Uspešno završena prva kampanja na platformi „Dobri Dabar“
Crowdfunding platforma Dobri Dabar, prva u Srbiji na kojoj je moguće da, pored organizacija, udruženja i pojedinaca, crowdfunding kampanje za onlajn prikupljanje sredstava od zajednice pokreću mala i srednja preduzeća, uspešno je počela sa radom.
Ekološko udruženje Zelenacija sakupilo je iznos od 245 hiljada dinara za potrebe izdavanja knjige Duh šume. Ciljani iznos kampanje za izdavanje knjige Duh šume, o misterijama i izazovima života mlade beogradske porodice na imanju u divljini, bio je 200 hiljada dinara.
Na platformi Dobri Dabar trenutno se vode još dve crowdfunding kampanje. Ciljani iznos projekta Mali seoski park je 100 hiljada dinara, dok je za realizaciju planova projekta Beogradska pčela potrebno 600 hiljada dinara.
„Uskoro ćemo pokrenuti još dve kampanje, od skoro 40 ideja i projekata koliko se do sada već prijavilo za crowdfunding kampanju na našoj platformi. U pitanju su veoma raznolike inicijative, od onih u oblastima proizvodnje organske hrane i veganskih proizvoda, pa sve do robotike i malih tehnoloških inovacija, i to uglavnom iz manjih gradova i sela, gde je pristup tradicionalnom finansiranju otežan, a podrška zajednice velika“, kaže Dušan Vulović, ekspert za crowdfunding i osnivač organizacije Loud Crowd, koja je uz podršku Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje pokrenula platformu Dobri Dabar.
Vulović poziva sve zainteresovane da posete platformu dobridabar.com, informišu se o mogućnostima za pokretanje svojih ideja i doprinesu aktuelnim projektima.
Platforma Dobri Dabar je dostupna svima, a prvi korak ka realizaciji kampanje je popunjavanje upitnika na osnovu kog mogu da se provere kapaciteti ideje i projekta. Tim koji stoji iza platforme je na raspolaganju da proceni kolike su šanse za uspeh, i da pruži podršku projektnim timovima ili pojedincima tokom realizacije crowdfunding kampanje.
Na platformi Dobri Dabar sprovode se takozvane kampanje nagradnog crowdfundinga. To znači da pojedinci ili organizacije koji finansijski podrže ideje i projekte za to dobijaju jedinstvene nagrade, rangirane prema iznosu finansijske podrške.
Kada je u pitanju projekat Beogradska pčela, ciljani iznos od 600 hiljada dinara namenjen je za renoviranje pčelarske radionice, postavku sistema za navodnjavanje biljaka, trošak vode i dodatno ozelenjavanje prostora. Nagrade za one koje podrže ovu kampanju podrazumevaju teglice autentičnog meda sa Dorćola, kurs o osnovama pčelarstva, ali i druge manje nagrade.
„Prema dosadašnjim povratnim informacijama onih koji su podržali aktuelne kampanje, platforma Dobri Dabar je jednostavna za upotrebu i podrška se može realizovati sa nekoliko klikova. Sa Raiffeisen bankom a.d. Beograd postigli smo dogovor da transakcije kampanja budu oslobođene provizije, a za one koji nisu skloni onlajn transakcijama, otvorili smo mogućnost uplate klasičnim sistemom uplatnica. Realizacija podrške uključuje i mogućnost uplate iz inostranstva“, zaključuje Vulović.
Naslovna fotografija: Loud Crowd