Homofobi u Srbiji “polupali lončiće” i paranoično svuda vide LGBT propagandu pa i u posuđu
U vreme prajda ili kad je LGBT mesec, čest je slučaj da se razne korporacije i firme opredele da pruže podršku ugroženoj grupi, koja ruku na srce, ne prelazi ništa drugo od avatara na društvenim mrežama u duginim bojama. Ali, nekad je duga samo duga, jednorog samo jednorog, a lonac za mleko samo lonac za mleko.
Jedan od najpoznatijih proizviđača posuđa kod nas, “Metalac”, najavio je izbacivanje nove serije lončića, na kojima se nalaze motivi jednoroga kao i duge. Ništa novo, ništa speciajlno, dva motiva koja se nalaze na milion drugih dečijih relikvija. Možemo ih tumačaiti i na neki drugi način, kad bismo hteli, ali što bi, kad nisu baš prst u oko i na kraju dana, to su najobičniji lončići za mleko za decu. Tako smo barem mislili da će ljudi reagovati. Tako su verovatno mislili i judi iz “Metalca”.
Ali ne lezi vraže, tviter je velika crna rupa iz koje uvek ispliva neko ko je spreman da nam nacrta stvari i pokaže svoje cenjeno mišljenje. Jedna tivterašice je videla otvorenu LGBT propagandu. U lončićima za mleko. Da.
Jedna tviter korisnica je primetila ove simbole sa šerpica kao propagandu LGBT priče, odnosno pita se kako je došlo do toga da marketinška agencija ubedi jedu firmu koja radi za porodice da promoviše seksualne manjine, uz komentar da je to poslovno samoubistvo. Naravno, korisnica se nije tu zaustavila već je nastavila sa paranoičnim istraživanjima, i šta sve LGBT ljudi imaju zajedničko sa dečijom ikonografijom.
Ovaj tvit je izazavao veliki niz komentara na društvenim mrežama. Naravno, svaka šerpa nađe svoj poklopac, pa se dosta ljudi pronašlo u ovim “istraživanjima”, ali svakako bilo je i onih razumnijih, duhovitih i ironično intoniranih.
“Sledeće nedelje ćemo litije protiv Metalca; Ajde to, nego promoviše i bog nakon kiše na nebu”; “Da gospođa pokrene inicijativu za ukidanje duge posle kiše”; “G u LGBT je za grah. Desilo mi se da sam jednom kuhao grah u loncu s dugom i, ne lezi vraže, najbolji drug me napravio homoseksualcem”; “Tek kad čuju da Greda Valjevo, pravi ona 4 zida u kojima ovi mogu da rade šta hoće”; samo su neki od komentara koje smo proplakali od smeha, jer šta ćemo, smeh je najbolji lek. Pogotovo za svakodnevne gluposti.
Ljudi koje vode društvene mreže ovog brenda su na fin način, bez mnogo nervoze i pompe odogovarali na razne negativne komenatre, i na tome im skidamo kapu. Oni koji su ih napadali da se baš sad dodvoravaju grupaciji koja organizuje prajd ovih dana, odgovorili su da serija postoji već nekoliko nedelja, dok oni koji su bili grublji i govorili kako nikad neće koristiti njihovo smrdljivo posuđe, administratori su odgovorali sa rečima, “tako je, potrebno je i da ih operete s vremena na vreme”. Napade na to da treba da šire nešto iz domaće baštine su odgovarali da već itetakako ima toga i da posete njihov sajt. Ali dobro, da prestanemo ovde sa besplatnom reklamom.
Činjenica je da su vremena takva i da svako vidi i više nego što treba i više nego što se i dešava. Društvene mreže možda nisu zato napravljene ali zato se korsite, da svako svojim “cenjenim mišljenjem” uzjaše jedan narativ ma koliko pogrešan bio. Na ostatku sveta je samo da ih usmere da odjašu u pravcu mračnih kutaka interneta u kojima zajedno sa raznim drugim teretičirima zavere “čuvaju” ostatak sveta od svih zlih uticaja.
Naslovna fotografija: Kowit Phothisan on Unsplash