Kako je nastao kostim Olivije Njutn Džon u filmu „Grease”?
Iako je proteklo više od 40 godina od premijernog prikazivanja filma Grease, on i dalje privlači pažnju gledalaca, posebno tokom leta. Čuvene pesme Summer nights i Grease Lighting pozivaju na razigrani ples i bude poletnost. Kadrovi u stilu ʽ50-ih, vosak za kosu, jaknice grupe devojaka Pink Ladies, te scena raspleta kada se Sendi, koju igra Olivija Njutn Džon, pretvara u femme fatale kako bi osvojila Denija Zuka, odnosno Džona Travoltu. Svima je ostao upečatljiv taj preokret od primereno odevene devojke, u midi suknji i pastelnom džemperu na kopčanje, do prave boginje u pantalonama uskih nogavica, i nove razbarušene frizure. Najednom je vidimo sa kovrdžama, upadljivim crvenim karminom i papučama na štiklu. Ukoliko želite da saznate kako je tekao proces stvaranja ovog kostima, pozivamo vas da ostanete sa nama i u nastavku.
Neponovljiv izgled
Kožna jakna, top koji otkriva ramena i crne pantalone izrađene od lamea, zvuče kao jednostavan spoj, međutim ako se postavimo u kontekst, trebalo je od stidljive junakinje preći put do zavodnice. Ponesena melodijom numere Youʼre The One I Want, Sendi svojim usklađenim pokretima baca Denija na kolena. Ideja kostimografa Alberta Volskog je bila da napravi pravi kontrast, pre svega u tonalitetu. Naime, nakon nežnih pastelnih tonova kroz veći deo filma, ova dama preuzima modni stil dečka koji joj se dopada, i taj potez u trenu učini da se izdvoji iz mase. U kadrovima ispunjenim veselim bojama i laganim notama, par se nađe u centru zbivanja, u vidu tamnih silueta, koje se dodiruju i zavode plesnim umećem. Međutim, dok je Džon Travolta sa lakoćom usvojio savete i lako se snašao u zahtevnim koreografijama, Oliviji Njutn Džon gornji deo kostima zadavao je glavobolje, jer je pripijen uz telo. Iako je istakao njenu peščani sat figuru, jedva joj je omogućavao da se kreće. Sa druge strane, zbog želje da ostane dosledan priči, Volski je te 1978. godine odabrao vintidž pantalone skrojene ʽ50-ih. Na prvi pogled materijal podseća na krljušt ajkule, a model je u periodu snimanja zahtevao posebnu pažnju, kako zbog dotrajalosti, tako i jednog nedostatka. Glumica je jednom prilikom otkrila detalje sa seta u vezi sa čuvenom scenom. Prema njenim rečima snimanje je trajalo čak 7 dana, a problem je bio šlic koji se pokvario. „Kada sam po prvi put obukla pantalone, šlic nije radio, a Albert nije želeo da ga zameni novim ili da ga skine. Umesto toga, svakog jutra je iznova zašivao kostim.”
Vanredna aukcija
Prošle godine na zahtev glumice Julienʼs Auctions organizovala je prodaju rekvizita sa snimanja. Među njima su se našli zvanični poster sa potpisom glumaca, originalni rukopis, a ukupno je ponuđeno čak 500 predmeta. Inače, ovo ostvarenje režirao je Randal Klajser, a prikupljeni novac namenjen je ustanovi Olivia Newton-John Cancer Research Institute, koju je glumica osnovala kao osoba koja se i sama bori sa ovom opakom bolešću još od 1992. godine. Pomirila se sa činjenicom da će dvodelni kostim otići u ruke nekog drugog, zarad viših interesa, a njegova cena tom prilikom je dostigla 405.700 američkih dolara, što je približno 360.000 evra. Kasnije se desilo ono što je malo ko očekivao, kupac je izdvojio 243.200 američkih dolara, ustupio nazad kožnu jaknu vlasnici uz obrazloženje. Ova osoba koja je želela da ostane anonimna na druženju koje je organizovala spomenuta aukcijska kuća glumici je poručio sledeće: „Ova jakna pripada vama i onima koji vas vole, a kojima ste vi ulepšali život. Njoj nije mesto u garderoberu milijardera, kao nešto čime će se šepuriti po klubovima”. Ovaj gest je potpuno očekivano doveo glumicu do suza.
Izvor: Vogue France
Fotografije iz naslovnog kolaža: PARAMOUNT PICTURES