Kako reagovati kada dete dobije lošu ocenu u školi?
Većini roditelja je veoma važan uspeh deteta u školi, pa ponekad umeju da odreaguju na lošu ocenu kako ne bi smeli. Međutim, psiholozi upozoravaju da veliki uticaj za suočavanje s nepoželjnim rezultatima imaju upravo roditelji i njihove reakcije, i predlažu smernice.
Kažu da je jedna od najvažnijih stvari razgovarati sa detetom, prenosi index.hr. Naime, bitno je da shvatimo zašto je i kako došlo do loše ocene. Iako se većini roditelja odmah čini da je uzrok lenjost ili manjak učenja, to nisu jedini razlozi zbog kojih je dete dobilo lošu ocenu. Ako zajedno s njim osvestite prave razloge, manja je verovatnoća da će loši rezultati neće često ponavljati.
Isto tako, važno je da roditelji izbegavaju bilo kakve kritike. One retko daju pozitivne rezultate, najčešće uzrokuju više štete nego koristi. Dete se tada često oseća napadnuto i zauzima obrambeni stav, a to najčešće za ishod ima povlačenje u sebe ili svađu sa roditeljima. Osim kritika, takođe je preporučljivo izbegavati kazne.
Umesto toga, roditelji bi svome detetu trebalo upravo tada da budu najveća podrška. Možda na prvu zvuči pomalo otrcano, ali mišljenje roditelja svakom je detetu bitno. Dete bukvalno postupa prema sebi na način na koji se njegovi roditelji ponašaju prema njemu, pa će im podrška dobro doći.
Više će verovati u sebi što je, prema poslednjim istraživanjima, jedna od najvažnijih stvari u postizanju uspeha. I to ne samo u školi nego i kasnije u životu.
Nakon što je roditelj razgovarao sa svojim detetom i saznao razloge loše ocene, psiholozi preporučuju definisanja prostora za napredak. To podrazumeva određivanje eventualnih rešenja, a upravo se tako kod deteta podstiče fleksibilan način razmišljanja u kojem je svesno da je sposobnosti i veštine i te kako moguće neprestano razvijati kroz upornost, trud, kao i zalaganje.
Dete će tako takođe naučiti da je ponekad sasvim u redu da pogreši, ali i to da su upravo greške te na kojima najviše učimo.