Mlađi čitaoci ipak više pretražuju YouTube nego TikTok za preporuke
Uprkos tome što se u poslednje vreme govori o popularnosti takozvanog BookTok-a, dela TikToka-a na kome se preporučuju knjige, istraživanje je pokazalo da je YouTube popularniji među mlađim čitaocima.
Istraživanje koje je sprovela kompanija Nielsen BookData, zadužena za pravljenje lista bestselera u Ujedinjenom Kraljevstvu, pokazalo je da 34% osoba između 14 i 25 godina preporuke traži na YouTube-u.
Za preporuke TikTok koristi 32% ispitanika, 27% koristi Instagram, a 33% pretražuje sajtove onlajn prodavnica knjiga.
Istraživanje je sprovedeno jer BookTok navodno povećava prodaju pojedinih knjiga popularnih na ovoj platformi, ali čini se da je i BookTube (deo YouTube-a) ipak uticajan.
Kada je u pitanju oflajn istraživanje, 41% ispitanika reklo je da knjige pronalazi uz pomoć preporuke prijatelja, a 36% prosto uđe u knjižaru i tamo vidi šta im se sviđa.
Prošle godine, osobe od 14 do 25 godina u Ujedinjenom Kraljevstvu kupile su 61 milion knjiga u vrednosti od 496 miliona funti, što je 18% ukupnog tržišta, a od njih 45% čita svake nedelje iz zabave, a 17% svakodnevno kako bi se opustilo.
Najpopularniji žanrovi su, redom: fantazijske akcione i avanturističke knjige, krimići i trileri, smešne priče i naučna i epska fantastika.
A ono što je najviše uticalo na izbor knjige je opis (46%), da li su već nešto čitali od tog autora (35%) i dizajn korica (31%).
Izvor: The Guardian