Filmovi Merilin Monro koje treba da pogledate umesto „Plavuše”
Nije sporno da je Merilin Monro jedna od vanvremenskih holivudskih legendi, ali mišljenja o novom, nezvaničnom biografskom filmu Plavuša podeljena su.
Naravno da je Merilin bila najprepoznatljivija po stasu, ali ona je snimila i veliki broj filmova za ne tako dugo vreme. Tu se jesu nalazile stereotipne uloge u kojima je morala da bude „seks-bomba”, ali je uspela da snimi i nekoliko koji su kontra tome.
U svojoj želji da je shvate ozbiljno, popularna Merlinka imala je zanimljive role vredne vaše pažnje i, što se nas tiče, bolje da pogledate njih nego Plavušu, koja nikako nije dostojna njenog imena.
Don’t Bother to Knock (1952)
Iako je ovo čak devetnaesti film u njenoj karijeri, predstavlja prvi koji joj je ponudio ozbiljan dramski izazov. Ona tumači Nel Forbs, mladu ženu čija mentalna bolest biva otkrivena dok čuva dete jednog para. Ova noar drama omogućila je Monro da inspiraciju potraži i u svom detinjstvu punom trauma i zlostavljanja.
Niagara (1953)
Njeno ime po prvi put se našlo na prvom mestu na plakatu za ovaj film, a u pitanju je triler koji je pokazao šta ona sve ume. Glumi Rouz Lumis, ženu koja se sa ljubavnikom dogovara kako da ubije svog starijeg muža, sve vreme mudro koristeći šarm i seksepil.
Gentlemen Prefer Blondes (1953)
Mnogima je poznata scena sa Monro obučenom u pink haljinu dok peva Diamonds Are a Girl’s Best Friend, a to se dešava baš u ovom filmu. Oba glavna lika su veoma mudra u svojim namerama da izmanipulišu bogate starije muškarce, a scenario je napisan tako da se istaknu sve komične sposobnosti Monro i koleginice Džejn Rasel.
How to Marry a Millionaire (1953)
Osnovna postavka se ponavlja, jer su tu ponovo žene koje traže bogate muževe, ali ovog puta u pitanju je trojac. Devojka koju tumači Monro je veoma trapava, jer odbija da nosi naočare zato što misle da zbog njih izgleda manje prvilačno. Ponovo se iza postavke krije dublja i važnija priča.
Bus Stop (1956)
Monro je ovde žena koja nastupa u kafeu na autobuskoj stanici, a želi da se jednog dana domogne Holivuda. Sve se komplikuje kada dođe kauboj koji želi da je natera na brak. Sama Monro je učestvovala i u režiji i trudila se da sve bude što autentičnije, što se i vidi u finalnom proizvodu.
The Prince and the Showgirl (1957)
Produkcija ovog filma bila je naporna za sve koji su učestvovali, ali je Monro dokazala da i te kako može da parira jednom od najvećih glumačkih imena tog doba – Lorensu Olivijeu. On je Čarls, princ Karpatije, koji pozove Elsi kako bi probao da je zavede, a sve to začinjeno je političkim intrigama.
Some Like It Hot (1959)
Film koji je Američki filmski institut proglasio najboljom komedijom svih vremena predstavlja jedan od filmova Monro koji su i danas veoma popularni i često se repriziraju. Iako je Bili Vajlder, reditelj filma, imao problema sa Monro zbog toga što je postajala sve zavisnija od tabletica i zato kasnila, krajnji rezultat je upečatljiv i njena gluma je na nivou tokom celog ovog šarmatnog filma.
The Misfits (1961)
Poslednji film koji je snimila napisao je njen muž Artur Miler, koji je često menjao scenario tokom produkcije. Rola je pisana baš za nju, iako navodi kažu da ju je ona prezirala. To je definitivno film koji joj je bilo najteže da snimi, a reditelj Džon Hjuston čak je privremeno prekinuo snimanje dok je ona bila u bolnici. Ipak, u pitanju je finale dostojno njenog imena.
Izvor: Entertainment Weekly
Naslovna fotografija: Video grab / Ferrari / Profimedia