Najzgodniji frajer današnjice javno progovorio o zavisnosti i podržao gorući trend na TikToku
Iako se pripadnicima generacije Z često upućuju kritike na račun ponašanja i navika, ima i onih koji veruju da su oni svetionici pozitivnih promena. Naime, oni otvoreno pričaju o mentalnom zdravlju, nasilju, problemima u porodici, prijateljstvima i intimnim odnosima. Zabrinuti su za životnu sredinu i planetu, ljudska prava i zdravlje. Osim toga, postavljaju putem društvenih mreža nove trendove, a odnedavno je u trendu reći ‘ne‘ alkoholu, što je podržao i Bred Pit.
Takvi trendovi u poslednje vreme se postavljaju na TikToku, društvenoj mreži koja je na velika vrata u naše živote ušla tokom pandemije koronavirusa i od tada njena popularnost ne jenjava, napada, ona iz dana u dan sve više raste, piše jutarnji.hr.
Prema statističkim podacima analitičke kompanije Brand Finance’s Global, TikTok je u prva tri meseca ove godine zabeležio vrednost branda u iznosu od 67.5 milijardi dolara, dok je Facebook s nekadašnjih 100 milijardi pao na 58.8. Aplikacija TikTok do početka ove godine bila je preuzeta 3.5 milijarde puta i tako pretekla Instagram koji je dugo godina bio u vođstvu.
U poslednje vreme ta društvena mreža postala je platforma za promovisanje različitih stilova života, ali i postavljanje novih trendova i izazova. Neki od njih našli su se na udaru kritika, a za mnoge se potvrdilo i da su opasni. No, na površini uvek ostanu oni dobri i poželjni.
Početkom godine nastao je TikTok trend koji nosi oznaku #sobercurious, a koji podstiče korisnike društvenih mreža da istraže koje su to sve prednosti izbegavanja alkohola. Bukvalan prevod je ‘trezan i znatiželjan‘, a implicira na to da izbegavamo alkohol, da što više istražujemo o svom fizičkom i mentalnom zdravlju, te šta sve može da utiče na njega.
@bobbbaaaay consciousness level UP! i think the biggest takeaway since quiting alcohol ~475 days ago is having more time to design and create the life I want for myself 🎨 who else is with me? #sundayscaries #sunday #wellbeing #entrepreneur #timemanagement #mindsetmotivation #sobercurious ♬ original sound – Jo Wuensche
Iza hashtag-a se nalaze svi oni koji se trude da izbegavati alkohol, njihovi saveti, motivacije, preporuke te priče o uspehu, ali i prepreke na koje su nailazili na putu do trezvenog života.
Podrška poznatih
Uspešnost ovog trenda zasigurno je povećana i zbog brojnih poznatih koji su se uključili. Zendaja, Zak Efron, En Hatavej, Bred Pit i Tajra Benks samo su neke od poznatih ličnosti koje redovno objavljuju pod ovim hashtag-om. Uključili su se i različiti stručnjaci, tako je na primer, među mladima omiljeni, dr Endru Huberman objavio dvosatni podkast o štetnim učincima ispijanja alkohola.
@thatsoberlook The many famous faces of recovery #addiction #sobriety #sober #sobercurious #soberlife #alcoholfree #addictionrecovery #celebs #fyp ♬ original sound – Elena
Upravo u vreme lansiranja ovog trenda Kanadski centar za zlouporabu supstanci i zavisnost objavio je preporuke za konzumiranje alkoholnih pića s niskim rizikom za zdravlje. Nekada je u njima stajalo da žene ne bi trebalo da piju više od 10 pića nedeljno, a muškarci više od 15, a danas ta preporuka govori da ne treba da konzumira više od 2 pića nedeljno.
Pokret raste, a mlađe generacije uistinu pokreću revoluciju koja se dotiče ispijanja alkohola, korišćenja različitih supstanci i odlazaka u klubove.
‘‘Damp‘‘ TikTok trend samo je jedan u nizu onih koji se nadovezuju na trezveni način života i podržava promovisanje minimalnog ispijanja alkohola ili čak potpune apstinencije. Svodi se na umeren unos alkohola, dakle alkoholna pića se mogu konzumirati, ali ne treba preterivati s količinama te, u skladu sa tim, ne treba iskoristiti svaku priliku za njegov unos. Mnogi zagovornici predlažu da tokom izlaska u klubove prvo i poslednje piće bude bezalkoholno.
@ckimbrough123 Damp drinking is becoming a popular thing these days. I love the idea! What are your thoughts? #dampdrinking #damplifestyle #harmreduction #harmreductionsaveslives ♬ original sound
Da li je ovde reč samo o trendovima ili o potpuno drugačijem načinu života?
Prema istraživanju Civic Science objavljenom 2022. godine, 37 procenata pripadnika starosne grupe od 21 do 24 godine u SAD-u bilo je vrlo ili donekle zainteresovano za trezveni način života, dok ispitanici uzrasta između 25 i 34 godine najmanje konzumiraju alkohol.
Civic Science je otkrio da je više od jedne četvrtine ispitanika, a ujedno i pripadnika generacije Z, jako zabrinuto zbog potencijalnih loših efekata alkohola na zdravlje. Sa druge strane, upravo su stariji milenijalci i generacija X najmanje zabrinuti zbog uticaja alkohola na organizam.
Šta mladi rade vikendima?
Vreme kada se mladi više posvećuju aktivnostima s bližnjima i prijateljima je vikend. Čak 53 posto ispitanika svaki vikend druži se sa prijateljima na otvorenom, trećina ih se bavi sportom, a približno toliko ih provodi slobodno vreme s porodicom.
Vikend je nekada bio i sinonim za noćne izlaske i druženje u klubovima, stoga se istraživanje pozabavilo i ovim pitanjem. U kafić na piće s društvom odlazi 19 posto mladih koji su učestvovali u anketnom istraživanju, a od njih, nekoliko puta mesečno na ista druženja odlazi 32 procenata. Noćni izlasci su ređa pojava, naime, samo osam posto ispitanika ide u klubove svaki vikend, a oko 17 posto ispitanika ide nekoliko puta mesečno.
Istraživanje koje je proveo Valicon preispituje i mnoge druge činioce koji bi potencijalno mogli da utiču na maloletničko konzumiranje alkohola.
BONUS VIDEO: