Nova pravila na evropskim aerodromima od 1. septembra, evo šta treba da znate
Od početka septembra, na aerodromima u EU, ali i na Islandu, u Švajcaraskoj, Lihtenštajnu i Norveškoj stupila su na snagu nova pravila koja se tiču dozvoljene količine tečnosti u ručnom prtljagu, prenosi B92.
Međunarodni savet aerodroma (ACI EUROPE) je izvršio pregled promena u Uredbi EU o bezbednosti u vazduhoplovstvu koja uvodi ozbiljna ograničenja za upotrebu skenera za ručni prtljag na aerodromima u EU, kao i Islandu, Švajcarskoj, Lihtenštajnu i Norveškoj (deo Evropskog ekonomskog prostora – EEA)
Izmene su posebno usmerene na C3 skenere, najsavremeniju tehnologiju koja podržava najbolje standarde detekcije u klasi, koji su do sada dozvoljavali putnicima da nose tečnosti bez ograničenja.
Tečnosti su tada mogle da ostanu u putničkoj kabini zajedno sa bezbednosnim kontrolnim punktovima, navodi ACI EUROPE.
Efikasnost novih skenera dovedena je u pitanje tehničkim izveštajem koji je Komisija poslala Evropskoj konferenciji civilnog vazduhoplovstva prošlog maja, a u kojem se navodi da oni ne mogu da garantuju pouzdanost skenera za kontejnere sa sadržajem većim od 330 ml, navodi Irish Examiner.
Aerodromi će morati da pribegnu nekim starim trikovima
To znači da će se aerodromi koji koriste nove skenere C3, koji su obično omogućavali putnicima da ostave tečnosti i elektronske predmete u svojim torbama dok se skeniraju i koji su uklonili potrebu za ograničenjem od 100 ml za svaku tečnost, aerosol ili gel, morati da se vrate na stare principe kontorle prtljaga.
To će smanjiti protok putnika na bezbednosnim kontrolnim punktovima na aerodromima koji imaju C3 skenere, što će rezultirati značajnim operativnim opterećenjem i mogućim gužvama čije će ublažavanje zahtevati raspoređivanje dodatnog osoblja i rekonfiguraciju bezbednosnih kontrolnih punktova, gde je to izvodljivo.
Olivije Jankovec, generalni direktor ACI EUROPE je rekao: “O bezbednosti se ne može pregovarati, ona je na samom vrhu prioriteta za evropske aerodrome. Kao takvi, svi aerodromi će se u potpunosti pridržavati novog ograničenja.”
Iako bi ovo ograničenje trebalo da bude privremeno, ACI EUROPE žali zbog činjenice da nije uspostavljen vremenski rok i proces za njegovo ukidanje.