Mario Testino: Alfa i omega modne fotografije
Zahvaljujući svom jedinstvenom prikazivanju glamura, Mario Testino je postao jedan od najtraženijih i najboljih modnih fotografa svoje generacije. Na njegovim delima prikazani su prelepi ljudi, egzotične lokacije, raskoš i bogatstvo. To je razlog zbog kog su ga svi svetski dizajneri, modne kuće, i modni magazini u nekom trenutku angažovali.
Iako je njegov fokus uglavnom bio na klasičnom pristupu modnoj fotografiji, nemoguće je ignorisati prizvuk Južne Amerike koji se oseća u Mariovom radu. Ovaj uticaj, zajedno sa ljubavlju prema evropskoj modi, i odrastanju u Peruu, učinio je da Mariove fotografije dobiju poseban umetnički pečat. U njima dominiraju jake boje, energija, i, naravno – seksepil.
Komercijalno gledano, Testino je postigao neverovatan uspeh. To je zbog toga što njegov rad budi osećaj želje i žudnje. Mariove slike oda su bogatstvu i luksuzu, a posmatraču je dozvoljeno da gledanjem barem nakratko postane deo tog sveta. Svidelo se to nekome ili ne, jedna od tajni Mariovog uspeha jeste slavljenje novca i razmetljivo pokazivanje bogatstva.
Testinova verzija realnosti kazuje da bogati putuju. Tropske plaže, skupi hotelski apartmani, i raskošne žurke, esencijalni su za njegovu estetiku. Ovi prostori mu pomažu da ispriča svoju priču o slobodi, beskrajnim mogućnostima, i hedonizmu. Zbog toga se foto-sešni odvijaju u Monte Karlu, Kairu, Hong Kongu, i drugim lokacijama koje metaforično podržavaju Testinov koncept.
Ali sav glamur svesno je konstruisana iluzija. Sve to osmišljeno je kako bi se stvorio utisak perfekcije, a to je ono što čini da reklamirani proizvod bude što dopadljiviji. Dakle, u pitanju je vizualni jezik koji inače dominira modnom scenom, a Testino je na osnovu toga izgradio svoj prepoznatljiv stil.
Mariov život počeo je znatno drugačije od onog koji vodi danas. Rođen je u Peruu 1954. godine, u porodici srednje klase, i katoličkog verovanja. Od malih nogu zainteresovao se za modu, jer mu je ona pomagala da se izdvoji iz okoline. Njegov ekstravagantni način oblačenja nije najbolje prihvaćen u tada veoma tradicionalnom okruženju.
Zato je 1976. godine spakovao kofere i preselio se u London. Pošto nije imao precizan plan, i bio je siromašan, proveo je niz godina živeći u skvotu. London je predstavljao veliki kulturološki šok za Testina. Ali, on mu je pružio slobodu i osećaj da je prihvaćen. Tamo su ga zainteresovali kultura i noćni život, pa se moglo reći da je pronašao svoj pravi dom. U Londonu počinje da se bavi fotografijom, a ostalo je, što se kaže – istorija.
Testino je sarađivao sa skoro svim modnim kućama, od kojih izdvajamo Gucci, Versace, Yves Saint Laurent, Burberry, Dolce & Gabbana. Bez prekida fotografiše za najprestižnije časopise tipa Vogue, Vanity Fair, i W. Skoro da ne postoji poznata ličnost koju nije fotografisao, a izdvajaju se portreti princeze Dajane, Madone, Kejt Mos, Naomi Kembel, Žizel Bundšen, Džastina Bibera, Tejlor Svift, Bele Hadid…
Naslovna slika: www.bbc.com
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.