• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Zašto je japanski princip „oubaitori“ sada toliko važan?

Zašto je japanski princip „oubaitori“ sada toliko važan?

CityMagazine
26.02.2021. 3 min PsihologijaZdravlje

Svi znamo o čemu najviše razmišljamo u poslednje vreme i šta su aktuelne teme – pandemija, vakcinacija, proleće i moguće pogoršavanje ili poboljšavanje situacije. Kada ništa nije toliko izvesno, teško je imati motivacije u nekim situacijama, ali važno je da uvek imamo neki cilj, pa makar i „samo” da se osećamo bolje. A u tome nam može pomoći japanski princip oubaitori.

Šta on tačno podrazumeva? To je zapravo idiom nastao od znakova za četiri vrste drveća koje cvetaju na proleće – trešnja, šljiva, kajsija i breskva. „Svaki cvet/biljka cveta u sopstveno vreme i to je podsetnik da svako ima svoje putovanje kroz život.“ Ukratko, to bi trebalo da znači da svako od nas treba da živi svoj život po svojim pravilima i bez upoređivanja sa drugim ljudima, odnosno da ceni sve svoje snage i dostignuća. A to je posebno važno u ovo doba.

Zašto je japanski princip „oubaitori“ sada toliko važan?

Mesecima unazad, svi tražimo načine da „pametno“ provedemo vreme i osećamo se ispunjeno. Od mnogih predloga za usavršavanje i učenje novih veština teško je probrati ono što nam odgovara, ako uopšte i ima nečega što nam odgovara. A onda još vidimo kako se neko od naših prijatelja hvali da je ušao u formu, naučio da priprema vrhunska jela ili usavršio rad u novom programu za obradu fotografija. To čini da se osećamo kao da ništa nismo postigli i upoređivanje sa drugima može da bude veoma loše po našu psihu. Mi ne znamo kakav su put oni prešli do svog cilja i vidimo samo ono što su nam oni servirali, a to obično nije cela priča.

To je ujedno i jedan od glavnih problema društvenih mreža – svako sebe prikazuje u svetlu kakvom želi i uvek nam se čini da je „trava zelenija na drugoj strani“, čak i kada to nije slučaj. Šta onda možete učiniti kako biste što bolje praktikovali oubaitori?

Budite fini prema sebi

Upoređivanje sa drugim ljudima donosi razne misli o nama samima, a one često nisu baš najlepše. Umesto toga, ne bavite se kritikama i sumnjama, nego se podsetite svojih snaga. Zamislite da neki vaš prijatelj ima takve misli i šta biste mu rekli da ih od njih odvratite, a potom to kažite i sebi.

Zašto je japanski princip „oubaitori“ sada toliko važan?

Ne nipodaštavajte sebe pred drugima

Kako u sebi, tako ni naglas ne treba izgovarati nešto loše o sebi, naročito u društvu drugih ljudi. Ne samo da bi oni mogli da steknu pogrešnu sliku, već ćete i sebe navikavati da neko drugi misli nešto loše o vama, čak i kada to nije slučaj. A i svaki loš komentar na sopstveni račun i te kako utiče na samopouzdanje.

Filtrirajte društvene mreže

Najbolje rešenje je verovatno ne posećivati ih uopšte, ali ukoliko to nije ostvarivo iz ovog ili onog razloga, dobro profiltrirajte ono što ne želite da vidite. Različite mreže nude različite opcije za to, pa probajte da se fokusirate na teme koje opuštaju i motivišu, a ne na prepirke ljudi i gomile loših vesti.

Izvor: Stylist

Fotografije: Pexels

Oznake:

mentalno zdravljemotivacijasamopouzdanjeupoređivanje

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Svemirski turizam u najavi
Prethodni

Svemirski turizam u najavi

Dove je iz ekoloških razloga napravio prvi dezodorans koji će moći da se dopunjuje
Sledeći

Dove je iz ekoloških razloga napravio prvi dezodorans koji će moći da se dopunjuje

Sledeći
Dove je iz ekoloških razloga napravio prvi dezodorans koji će moći da se dopunjuje
26.02.2021.

Dove je iz ekoloških razloga napravio prvi dezodorans koji će moći da se dopunjuje

Prethodni
26.02.2021.

Svemirski turizam u najavi

Svemirski turizam u najavi

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    domaći film
    Ovo su naši omiljeni regionalni filmovi za 2025: Bolesni roditelji, bizarna istorija i roze ovce
    CityMagazine
    kosmogenit
    Novi singl Kosmogenita: Mistična pop mantra odsvirana na ručno pravljenim instrumentima
    CityMagazine
    8 putnik
    „Kad umrem pevaću, to znam iz iskustva – sveti Petar ima bend, i treba uputstva“: Kada budete videli ko je ovo otpevao vrištaćete glasno, glasnije
    CityMagazine
    bend gutalax
    Posle svirke ovog benda drugačije ćete posmatrati svet: Bili smo na sumanutom koncertu i još uvek skidamo toalet-papir sa sebe
    CityMagazine
    brain rot
    Ovo su “najbolje” domaće brain rot pesme za 2025: Evo šta nam je sve iskakalo sa TikToka ali i iz frižidera
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖