezervisana za simboliku bisera. The Pearl predstavlja putovanje duha i duše do svoje veličanstvenosti, što bi zapravo bila transformacija kroz put u najbolju verziju sebe i pročišćenje kroz ljubav u svim svojim oblicima.
Kombinovanjem svile, satena, tilova u slojevima, najfinije i pažljivo probrane čipke sa našom slojevitošću i detaljima – dizajn reflektuje svežinu, slobodu i moderni glamur. Nežni i snažni elementi su prepoznatljivi u detaljima i samoj priči kao i imenima modela i reflektuju priču koja se prožima kroz kolekciju. Džepovi koji ovim haljinama daju ležernost i slobodu, višeslojnost, lakoća materijala uz prepoznatljivu formu su nešto što je postao zaštitni znak brenda.
Ono sto je novo jeste obuća koja upotpunjava ove priče. Ovog puta su to casual i bridal modeli koji se izrađuju po narudžbini od najfinije prevrnute kože u pastelima i beloj boji.
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.