• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Barbika, kult koji traje duže od 60 godina
Foto: GAIZKA IROZ / AFP / Profimedia

Barbika, kult koji traje duže od 60 godina

CityMagazine
09.03.2023. 2 min Aktuelno

Na današnji dan 1959. godine, na Međunarodnom sajmu igračaka u Njujorku debitovala je Barbika, lutka koja je i dan-danas poznata i popularna u svakom kraju sveta.

Za to što je ona predmet kulturološkog, socijalnog i psihološkog interesta 64 godine kasnije zaslužna je kompanija Mattel, koja ovu lutkicu definiše za decu 3+.

Iako je u pitanju proizvod koji deli ljude, jer je istovremeno i inspiracija za mnoge i žrtveno jagnje za duple i nerealne standarde, Barbi je i dalje prisutna zbog sposobnosti ove kompanije da se prilagodi aktuelnom diskursu.

Barbika, kult koji traje duže od 60 godina
Foto: DANIEL KARMANN / AFP / Profimedia

Jedna od ključnih strategija bila je stvaranje celog sveta oko Barbike i uvođenje drugih likova koji doprinose njenoj priči i efektu privlačnosti koju ima prema kupcima.

Prvo je došao Ken kao njen dečko, pa mlađa sestra Skiper, pa prijateljice kao što su Midž i Kristi, prvi crni lik u ovom „univerzumu”.

Svi oni korišćeni su za priče, pa su tako Barbi i Ken raskinuli na Dan zaljubljenih 2004, a obnovili vezu 2011. godine.

Barbi je ušla i u svet odeće, aksesoara i drugih proizvoda, bila je u nekoliko animiranih filmova i serija, a ovog jula očekuje nas i prvi visokobudžetni igrani film u režiji Grete Gervig, sa Margo Robi i Rajanom Goslingom u glavnim ulogama.

Osim truda da bude privlačan devojčicama, ovaj brend više puta je preduzeo korake da bude zanimljiv i odraslim osobama i kolekcionarima.

Zato je brend korišćen u prehrambenoj industriji, na muzičkim pločama, a tu su i posebne varijante lutkica poznatih koje su obično ograničenog broja i usmerene ka kolekcionarima.

Zbog toga, a i zbog kritika koje su stalno prisutne, Barbi je prošla kroz razne transformacije, naročito po pitanju posla, te je tako imala više od 200 karijera, od astronautkinje, hirurškinje, pa sve do predsednice SAD.

Kritičari smatraju da su ove promene karijere samo pokušaj da se skrene pažnja sa njenog idealnog fizičkog izgleda, zbog čega su napravljene i lutkice sa drugačijim fizičkim izgledom, bojom kože itd.

Barbika, kult koji traje duže od 60 godina
Foto: Mattel / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Devojčicama se ipak više dopadaju one „obične” Barbike, a Mattel je nastavio sa inovacijama, poput prve Barbike sa hidžabom zbog koje su ih optužili da sve predstavljaju samo kroz kolekcionarstvo.

Uprkos svemu tome, to je lutkica sa kojom se mnoga deca igraju, koju mnogi odrasli kupuju kako bi im krasile police i koja i dalje ostaje relevantna.

Izvor: The Conversation

Oznake:

barbilutka

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

"Možda ako uložiš kod Dafine": Nova računica kako da uštedite novac svakog meseca je podgrejala društvene mreže do tačke ključanja
Prethodni

“Možda ako uložiš kod Dafine”: Nova računica kako da uštedite novac svakog meseca je podgrejala društvene mreže do tačke ključanja

Evo kako veštačka inteligencija zamišlja Vučića kao negativca iz Betmena: "Nema potrebe da zamišljate, samo upalite TV"
Sledeći

Evo kako veštačka inteligencija zamišlja Vučića kao negativca iz Betmena: “Nema potrebe da zamišljate, samo upalite TV”

Sledeći
Evo kako veštačka inteligencija zamišlja Vučića kao negativca iz Betmena: "Nema potrebe da zamišljate, samo upalite TV"
09.03.2023.

Evo kako veštačka inteligencija zamišlja Vučića kao negativca iz Betmena: “Nema potrebe da zamišljate, samo upalite TV”

Prethodni
09.03.2023.

“Možda ako uložiš kod Dafine”: Nova računica kako da uštedite novac svakog meseca je podgrejala društvene mreže do tačke ključanja

"Možda ako uložiš kod Dafine": Nova računica kako da uštedite novac svakog meseca je podgrejala društvene mreže do tačke ključanja

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    domaći film
    Ovo su naši omiljeni regionalni filmovi za 2025: Bolesni roditelji, bizarna istorija i roze ovce
    CityMagazine
    kosmogenit
    Novi singl Kosmogenita: Mistična pop mantra odsvirana na ručno pravljenim instrumentima
    CityMagazine
    8 putnik
    „Kad umrem pevaću, to znam iz iskustva – sveti Petar ima bend, i treba uputstva“: Kada budete videli ko je ovo otpevao vrištaćete glasno, glasnije
    CityMagazine
    bend gutalax
    Posle svirke ovog benda drugačije ćete posmatrati svet: Bili smo na sumanutom koncertu i još uvek skidamo toalet-papir sa sebe
    CityMagazine
    brain rot
    Ovo su “najbolje” domaće brain rot pesme za 2025: Evo šta nam je sve iskakalo sa TikToka ali i iz frižidera
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖