Lav i Tuborg pozivaju na odgovornu konzumaciju
NULA NEODGOVORNE KONZUMACIJE ALKOHOLA jedan je od četiri stuba Carlsbergove globalne strategije održivog razvoja Zajedno ka nuli, koju na lokalnom nivou putem svojih brendova Carlsberg Srbija primenjuje već godinama, podižući na taj način svest o važnosti odgovornog konzumiranja alkohola.
Uoči ovogodišnjeg obeležavanja Svetskog dana odgovorne konzumacije piva, 18. septembra, kompanija je u saradnji sa Agencijom za istraživanje tržišta Deep Dive uradila istraživanje na nacionalnom uzorku ispitanika od 18 do 28 godina, posvećeno njihovim navikama kada se radi o konzumaciji alkohola, a upravo će neki od indikatora biti upotrebljeni u osmišljavanju budućih aktivnosti Carlsberga u Srbiji u podizanju svesti o problemu neodgovorne konzumacije.
U skladu sa prilikama u zemlji uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19, umesto aktivacija na velikim okupljanjima, ove godine poziv na odgovornu konzumaciju alkohola najveći brendovi kompanije, LAV i Tuborg, uputili su direktno sa limenke.
Tako je vodeći brend kompanije Carlsberg Srbija, LAV, prvi put izmenio slogan na svojoj limenci, pa uz čuveno ILI JESI ILI NISI – LAV sada poručuje ILI PIJEŠ ILI VOZIŠ, naglašavajući važnost izbora između ove dve aktivnosti i njihovu međusobnu isključivost. Cilj poruke je da pri samoj konzumaciji podseti potrošače da ne sedaju za volan. Limenka se se na tržištu pojavila u septembru i biće aktuelna tokom ove i naredne godine.
Sa istim ciljem, u kampanju se uključio i brend Tuborg, prilagodivši ton komunikacije mlađoj populaciji. U julu se pojavila limitirana edicija limenki sa 12 različitih poruka, koje kombinuju, na prvi pogled, nepomirljive aktivnosti, a jedna od njih, poruka I CIRKA STRAVA I TREZNA GLAVA, posvećena je upravo podizanju svesti o odgovornoj konzumaciji. Kako bi se dodatno poruka o odgovornoj konzumaciji približila mladima, partneri Tuborga na muzičkim projektima, popularni izvođači Fox, Surrel i Bojana Vunturišević, apelovali su na svoje fanove da shvate važnost odgovorne konzumacije alkohola.
Istraživanje koje su Carlsberg Srbija i Deep Dive agencija sprovele pokazuje da veliki broj mladih u Srbiji alkohol vidi kao neodvojivi deo zabave, preko 60% smatra ga da pije umereno, a alkohol konzumira prekomerno (5 ili više alkoholnih pića u nizu) makar jednom mesečno.
Najveći broj mladih je probao alkohol već u periodu polaska u srednju školu, dok većina češće počinje da ga konzumira par godina kasnije, između 17. i 20. godine, dok ga trećina konzumira redovno (jednom ili više puta nedeljno).
Zastrašujuć je podatak da je 16% ispitanika selo za volan pod dejstvom alkohola, a 8% bi to uradilo da je sigurno da ih policija neće kontrolisati, dok je čak polovina ispitanika bilo u vozilu kojim je upravljao vozač pod dejstvom alkohola.
Upravo će rezultati i zaključci proizašli iz istraživanja poslužiti kao smernice koje će kompaniji Carlsberg Srbija i njenim brendovima poslužiti za kreiranje kampanja, koje će na znatno učinkovitiji način dopirati do potrošača u promovisanju odgovorne konzumacije i prevencije vožnje pod uticajem alkohola.