Ako vam stigne ova poruka na Facebook, nikako ne otvarajte link, jer je u pitanju ozbiljna prevara
Nova internet prevara vreba na društvenoj mreži “Facebook” zbog čega se alarmira javnost da posebno pripazi u narednim danima.
Ova prevara je i ranije bila česta, a pokazala se prilično “uspešnom” jer se korisnicima Facebooka donosi lažne informacije o nečijoj smrti.
“Vidi ko je poginuo, u nesreći, mislim da ga poznaješ, jako mi je žao” i uz link koji bi trebalo da predstavlja video dotične nesreće, dobićete kao poruku od nekog bliskog. Kako se u njima ne spominje ko je umro, korisnici često i ne razmišljajući kliknu na njih i tada počinju njihovi problemi jer se na takav način šire virusi, i dovode do prevare, krađe podataka i slično.
Međutim, ne radi se o snimku nesreće, već o još jednoj internet prevari. Nakon što korisnici kliknu, link ih vodi na stranicu na kojoj se navodi da, ako žele da pročitaju vest, moraju da upišu svoje korisničko ime i lozinku s Facebooka.
Za sad je ova prevara najviše aktivirana u okolnim zemljama, ali pitanje je vremena kad će se zavrteti i kod nas.
Time ih, naravno, predaju prevarantima, a u istom trenutku korisnici koji upišu te podatke odjavljuju se s Facebooka i više nemaju pristup svom profilu. Takođe, time dolazi i do preuzimanja programa koji može pratiti korisnike i krasti njihove osetljive podatke.
Problem zbog kojeg je ova prevara uverljiva je u tome što se, nakon što neko nasedne na nju, ista poruka šalje preko Messengera osobama s njihove liste kontakata, pa oni neoprezniji primatelji neće niti razmišljati o potencijalnim opasnostima jer im poruke dolaze od prijatelja ili rodbine, piše Tech Times.
Šta se radi ako vidite ovakvu poruku. U najmanju ruku – ništa. Možete da prijavite samom Facebooku kao opasnost ili spam. Možete da kontaktirate osobu koja delu link (ne preko facebooka naravno) i da joj kažete da je u opasnosti.
Ako ste pak već kliknuli na link i upisali svoje podatke, morate biti brzi. Odmah idite na svoj profil na Facebooku i, ako još uvek imate pristup, promenite lozinku. Nikako nemojte koristiti lozinku koju ste već koristili negdje drugde ili koju ste koristili ranije.
Proverite da li su podaci na vašem profilu promenjeni – najčešće e-mail adresa, broj telefona ili neki drugi podaci. Proverite gde ste sve ulogiovanji i odjavite sve uređaje koji su vam nepoznati. I na kraju, obavezno uključite autentifikaciju kako bi za bilo kakvo logovanje bilo potrebno potvrditi identitet ne samo lozinkom nego i dodatnom proverom.