Izbor filmova sa festivala „Vienna Shorts” na Martovskom festivalu
U četvrtak, 31. marta na Martovskom festivalu – 69. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkometražnog filma u Domu omladine, u selekciji Regionalna panorama biće predstavljen izbor filmova sa bečkog festivala kratkog filma Vienna Shorts koji je sačinio filmski kritičar Nil Jang (Neil Young). U ovom programu biće prikazano sedam kratkometražnih ostvarenja filmskih autora iz Austrije.
Na programu će od 19 časova biti ostvarenja Brum Brum Lorenca Ula (Lorenz Uhl), Mora da postoji izlaz odavde Rajnera Kolbergera (Rainer Kohlberger), Neće biti TV prenosa proleća Mihaela Hajndla (Michael Heindl), Uzrok smrti Jiotija Mistrija (Jyoti Mistry), Praznici Katarine Pihler (Katharina Pichler), O / O Paula Veningera (Paul Wenninger), i Druže Tito, ja nasleđujem Olge Kosanović.
Specijalni gost festivala biće Mihael Hajndl, autor koji je tokom prošle godine predstavio svoj rad na online platformi Na drugi pogled // Auf den zweiten Blick // At Second Glance, nakon što je Austrijski kulturni forum prethodno raspisao konkurs za izlaganje 10 radova vizuelnih umetnika i umetnica iz Srbije i 10 iz Austrije, na ovoj platformi posvećenoj dijalogu umetnika iz dve zemlje.
„Veoma sam srećan što će film biti prikazan na ovogodišnjem Martovskom festivalu. Ovo je prvi put da sam zastupljen na njemu i jedva čekam da vidim reakcije publike, a naravno i ostatak programa”, rekao je Hajndl.
O filmu koji će predstaviti, Mihael Hajndl je rekao: ,,Snimak za film Neće biti TV prenosa proleća napravljen je proleća 2020. godine tokom prvog lokdauna u Beču. U središtu ovih snimaka su bili TV aparati u privatnim dnevnim sobama, koji se vide s ulice. Tokom mojih dugačkih noćnih šetnji kroz grad, cilj mi je bio da pronađem što više ovih uređaja i snimim programe koji na njima idu. Nenamerno i donekle po inerciji, ukazala se medijska slika tog vremena. Za mene lično, ovaj snimak predstavlja raspoloženje društva u stanju uzbune. Istovremeno, mislim da ovi snimci takođe pokazuju kako je društvo dospelo u ovu situaciju kroz svoja dela i odnos prema svetu. U brzini kojom se smenjuju slike, od fiktivnih do stvarnih drama, od činjenica do lažnih vesti, od trivijalnog do egzistencijalnog, izgubila se moć njihovog razlikovanja”.
Naslovna fotografija: Promo iz filma Neće biti TV prenosa proleća