Ovo je moderna verzija Fejsbuka i hit je među mladima: Zašto je aplikacija iz 2019. godine sada u fokusu
Društvene mreže su nastale kao koncept koji treba da pomogne u spajanju ljudi, naročito onih koji su fizički veoma daleko, ali je to sve davno prevazišlo taj okvir i svelo se na broj korisnika, mesečnu zaradu i način da se plasira i proda neki proizvod.
Kada su se one tek pojavile, opseg pažnje korisnika bio je duži i nije bilo bitno koliko su oni aktivni niti koliko sadržaja objavljuju dnevno, već sa koliko ljudi se mogu povezati kako bi razgovarali o zajedničkim interesovanjima. Toga ima i danas, ali je teško doći do same suštine kroz gomilu sponzorisanih objava i preveliki broj fotografija i drugog sadržaja koji vaši prijatelji „objavljuju”.
Facebook je, kao jedan od prvih društvenih mreža, opstao do danas, ali uz donekle promenjen koncept i sveprisutno oglašavanja, dok su usput stradali mnogi drugi projekti i mreže. Ko se još seća servisa pod nazivom Vine kada postoji TikTok? A ko se još seća mreže MySpace, koja se nikad nije ni ugasila, samo više nema svoj originalni koncept niti broj korisnika koji se može meriti sa onim od pre deset godina?
Današnje trkanje mreža ko će koga pre iskopirati i time privući više korisnika zahteva brojne promene, a to nisu uvek promene koje se korisnicima dopadaju. Instagram je veoma popularan prethodnih godina, ali jasno je da primat od njega preuzima TikTok, tako da sada dolazi do kopiranja određenih funkcija i fokusiranja na video sadržaj.
Takve mreže postaju najbolje tlo za influensere i brendove i tu je presudan sadržaj, odnosno algoritamska optimisanost, zbog čega se „običnim” korisnicima ne prikazuje sadržaj svih njihovih prijatelja. Tu šansu za privlačenje ovih korisnika vide aplikacije koje za sebe kažu da korisnicima nude mnogo ličnije i intimnije iskustvo, a jedna od njih je i BeReal.
Ova aplikacija postoji na tržištu još od 2019. godine, a od početka ove godine je obavljen najveći broj preuzimanja, što znači da njena popularnost raste. U ovoj aplikaciji postoji podsetnik da svakog dana u isto vreme, u razmaku od dva minuta, naprave dve fotografije – jednu prednjom, a jednu zadnjom kamerom.
Poenta ovakve obaveze je da se vidi čime se oni tačno bave u datom trenutku i kako izgledaju, bez ikakvog ulepšavanja, a da to potom podelite sa prijateljima. Ovde broj prijatelja ne može da raste do nepreglednog nivoa, niti vaši prijatelji mogu da propuste vaše fotografije jer je algoritam procenio da je fotografija nekog influensera bitnija.
Mnogi ga nazivaju modernijom verzijom Fejsbuka i ona jeste dovoljno popularna da obezbedi investicije za nastavak poslovanja, a čini se da generacija Z prepoznaje potencijal koji ova aplikacija nudi. S obzirom na to da nije u pitanju vrtoglavi rast, već razvoj od tri godine i stabilna uzlazna putanja bez prevelikih promena, za sada deluje da može pronaći svoju nišu i održati koncept, ali ostaje da vidimo da li će broj korisnika nastaviti da raste i da li će možda stići neka bezobrazna ponuda na adresu osnivača.
Naslovna fotografija: Rob Hampson on Unsplash