Mirko Krstičević iz grupe Metak objavio album muzike za film i pozorište
Kompozitor i muzičar Mirko Krstičević, široj javnosti poznat kao osnivač rok grupe Metak i autor hitova poput „Da mi je biti morski pas“, od početka karijere imao je dve paralelne karijere: u jednoj je autor brojnih melodija popularne i rok muzike, a u drugoj samouvereno komponuje filmsku, scensku i savremenu muziku.
Upravo taj, manje poznati deo Krstičevićevog opusa obrađen je u ediciji „Sve i ništa (Filmska i scenska muzika 1978 – 1988), koja na jednom mestu okuplja muziku za šest filmova i pet pozorišnih predstava koje su snažno obeležile Jugoslaviju osamdesetih godina.
Izdavačka kuća Fox & His Friends Records objavila je ovaj album kao dvojezično izdanje sa regionalnom i stranom distribucijom, a u varijanti za strana tržišta zbirka snimaka nosi naziv „All and Nothing at All (Film and Theatre Music 1978.- 1988)“ kao posveta istoimenom filmu reditelja Ivana Martinca, sa kojim je Krstičević često sarađivao.
Pored muzike za filmove Ivana Martinca („Kuća na pesku“, „Izgnanstvo“, „Sve i ništa“), koji imaju trajni kultni status na umetničkoj i andergraund sceni eksperimentalnih filmova, na ploči su i kompozicije komponovane za Svemira Pavića, Aleksandra F. Stasenka i Vanču Kljakovića, takođe značajna imena filmske scene.
U naslovu „Ljuba par lui meme” Pavić se bavio srpskim slikarom Ljubom Popovićem, erotskim nadrealistom svetske slave, čije su izložbe posećivali Udo Kier i brojni poznati gosti i zvezde.
„Marjuča ili smrt” Vanče Kljakovića, sa Nedom Arnerić, Mirjanom Karanović i Borisom Dvornikom u glavnim ulogama, dugometražni je film o seksualnom buđenju dečaka u splitskoj javnoj kući, dok je Stasenkov film „Vreme heroja” počast pogibiji partizanskog heroja Ivana Lučića Lavčevića. Za sve ove filmove Mirko Krstičević je radio muziku u bliskoj saradnji sa rediteljima i autorima, stvarajući neodvojiv i nezaboravan saundtrek minimalističkog, ritualnog i tada veoma modernog elektronskog zvuka.
Drugi deo albuma „Sve i ništa (Filmska i scenska muzika 1978 – 1988)“ bavi se uzbudljivim pozorišnim životom Splita i Sarajeva osamdesetih godina prošlog veka, gde je Mirko Krstičević napisao muziku i za „Gorke suze Petre von Kant”, lezbijski klasik Rajnera Vernera Fasbindera, u režiji Ivice Boban na pozornici HNK Split 1985. godine sa Zdravkom Krstulović i Vesnom Orel u naslovnim ulogama.
Saradnja Mirka Krstičevića sa pozorištem u današnjem HNK Split je izuzetno dugotrajna: komadi Žana Žiroa „Trojanskog rata neće bita” u režiji Tomislava Durbešića, „Palikuće” Maksa Friša i „Više od ljubavi” Sema Šeparda, oba u režiji Neni Delmestre također su uključeni na ovaj album. Posebno je redak snimak hladnoratovske teme „Černobil” iz drame „Strah i nada u SR Nemačkoj” Franca Ksavera Kreca koju je na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo izveo Seid Memić Vajta, a ovde se pojavljuje u instrumentalnoj verziji.
Kritičari su Krstičevićeve instrumentale iz tih predstava i filmova poredili sa orkestracijama Vangelisa, Džona Karpentera i Hauarda Šora, dok će alternativna publika naći motivsku vezu sa britanskim bendom Coil.
Kompozitor, muzičar i muzički aranžer Mirko Krstičević rođen je 1948. godine u Šibeniku. Diplomirao je teoriju muzike na Pedagoškoj akademiji u Splitu, a potom i na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Suosnivač je muzičkog studija Tetrapak u Splitu u kojem su snimali brojni izvođači i muzičari (Animatori, D’Boys, Haustor, Oliver Mandić, Srđan Marjanović, Stil, Trotakt Projekt i drugi). Zajedno sa Rankom Bobanom i Momčilom Popadićem osnovao je grupu Metak u proleće 1978. godine u Prigradici na Korčuli.
„Da mi je biti morski pas“ je najuspešniji singl grupe, koji je 1980. godine postao jedna od najizvođenijih pesama na radiju i televiziji. Te godine grupa Metak nastupa u Beogradu pred 70 hiljada posetilaca, a singl postaje prodavaniji čak i od pesme „Druže Tito mi ti se kunemo“ Zdravka Čolića koju svrgava s prvog mesta top-liste prodaje. Kritičar Dragan Gojković tada piše u Strip zabavniku: „Srčaniji od Riblje čorbe, vatreniji od Vatrenog poljupca, umereniji od Atomskog skloništa i stabilniji od Smaka – to je Metak.“
Peca Popović u magazinu Zdravo dodaje: „Dobro sam pogođen.“. Metak su poznati i po pesmi“Rock ‘n’ Roller”, čije ime je preuzela kultna rok emisija TV Beograda u režiji Borisa Miljkovića i Branimira Dimitrijevića – Tucka. U kompozitorskom radu i aranžmanima za druge pop i rok umetnike, Krstičević je ostvario komercijalni uspeh za Tutti Frutti Balkan Band (“Nasloni glavu na moje rame”, 1986), Biljanu Petrović, Seida Memića Vajtu, Pepel in kri, Osmog putnika, Hendu i druge. Uporedo sa pop i rok karijerom, Krstičević je komponovao scensku i filmsku muziku za 45 filmova, uglavnom sarađujući sa krugom eksperimentalnih i amaterskih reditelja Kino-kluba Split, kao i s ostatkom domaće scene.
Autor je scenske muzike za 130 pozorišnih predstava, a snima i sopstvene kompozicije iz oblasti savremene muzike. Napisao je preko 30 dela za solo instrumente, kamernu i simfonijsku muziku. Autor je četiri opere. Dobitnik je brojnih nagrada, živi i radi u Splitu.
Album „All and Nothing at All (Film and Theatre Music 1978.- 1988)“ je masterizovan sa nikada ranije objavljenih originalnih traka i štampan u audiofilskom Direct Metal Mastering procesu kao numerisano deluks izdanje sa dodatnom knjižicom koja se može poručiti direktno od izdavača na foxandhisfriends.bigcartel.com.
Standardno izdanje albuma u distribuciji je širom sveta, a zastupa ga Clone iz Holandije i Believe SAS iz Francuske. Mastering potpisuje Toni Milohanić, autor dizajna je Martin Peranović, dok su autori i urednici tekstova Leri Ahel i Željko Luketić. Izdavač Fox & His Friends Records nastavlja objavljivanje serije retkih albuma najvećih imena domaće muzike, poput Alfija Kabilja, Tomislava Simovića, Nenada Vilovića i multimedijalne grupe Nova Evropa (Dejan Kršić, Jane Štravs, Gordana Brzović, Jovan Ćulibrk) o kojima pišu i strani časopisi Electronic Sound, The Wire, Shindig, The Quietus i The Guardian.