Kasni vam let više od 3 sata: Ako je vaša kompanija Wizz Air, treba da vam plate
Čini se da nikada nije bilo više otkazanih letova nego ovog leta.
Nekada čak i zbog kašnjenja od sat vremena mogu da vam se poremete planovi, a da ne pominjemo kada je reč o dužem kašnjenju.
Ako vam se kašnjenje desi, koja su vaša prava, obaveštava nas Twitter stranica Udruženje potrošača Efektiva.
Dakle, ako se vozite Wizz Air i avion vam kasni vise od 3 sata, ovo su vaša prava.
“Za kašnjenje redovnih linija Wizz Air dužih od 3h, putnicima sledi naknada od 250 evra! U slučaju otkazanog leta, uz tu naknadu sledi i povraćaj novca za kupljene karte!”, pisalo je u objavi Efektive na njihovom zvaničnom tweeter profilu.
U komentaru ispod objave, pored niza pitanja i brojnih podeljenih iskustava, Efektiva je predstavila slučaj gospodina kome je pomeranje redovnog leta donelo više štete od jedne kupljene avionske karte:
“Ako je zbog otkazanog leta putnik pretrpeo i neku štetu (ecimo nije stigao na meč Novaka Đokovića, pa mu je propala plaćena karta i hotel), sledi mu nadoknada i te štete.”
Pored brojnih žalbi, podeljenih iskustava i pitanja, neki od komentara naveli su da je realost drugačija i da se do te naknade, u skoro svim avio kopanijama, teško dolazi.
“Realnost je drugačija, obraćali se žalbom Wizz Air-u koji nas je nonšalantno, raznim obrazloženjima odbio, tek kad smo žalbu predali agenciji koja se time bavi od Wizz Air-a smo dobili odšetu ali su provizije i troškovi agencije izneli skoro pola, dobismo 250€ za dve karte, ali dobro”, glasio je jedan od komentara.
Ipak, brojna pozitivna iskustva bazirana su na žalbama podnesenim putem platforme Air help i njihovih advokata.
Sudeći po komentarima, Air Srbija nije se proslavio kada je u pitanju pomeranje redovnih termina i naknada. Međutim, postoje određena prava kojih se treba držati ukoliko dođe do kašnjenja ili otkazivanja leta.
Putnici imaju rok 90 dana da podnesu zahtev kompaniji za kompenzaciju i refundaciju karata.
Takođe, avio kompanija je dužna da obavesti putnike o otkazanom letu i da im da alterrnativni termin, ali ukoliko alternativa putniku ipak ne odgovara, on ima pravo da uzme novac od karata, kao i kompenzaciju od 250 evra za letove unutar evropske zone.
Takođe, ukoliko let kasni duže od 5 sati, putnik ima pravo da refundira novac, međutim ukoliko je kašnjenje uzrokovano nekim vanrednim situacijama, avio kompanija nema obavezu da refundira troškove putnika.
Iako prava koje pruža Air Srbija putnika stavljaju u povoljan položaj, sudeći po komentarima praksa priča drugačiju priču.
Jedan od komentara glasio je:”A šta je sa AirSerbia kašnjenjem letova? Nikad ne priznaju i uvek idu na sud. A sudski postupak nikad nije kraći od dve godine.”U komentarima se čak našao skrinšot u kome se ljudi žale na ignorisanje žalbi, nakon čega je usledilo izvinjenje avio kompanije Air Srbija.