Kada i kako da zamenite mesto sa drugim putnikom u avionu
Mnogi ljudi obožavaju letenje kao najbrži način putovanja do dalekih destinacija, ali nisu svi toliko željni da uđu u avion.
Mnogi razlozi tiču se ne samog aviona, već formalnog dela, od dolaska do aerodrom i čekanja za bording, pa do ukrcavanja i otkrića da ne sedite pored onog sa kim putujete.
Srećom, promena mesta je moguća i tokom ukrcavanja i nakon poletanja, ali samo ukoliko je putnik do vas sa takvom „rotacijom” saglasan, piše B92.
Kada je najbolje vreme da zamolite da se onaj do vas zameni mesta sa vašim prijateljem ili članom porodice i šta da radite ako dobijete „ne” kao odgovor?
Kupili ste kartu onlajn, spakovali prtljag, došli na aerodrom, čekirali se i odjednom doživeli šok: osoba sa kojom putujete smeštena na potpuno drugi kraj aviona.
A toliko ste želeli da zajedno gledate film, družite se i pravite planove za obilazak destinacije na koju ste se zaputili.
Zamena mesta u avionu nije nemoguća
Danas avio kompanije nisu toliko striktne kada je promena mesta na kojima putnici u kabini sede u pitanju.
One dozvoljavaju da se tokom leta mesta zamene, ali, postoji jedan uslov – onaj na sedištu do vas treba da se složi sa takvom promenom.
Eksperti savetuju da je najbolje da o ovakvoj promeni putnika do vas zamolite tokom samog ukrcavanja, pre nego što se on smesti u svoje sedište i raskomoti.
Upravo su tada najveće šanse da će on pristati da zameni sedišta sa vašim prijateljem ili partnerom. Važno je i da naglasite na kom bi mestu on sedeo ukoliko se odluči da vam izađe u susret.
„Možete ponuditi čašu pića ili neki slatkiš na vaš račun kako biste odobrovoljili osobu do sebe i povećali šanse da vam izađe u susret”, objašnjavaju eksperti.
Ukoliko pak ne stignete do svog sedišta u isto vreme kada i putnik do vas, to možete učiniti i nakon poletanja.
Naravno, tek kada su stečeni svi uslovi za kretanje po kabini aviona i kada nikoga ne ugrožavate. Važno je samo da u oba slučaja budete ljubazni i nenametljivi i da osobi date nekoliko trenutaka da razmisli.
Samo bez nervoze
Iako u većini slučajeva putnici izađu u susret i ustupe svoje mesto drugom putniku ne bi li on sedeo pored osobe sa kojom je krenuo na putovanje, važno je da ne zabotavite da je to isključivo stvar dobre volje.
Dakle, nije nemoguće da i pored ljubazne molbe, pa čak i pića ili poslastice koju ste ponudili, dobijete „ne” kao odgovor.
„Ono što je važno da putnici razumeju jeste da niko nije dužan da svoje mesto ustupi drugom putniku”, naglašavaju eksperti.
U situacijama kada vam osoba do vas ne izađe u susret nikako ne treba da podižete ton, ucenjujete ili pretite da ćete se žaliti.
Jednostavno, nemate nikakvo pravo da zahtevate ovakvu promenu. Naročito ne ukoliko je razlika u kategoriji sedišta očigledna, a sedište na koje putnik do vas treba da se premesti uže, sa manje prostora za noge ili u samom „repu” aviona.
Izvor: B92