Pronađena haljina amajlija Elizabet Tejlor iz 1961. godine: Naći će se na aukciji
Jednostavno ga nazovite prazničnim čudom. Haljina modne kuće „Christian Diorˮ, koju je Elizabet Tejlor nosila na dodeli Oskara 1961. godine, nestala je one noći kada je glumica osvojila nagradu za najbolju ulogu u filmu „BUtterfield 8″.
Model je iskreirao Mark Boan, uz dodatak operskih rukavica i dijamantskih i bisernih naušnica, a glumica je došla u pratnji tadašnjeg supruga Edija Fišera.
Prema rečima predstavnika Kerry Taylor Auctions, haljina je pronađena više od 60 godina kasnije u koferu u Londonu, gde su Tejlor i Ričard Barton imali kuću, u kojoj su često boravili.
Porodična prijateljica En Sanc, zaoposlena u aukcijskoj kući izjavila je da je haljina, koju krasi bledožuti šifonski steznik s raskošnom belom suknjom s vezom u Šatrez nijansi zelene, obučena samo jednom, ali ju je Tejlor smatrala „amajlijom” i nosila bi je sa sobom na svojim putovanjima.
Međutim, Sanc dodaje da je 1970-ih glumica bila umorna od raznošenja desetina komada po svetu i stoga je En poklonila tone svoje garderobe, uključujući haljinu iz 1961. godine. Predmet je pronađen u plastificiranom koferu, kao i lični predmeti koji su pripadali Bartonu.
Haljina i druga vredna odeća glumice naći će se na aukciji 6. decembra i očekuje se da će postići između 42.000 i 72.000 dolara.
Ne samo da skupocena kreacija dolazi s nezaboravnom kravatom za pokojnu glumicu, koja je umrla 2011. u 80 godini, već je i deo istorije dodele Oskara zahvaljujući njenom nezaboravnom govoru po primanju nagrade.
Kad je osvojila svog prvog Oskara u istoriji nakon što su je prethodnih godina preskočili za uloge u Cat on a Hot Tin Roof, Suddenly, Last Summer i druge, Tejlor, koja je u tom trenutku imala 29 godina, bila je prijatno iznenađena.
„Ne znam kako da izrazim svoju zahvalnost nakon svega. Pretpostavljam da sve što mogu da uradim jeste da se zahvalim. Hvala vam od srcaˮ, rekla je u dahu.
Izvor: Page Six
Naslovna fotografija: Cinema Publishers Collection/ THA / Hollywood Archive / Profimedia