Gledao sam nove epizode hit serije, i sad znam kako bi izgledalo kad bi Jovana Jeremić imala super moći
Hit serija “The Boys” ušla je u svoju četvrtu sezonu prikazivanja, a nove epizode digle su prašinu više nego ikad.
Prvo reč, dve o klikbejtu iz naslova.
Svi nažalost znamo ko je Jovana Jeremić. Ne gledamo njen program, ali znamo jer se klipovi njenih emisija u kojima se slavi primitivizam i glupost, i u kojima se šire neproverene informacije, teorije zavere i laži nalaze svuda na internetu.
Naletimo na te klipove, i kao poput kakve saobraćajne nesreće, nikad ne skrenemo pogled, a možda bi trebalo. Naravno, sve ovo je začinjeno i određenom dozom prostačke erotizovanosti koja ide iz celu tu Pink estetiku.
E sad, serija “The Boys”, ako neko ne zna je antisuperherojska saga koja traje već nekoliko sezona, a čiji zaplet se bazira na jako jednostavnoj a opet intrigantnoj priči – šta bi bilo kad superheroji ne bi bili dobri judi, i šta bi bi bilo kad bi Supermen bio zao. U celoj toj zavrzlami pojavio se lik desničarke influenserke, Firecracker, koja posećuje trampovska MAGA okupljanja i širi fake news među ljudima. Drži govore protiv vakcina, drugih rasa i ljudi različitog seksualnog opredeljenja, pritom za sve optužujući tajne sile, jevreje i masone koji stoje iza svega. I da, to sve dok radi, gura sebe i svoju ličnost u prvi plan, sa dosta white trash “šarma” koji pali tu vrstu publike.
Već vidite gde idem sa ovom paralelom. Firecracker, takva kakva je poprilično podseča na našu voditeljku i sigurno nisam jedini koji je gledao nove epizode serije “The Boys” i rekao – “Vidi je Jovana Jeremić”.
Zašto su problematične nove epizode serije “The Boys”?
“The Boys” su hit serija već neko vreme, ali tek u ovoj novoj sezoni trpe velike kritike od strane određenog dela svojih fanova, jer navodno serija je postale “woke” i okrenula se nekim zapletima koje odudaraju od dosadašnje priče i dramaturgije. Najviše se zamera što se serija satirično okrenula prema Americi današnjice u kojoj “Make Amerika Great Again” redneci stvaraju kult vođe u jednom čoveku koji ih hrani teorijama zavere u kojima pedofili i ljudožderi žive u podrumu picerije.
Ipak takvim kritikama (bivši) fanovi ove serije sa ovakvim mišljenjem su samo doveli u pitanje svoj intelekt jer “The Boys” je oduvek, od prve sezone, serija upravo o tome. Glavni negativac, Homelander (Anthony Star), koji je taj Supermen koji je zao, je sad možda izraženija trampovska figura nego ranije, ali on je takav negativac, opijen samoljubljem bio oduvek. Svi ti Picagejti, i internet deseničari su u takvom sklopu serije postojali. Priča je oduvek pratila dešavanja stvarnog sveta, samo su sad ovi tu u prvom planu kao glavni akteri, a serija The Boys, odnosno njen kreator Erik Kripke je samo želeo da se razračuna sa ovom pojavom.
Ono što je očigledno okupljalo (sad već bivše) fanove ove serije je jezik i odnos prema životu. Da, jezik je bio daleko od političke korektnosti 2024. godine, sa svim mogućim uvredama. Humor je bio mračan, nasilje grafičko, a sam stav serije često nihilistički do krajnih granica. I to se ni u 4. sezoni nije promenilo. Samo sve to nikad nije udaljavalo Kripkea i grupu njegovih scenarista od samog smisla ova serije.
Međutim, sad kad sam sve ovo rekao, četvrta sezona nakon svojih prvih nekoliko epizoda deluje najslabije do sad, samo ne iz ovih ranije navedenih razloga. U ovih nekoliko epizoda gledamo ponovo formiranje grupacije superheroja Seven, koji su ništa do marionete koje Homelander kontroliše, i Starlight (Erin Morijarti) sa druge strane koja se priključila naslovnim “Bojsima” pokušavjaući da razotkrije sve zakulisne radnje oko superherojskih intriga.
Pored več pomenute Jovane Jeremić, pardon Firecracker (Valorie Curry), u ekipu glavnih superheroja je ušla i Sister Sage (Susan Heyward), čija moć je da je najpametnija osoba na svetu. Kad god imamao takve likove u stripu, serijama i filmu, uvek se postavlja to pitanje koliko zaista može da se napravi neki superinteligentni superheroj i mahom je odgovor da su svi oni pametni koliko i osoba koja ih je napisala i napravila. Pa ćemo videti koliko je scenarista koji piše Sister Sage pametan/pametna.
U “The Boys” ekipi nije više Bucher (Kar Urban) koji zbog igrarija iz prethdone sezone u kojima je uzimao Compound V i dobijao moći na 24h, sad ima rak i ima manje od godinu dana života. Dok je živ, probaće da konačno ubije Homelandera, ali i da spasi Bekinog sina, kog ovaj trenira za “velika nedela”. I sve to radi sam, bez grupice dojučerašnjih koelga.
Problem je što sve ovo ništa nije novo, i imamo osećaj da sve ove likove smo videli u svim ovim pozicijama u prethodnim sezonama. Da i dalje je zabavno, i dalje ima humora, akcionih scena i gadosti za koje niste sigurni da li uopšte smeju da budu tako snimljene, ali dramaturški serija se već neko vreme ne pomera iz tačaka u kojima je već bila.
Hjui (Jack Quaid) ima novi zaplet sa ocem koji je na apartima, i majkom koja želi da ih ugasi, i sigurno nisam jedni koga ova priča baš nimalo ne interesuje. Tu su i Mothers Milk (Laz Alonso) sa novim brčićima i nesnalaženjem na novoj funkciji, i Frenchie (Tomer Capone) i Kimiko (Karen Fukuhara) čiji podzapleti sa alkoholom drogom i vatanjem po wc-ima nisu ni za spominjanje.
Ipak nadam se da je ovo samo spori početak, i da od narednih epizoda nas čeka brza vratolomija i novi preokreti, jer pored puno krvi i crnog hurmora, hodanje u nepoznato sa svakom novom epizodom je jedna od glavnih odlika ove sjajne serije.