Rezervisala je smeštaj preko Booking-a, a onda nasela i uplatila ceo iznos prevarantima: “Ne budite ovce kao ja”
Prevare na internetu su stare koliko i sam internet. Svake godine, sajber-kriminalci smišljaju nove tehnike i taktike u cilju da prevare potencijalne žrtve, a jedna žena opisala je svoje iskustvo i to sa ultrapopularnim booking-om.
Jedna žena je na Tviteru opisala svoje neprijatno iskustvo sa rezervacijom i plaćanjem smeštaja preko sajta Booking. Postala je žrtva takozvanog phishing napada, a celo iskustvo opisala u tvitu koji prenosimo u celosti.
Pre nedelju dan sam kao pravi amater (čitaj: kreten) nasela na WhatsUp komunikaciju od kao vlasnika smeštaja koji smo rezervisali preko bookinga za Sretenje i putem lažnog booking linka platila (ko zna kome) smeštaj unapred.
— Luna Lovegood (@malazlaplava) February 11, 2023
Danas mi je banka vratila novac na karticu.
Nauk 🔽
Pre nedelju dan sam kao pravi amater (čitaj: kreten) nasela na WhatsUp komunikaciju od kao vlasnika smeštaja koji smo rezervisali preko bookinga za Sretenje i putem lažnog booking linka platila (ko zna kome) smeštaj unapred.
Danas mi je banka vratila novac na karticu.
Nauk:
Dešavalo mi se i ranije da se vlasnici smeštaja obrate preko whatsupa za neke detalje. Nikada do sad nisu tražili plaćanje. Bilo mi je sumnjivo što ovi sad traže, ali sam ipak nasela. Ispravno bi bilo da sam im odmah pisala na booking.com i tražila potvrdu.
Link je izgledao skroz validno, imao booking u nazivu web stranice i sve tačne detalje o smeštaju koji sam rezervisala. Ali mu se nije moglo pristupiti nikako direktno sa bookinga. Samo direktno sa whatsupa. Opet, još jedna moja greška.
Komunikacija je išla u smeru: gužva je taj period, pa bolje platite unapred. Iako je na bookingu pisalo da se plaća na licu mesta. Da sam odmah pisala stvarnim vlasnicima smeštaja na bookingu, skapirala bih još tad da nešto nije ok.
Kad sam platila, banka mi je poslala poruku da je novac otišao na neku no name adresu u Lagosu, a website je tražio da kao ponovim unos šifre da bi potvrdila plaćanje. Tad je lampica već počela da opasno žari i odmah sam prekinula komunikaciju i blokirala karticu.
Tako sam sprečila da je iskoriste za dalje transakcije. Ujutro odmah sam u banci podnela reklamaciju sa svim detaljima i zvala Booking da prijavim.
Nakon par dana mi je banka pare vratila na račun.
Tako da znate da može. Ali ipak ne budite ovce kao ja i držite se samo bookinga.
Šta je phishing?
Phishing napadi su vrsta sajber kriminala u kom hakeri na prevaru prikupljaju lične podatke korisnika, kao što su detalji kreditnih kartica i lozinke, čime dobijaju pristup uređajima. Korisnici obično nisu ni svesni šta se dogodilo.
Phishing poruke najčešće imaju formu lažnih obaveštenja banaka, provajdera, sistema za elektronsko plaćanje, društvenih mreža, internet igara itd. Takvo obaveštenje će pokušati da podstakne korisnika, iz ovog ili onog razloga, da hitno unese ili ažurira svoje lične podatke. Uobičajeni izgovori za ovakve zahteve su gubitak podataka, pad sistema i dr.