Šta zna kera o moćima Kevina Kostnera? – Najznačajnije uloge Kevina Kostnera
Piše: Zoran Janković
I to baš sada, kada nas je u odličnom filmu The Highwaymen i dosta dobroj seriji Jeloustoun, podsetio na unikatnost svoje glumačke pojave. Stoga, evo brzog podsećanja na najznačajnije uloge Kevina Kostnera iz krunskog mu dela karijere, ne računajući, naravno, Ples sa vukovima (koji je i režirao) i Telohranitelja kao odveć opšta mesta.
- Fandango (1985)
U ovoj sasvim dobroj i nesumnjivo zanimljivoj, blago komičnoj i nostalgičnoj drami o odrastanju i putovanju kao integrativnoj epizodi nužnoj za skori rastanak bez zle krvi Kostner je po prvi sarađivao sa rediteljem i imenjakom, Kevinom Rejnoldsom, s kojim se u par navrata razilazio ali i ponovo susretao tokom ove tri decenije.
- Silverado (1985)
Kostner je savršen kao neustrašivi junoša lak na obaraču i zavođenju dama u ovom izvanrednom filmu Lorensa Kazdana i, kako tvde mnogi, jedinom zbilja velikom i referentnom (američkom) vesternu iz te dekade.
- The Untouchables (1987)
Kostner i De Palma u naponu snage, to, kanda, i nije moglo da izrodi ništa drugo do odličan film, a to Nesalomivi svakako jesu. A izvanredan je bio i sam Kostner u ulozi Eliota Nesa, briljantan u toj suzdržanoj glumi a okružen megaglumom Konerija i De Nira.
- No Way Out (1987)
U ovom ljudski dobrom rimejku noar-klasika The Big Clock u režiji pouzdanog Rodžera Donaldsona Kostner je možda i po prvi put pokazao svoj zamašan potencijal za igranje ljubavnika i zavodnika bez zadrške. Naravno, taj zadatak znatno lakši biva kada se ekran deli sa tada blistavom Šon Jang. A tu je i Džin Hekman kao tihi zloća.
- Bull Durham (1988)
Ovim filmom Kostner je načeo niz sportskih drama kojima je proširio svoju, kanda, omiljenu postavku nenametljivog sveameričkog heroja iz prikrajka, a što će ubrzo postati jedna od najikoničnijih Kostnerovih postavki. Reč je o dokazano odličnom filmu u režiji srpskog zeta, Rona Šeltona, u kojem je junak ove naše retrospektive, glumački naigravao sa takođe sjajnima Suzan Sarandon i Timom Robinsom.
- Field of Dreams (1989)
Savršeni parnjak par redaka gore pomenutom filmu je ova takođe odlična drama u slavu sportskog duha, snova koji kad-tad moraju biti dosanjani i svemoćne i neprolazno lepe amerikane, a čiji je jedan od sinonima upravo i sam Kevin Kostner.
- Robin Hood: Prince of Thieves (1991)
Ovo je definitivno najspektakularniji i najzaokruženiji film o Robinu Hudu u istoriji svetske kinematografije. Kostner je u vrhunskoj formi, a tu su i Morgan Frimen, Meri Elizabet Mastrantonio, Alan Rikmen, Kristijan Slejter… i ponovo izvrsni Kevin Rejnolds u svojstvu najpodesnijeg reditelja po meri dara i kapaciteta Kevina Kostnera.
- JFK (1991)
Nakon maestralnog Voda smrti, ovo je svakako najbolji film Olivera Stouna iz te faze (doduše, ubrzo će uslediti i Natural Born Killers i U-Turn), a Kostner elegantno baca u zasenak sve odreda u ovoj mnogoljudnoj sudskoj i društvenoj hronici o slučaju ubistva voljenog Kenedija.
- Waterworld (1995)
Ovaj na pravdi Boga silno oklevetan sasvim dobar, živopisan i krajnje osoben distopijski akcioni mega-spektakl svakako zavređuje nova gledanja i poštenu revalorizaciju nemalih mu kvaliteta. Kostner je veći od života u ovoj slasnoj ekstravaganci koji su možda ponajviše ocrnili upravo oni koji su zbog njega najviše izgubili – vazda gramzivi producenti i njihovi plaćenici, nesvesni širine zamaha na koji su se drznuli Kevin Kostner i Kevin Rejnolds u ovoj svojoj trećoj saradnji.
- A Perfect World (1993) & Wyatt Erp (1994)
Sve pršti od amerikane i Kostnerove lepote i glumačke veštine u ova dva skrajnuta bisera glavnotokovskih filmskih devedesetih, a, ako to nije dovoljno, te, ako niste za majstorski hipertrofirane drame zrelih identiteta, imajte na umu da su ta dva narečena filma režirali velikani – Klint Istvud, odnosno, Lorens Kazdan.
I ne zaboravimo i na Revenge Tonija Skota, Tin Cup Rona Šeltona, seriju Hetfildovi i MekKojevi, te 3 dana za ubistvo, dobar akcijaš koji je delom sniman i u našoj Srbijici. I to, naravno, nije sve.