Na 51. godišnjicu smrti Koko Šanel, otkrivamo priču o nastanku njenih kultnih cipela i tašne 2.55
Danas se navršava 51 godina od smrti legendarne modne kreatorke Koko Šanel, koja je zauvek obeležila žensku modu. Tim povodom, danas vam donosimo priču o istoriji najikoničnijih cipela i čuvene torbe ove modne kuće.
Prve dvobojne cipele, sada deo zaostavštine modne kuće Chanel, nastale su 1957. godine. Koko Šanel ih je kreirala kao savršenu dopunu maloj crnoj haljini, kostimu i prošivenim torbicama. Ukratko, reč je o cipelama koje žena može da nosi od jutra do večeri.
Ipak, svim obožavateljima modne kuće Chanel jasno je da je ovaj divni modni brend poznat i po svojim vanvremenskim, kultnim tašnama, koje ovom prilikom svakako vredi pomenuti.
Bež i crna od jutra do večeri
„Ujutro idete u bež i crnoj boji, zatim večerate u bež i crnoj boji, idete na koktel u bež i crnoj boji. Obučeni ste od jutra do večeri”, uveravala je Koko Šanel kada je prvi put predstavila ove sada već kultne cipele.
Ove šik cipele dizajnirane su tako da naizgled skrate stopalo, dok je crni vrh služio protiv brzog habanja.
Ovaj ikonični model obožavao je i Karl Lagerfeld, koji je u kolekciji za jesen i zimu 2015/2016 pokazao redizajniranu verziju. „To je najmodernija cipela i stopala u njoj izgledaju divno“, rekao je čuveni kreator tom prilikom.
Ovaj model cipela ni danas nije izgubio svoj šarm, bilo da se radi o kolekciji visoke mode za 2020/2021 ili verziji Meri Džejn iz rizort kolekcije za 2021. Cipele u dve boje zauvek će biti deo modne kuće Chanel.
Kako je nastala torba Chanel 2.55?
Orgininalnu proštepanu Chanel torbu luksuznog izgleda napravila je sama Gabrijela Koko Šanel 1955, dok je Karl Lagerfeld kasnije predstavio i neke varijacije na temu, nakon što se pridružio modnoj kući Chanel 1980-ih.
Sam naziv ove kultne torbe odnosi se na mesec i datum njenog nastanka (februar 1955). Ova tašna u startu je bila namenjena tadašnjim bogatim ženama, ali je bila izuzetno glomazna, ručno rađena i ne baš praktična.
Zbog toga je Koko odlučila da napravi tašnu koja bi bila klasičnog dizajna, ali i lakša za nošenje, jer je postalo prihvatljivo da žene iz više klase nose torbu preko ramena. Shvatajući potrebu da moderne žene imaju slobodne ruke dok prisustvuju društvenim događajima, dizajnirala je tašnu sa dvostrukim lancem i na taj način zauvek promenila istorijat ovog modnog asesoara, budući da torbe nisu više morale samo da se nose u ruci.
Danas je teško zamisliti da neka Chanel torba nije ukrašena čuvenim logoom ove modne kuće – isprepletenim slovima CC, ali ono što je interesantno je da to nije oduvek bilo tako. Naime, taj dizajn delo je Karla Lagerfelda koji je ovaj logo dodao na torbice tek 1980-ih.
Sve do tog trenutka Chanel torbe su imale pravougaonu kopču Mademoiselle Lock bez logotipa, koju je dizajnirala sama Koko. Kopča Mademoiselle, što na francuskom znači gospođica, dobila je ime po činjenici da se Koko Šanel nikada nije udavala. Osim toga, originalna Chanel torba bila je bordo boje, koja je inspirisana bojom uniformi koje su nosile Gabrijela Šanel i druga deca u sirotištu u kojem je odrasla.
Izvor: Elle Si
Fotografije za naslovni kolaž: Laura Chouette/Unsplash; Najla Cam/Unsplash