MUPolitanke: Na mrežama su se pojavili proizvodi sa grbom Ministarstva unutrašnjih poslova, a evo šta se krije iza ove priče
Topljeni sir, čajna kobasica, dimljena slanina, čokoladno i obično mleko, jogurt, mesni narezak, pašteta, euroblok, napolitanke… Ili što se samo nameće – MUPolitanke.
Podugačka je lsta proizvoda koji su kružili internetom proteklih meseci, a na čijem pakovanju centralno mesto zauzima grb Ministarstva unutrašnjih poslova.
Mnogi su se s pravom zapitali da li je u pitanju šala, dok je pojedine ovakvo pakovanje asociralo na promo materijal vladajuće stranke koji je takođe kružio u virtuelnom svetu poslednjih godina.
video sam da je ovo opet u trendu
by u/averege_guy_kinda in serbia
“MUP itekako ulaže u reklamiranje. Marketing u svrhu regrutacije imaš u svakoj državnoj službi”, primetili su autori komentara na Redditu.
Ipak, postoji jedno logično objašnjenje za ovakvo ambalažno obeležavanje.
“MUP nema svoje proizvode. Ovo su proizvodi koji su namenjeni za korišćenje u MUP-u i koji se nabavljaju po povlašćenim cenama, te se brendiraju na ovakav način da bi se sprečila preprodaja. Mehanizam zaštite sprečavanja muljanja, prosto”, objasnio je jedan korisnik Reddita.
Međutim, bilo je i korisnika koji nisu baš razumeli šta znači “za korišćenje u MUP-u”, te istakli da im nije jasno zašto bi MUP imao svoju hranu, kao recimo vojska.
“MUP ima svoje restorane za zaposlene. Takođe ima ljude koji su angažovani u Kopnenoj zoni bezbednosti, tj. na terenu. Plus, za angažovanje van matične teritorije koje traje duže od 8h obezbeđuje se hrana”, odgovorio je na pitanje informisani korisnik.
On je naglasio i da je sva hrana koju nabavljaja Ministarstvo odbrane i Ministarstvo unutrašnjih poslova brendirana, tačnije obeležena.
“MUP ne plaća topli obrok u novcu, pa na ovaj način kompenzuje tj. eskivira zakonsku obavezu”, istakao je obavešteni korisnik.
Zakonska obaveza na koju je korisnik referisao sadržana je u članu 118, stavu 1, tački 5 Zakona o radu, a on dodaje i da je to “magija zvana Republika Srbija”
Drugi korisnik, pak, slikovito opisuje u kojim se slučajevima koristi ova vrsta namirnica.
“MUP (redovni sastav) ima angažovanja van svojih jedinica matičnih. To znači svaka utakmica, čuvanje objekata, regulisanje saobraćaja, obezneđenje, etc, dobiješ SDO – suvi dnevni obrok. Taj SDO je između ostalog nekad nešto od ovoga sa slike. Prosto kad 12h radiš bez prekida i pi*aš u gaće za 150 dinara DNEVNICE onda ti je ovo najmanja uteha koju ti država može dati. Svaka normalna služba ima SDO daleko bolji od našeg MUP-aa sa suvim grejačima za hranu, ali to je za nas sci-fi”, opisao je korisnik.
SNS brend smo znamo, ali da li ste videli da i MUP ima svoju prehranu?
by u/anelapolu in serbia
Neki su istakli i da pojedine pomenute proizvode koriste i studenti Kriminalističko-policijskog univerziteta.
I da ne bi sve prepustili verovanju na reč društvenim mrežama, potvrdu smo dobili i od jednog studenta pomenutog univerziteta.
“Na faksu imamo vodu, sok, čokoladice, napolitanke, čokoladno i obično mleko”, potvrđuje za naš portal jedan od studenata, ali dodaje da na fakultetu pomenute proizvode ne dobijaju besplatno, već da to uredno plaćaju.
Iako je bilo i onih koji su kritikovali pripadnike ovog ministarstva, njihovo ophođenje, upotrebu sile i način na koji dobijaju pomenute obroke, među komentarima bilo je i onih koji su pokušali da “opravdaju” pripadnike policije.
“Pa treba stajati ceo dan u kordonu i sramotiti se dok štitiš dripce od običnih dobrih komšija koji te prozivaju, a u oči ne smeš da ih pogledaš. Kad se lemaju klinci tada dođe i protein bar”, napisao je jedan korisnik, vrlo izvesno, sarkastično.
Oni koji bi da eventualno probaju nešto od širokog asortimana za MUP brendiranih proizvoda, to će biti jedino moguće ukoliko u svom okruženju imaju nekoga ko je zaposlen u pomenutom ministarstvu ili studira na fakultetu KPU.
“Moj ćale vozi bus, pa ponekad vozi i žandarmeriju i dobije iste pakete kao i oni”, naveo je jedan od korisnika koji je imao prilike da proba MUP delicije.
Povodi su razni – kako pišu komentatori, pa se tako navodi i primer kada su za Novu godinu deca dobijala paketiće iz MUP-a sa slatkišima.
Naravno, prostora za šalu nikad nije falilo.
“MUParella”, “Grana Mupano”, “Mupiđano”, “Brimup”, “Mupirino Romano”, “Muponzola”, “Kamembremup”, “Mupljeni sir”, samo su neki od šaljivih naziva ispod objave o MUP topljenom siru.
“Znam firmu koja radi svoje proizvode sa etiketama MUP, SAJ, žandarmerija, Informer i naravno SNS i to čak i pojedini političari imaju svoje lične verzije”, komentar je za koji se verovatno svi nadaju da je u potpunosti šaljiv.
“Pranje para ili neosetan trošak?”, bio je jedan od komentara, na koji su se ostali nadovezali.
U komentarima se povela i rasprava o tome koja se svota novca izdvaja za štampanje posebnih etiketa, a našao se i jedan korisnik sa informacijama “iz prve ruke”.
“Zapakovano je tako zato što je to protokol. Nema marke na proizvodu. Fabrika koja proizvodi je u obavezi da odradi ovu štampu na svom proizvodu, MUP daje samo dizajn, za sve ostalo je odgovoran proizvođac. Vidim da spominju ljudi pranje para, ali to nije slucaj. Da li sam ja odštampao tu redovnu etiketu ili MUP-ovu, isti đavo”, navodi korisnik.
On je objasnio da se nalepnice svakako štampaju eksterno, te da je isto da li se štampa grb i dizajn MUP-a ili Nindža kornjača stiker.
“Neko je naplatio ‘dizajn’ novih omota papreno, tipa lavabo 100 soma, WC šolja 150 soma”, piše u jednom komentaru.