• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

Ovo je moderna verzija Fejsbuka i hit je među mladima: Zašto je aplikacija iz 2019. godine sada u fokusu

Filip Milosavljević
01.09.2022. 2 Mins Read Gedžeti

Društvene mreže su nastale kao koncept koji treba da pomogne u spajanju ljudi, naročito onih koji su fizički veoma daleko, ali je to sve davno prevazišlo taj okvir i svelo se na broj korisnika, mesečnu zaradu i način da se plasira i proda neki proizvod.

Kada su se one tek pojavile, opseg pažnje korisnika bio je duži i nije bilo bitno koliko su oni aktivni niti koliko sadržaja objavljuju dnevno, već sa koliko ljudi se mogu povezati kako bi razgovarali o zajedničkim interesovanjima. Toga ima i danas, ali je teško doći do same suštine kroz gomilu sponzorisanih objava i preveliki broj fotografija i drugog sadržaja koji vaši prijatelji „objavljuju“.

Facebook je, kao jedan od prvih društvenih mreža, opstao do danas, ali uz donekle promenjen koncept i sveprisutno oglašavanja, dok su usput stradali mnogi drugi projekti i mreže. Ko se još seća servisa pod nazivom Vine kada postoji TikTok? A ko se još seća mreže MySpace, koja se nikad nije ni ugasila, samo više nema svoj originalni koncept niti broj korisnika koji se može meriti sa onim od pre deset godina?

Povezani članci

Kako stanovnici Srbije mogu da smanje svoj karbonski otisak?

Ovo punjeno pecivo nalik kroasanu polako osvaja svet

Introducing WidgetMojis, to keep your friends on your Home Screen when they react to your BeReal. pic.twitter.com/IUQcXrnbW9

— BeReal. (@BeReal_App) February 11, 2022

Današnje trkanje mreža ko će koga pre iskopirati i time privući više korisnika zahteva brojne promene, a to nisu uvek promene koje se korisnicima dopadaju. Instagram je veoma popularan prethodnih godina, ali jasno je da primat od njega preuzima TikTok, tako da sada dolazi do kopiranja određenih funkcija i fokusiranja na video sadržaj.

Takve mreže postaju najbolje tlo za influensere i brendove i tu je presudan sadržaj, odnosno algoritamska optimisanost, zbog čega se „običnim“ korisnicima ne prikazuje sadržaj svih njihovih prijatelja. Tu šansu za privlačenje ovih korisnika vide aplikacije koje za sebe kažu da korisnicima nude mnogo ličnije i intimnije iskustvo, a jedna od njih je i BeReal.

Ova aplikacija postoji na tržištu još od 2019. godine, a od početka ove godine je obavljen najveći broj preuzimanja, što znači da njena popularnost raste. U ovoj aplikaciji postoji podsetnik da svakog dana u isto vreme, u razmaku od dva minuta, naprave dve fotografije – jednu prednjom, a jednu zadnjom kamerom.

BeReal. Your Friends, for Real. pic.twitter.com/I4gWuaXF4l

— BeReal. (@BeReal_App) December 9, 2020

Poenta ovakve obaveze je da se vidi čime se oni tačno bave u datom trenutku i kako izgledaju, bez ikakvog ulepšavanja, a da to potom podelite sa prijateljima. Ovde broj prijatelja ne može da raste do nepreglednog nivoa, niti vaši prijatelji mogu da propuste vaše fotografije jer je algoritam procenio da je fotografija nekog influensera bitnija.

Mnogi ga nazivaju modernijom verzijom Fejsbuka i ona jeste dovoljno popularna da obezbedi investicije za nastavak poslovanja, a čini se da generacija Z prepoznaje potencijal koji ova aplikacija nudi. S obzirom na to da nije u pitanju vrtoglavi rast, već razvoj od tri godine i stabilna uzlazna putanja bez prevelikih promena, za sada deluje da može pronaći svoju nišu i održati koncept, ali ostaje da vidimo da li će broj korisnika nastaviti da raste i da li će možda stići neka bezobrazna ponuda na adresu osnivača.

Naslovna fotografija: Rob Hampson on Unsplash

Tags:

aplikacijedruštvene mreže

Povezani članci

Zašto muškarci ženama šalju fotografije svojih genitalija?

Google Play objavio koje Android aplikacije i video igre su bile najpopularnije ove godine

Share Article

Follow Me Written By

Filip Milosavljević

Večiti pametnjaković koji živi negde između Sijetla 90-ih i Divljeg zapada Taličnog Toma. Inspiraciju nalazi u stripovima, muzici, knjigama i video igrama. Stalno dodaje nove stavke na beskrajne liste stvari koje treba videti, pročitati i uraditi u životu. Smatra da sve ide lakše uz pivo.

Ostali članci

Previous

Ukoliko redovno pijete čaj, možda ste smanjili rizik od smrti

Next

Šta je „vanila seks“ i zašto je parove sramota da priznaju da ga obožavaju

Next
01.09.2022.

Šta je „vanila seks“ i zašto je parove sramota da priznaju da ga obožavaju

Previews
31.08.2022.

Ukoliko redovno pijete čaj, možda ste smanjili rizik od smrti

Najnovije

Sve što smo naučili o životu Pamele Anderson iz novog dokumentarca
Milica Arsić
Najpopularniji narodnjak u Srbiji trenutno „Kosili smo seno“ izgleda da uopšte nije srpska pesma, a evo odakle je
CityMagazine
Ovogodišnja Evrovizija je dobila novi logo, kao i slogan – „Ujedinjeni muzikom“
CityMagazine
Majkl Džekson
Objavljeno ko će igrati Majkla Džeksona u predstojećem filmu o „kralju popa“
Aleksandar Maksimović
Kako je jedan deda završio u Slagalici, a slavila ga je cela ekipa obožavalaca dobrih serija
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖