• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Čovek postao globalni heroj kad je tužio Red Bull jer "ne daje krila": Zbog njega su morali da isplate 13 miliona dolara
foto: shutterstock/Pavlovska Yevheniia

Čovek postao globalni heroj kad je tužio Red Bull jer “ne daje krila”: Zbog njega su morali da isplate 13 miliona dolara

Ivana Milošević
29.09.2025. 2 min Flešbek

Jedan Amerikanac tužio je kompaniju koja proizvodi “Red Bull” jer nije dobio krila – i pobedio ih. Što se mi ovoga nismo setili?

Red Bull je popularan i prepoznat širom sveta u industriji energetskih pića, a ova kompanija već godinama koristi složene promotivne taktike kako bi naglasila prepoznatljivost brenda i razvila široku publiku u inostranstvu. Deo tih promotivnih aktivnosti je i slogan „Red Bull ti daje krila“.

Ovaj slogan služi kao efikasan način da sugeriše kako piće korisnicima pruža izuzetno energetsko pojačanje. Ipak, uprkos popularnosti ove fraze, 2013. godine suočio se sa pravnim izazovom kada je jedan potrošač osporio njegovu istinitost, tvrdeći da je reč o lažnom oglašavanju.

View this post on Instagram

A post shared by MINDSET THERAPY™ (@mindset.therapy)

Amerikanac Bendžamin Kariters podneo je tužbu protiv Red Bulla, navodeći da je slogan obmanjujući. Da bude jasno – Bendžamin nije očekivao da će mu stvarno izrasti krila; znao je da slogan nije bukvalan, već da ima za cilj da prenese ideju snažnog, energizujućeg efekta napitka.

U tužbi je tvrdio da sadržaj kofeina u Red Bullu, koji je manji od onog u prosečnoj šoljici kafe, ne ispunjava široka obećanja istaknuta kroz reklamni slogan.

U konkurentnoj industriji uobičajeno je da kompanije hvale svoje proizvode i predstavljaju ih kao najbolje – više kao deo marketinške strategije, nego kao realan pokazatelj stvarne efikasnosti proizvoda.

Takve tvrdnje, iako mogu da poboljšaju poziciju na tržištu, često ne opravdavaju visoku cenu, što pokazuje složen odnos između percipiranog kvaliteta i očekivanja potrošača.

Poverenje kupaca obično se gradi postepeno, ali je od presudne važnosti da kompanija to poverenje neguje pažljivo, usklađujući ga sa stvarnim učinkom i imidžom proizvoda. Uprkos snažnim argumentima u tužbi, Red Bull je negirao bilo kakvu krivicu, nazivajući slučaj usamljenom žalbom nezadovoljnog potrošača.

Čovek postao globalni heroj kad je tužio Red Bull jer "ne daje krila": Zbog njega su morali da isplate 13 miliona dolara
foto: shutterstock/denis kalinichenko

Odluka Red Bulla da odbaci tvrdnje o obmanjujućem oglašavanju mogla se shvatiti kao ozbiljan previd, jer je zanemarila snažan uticaj mišljenja i zadovoljstva potrošača na reputaciju brenda.

Stara izreka „kupac je uvek u pravu“, iako često kritikovana kao kliše, danas je posebno važna u svetu društvenih mreža. Online platforme mogu od jedne jedine žalbe stvoriti ozbiljnu kritiku koja se širi globalno i ugrožava reputaciju čak i najjačih brendova.

Tokom celog procesa Red Bull je tvrdio da su njihove marketinške taktike poštene i transparentne, odbacujući bilo kakvu obmanu.

Ipak, 2015. godine slučaj je okončan nagodbom, kada je Red Bull platio potrošačima 13 miliona dolara, ali je i dalje tvrdio da njihovo oglašavanje nije bilo nepošteno. Najavljeno je da će svakom Amerikancu, koji je kupio njihovo piće od 2002, vratiti 10 dolara (ukupno oko 13 miliona dolara), te da će izmeniti reklamu.

Ovaj bizaran slučaj je postao legendaran primer kako reklama i marketing mogu stvoriti neočekivane situacije. Ljudi širom sveta su se smejali, a advokati su ga tapšali po ramenu – jer ponekad sudska pravda može biti jednako neočekivana kao i reklama koja je pokrenula sve.

Oznake:

red bulltužba

Podeli

Zaprati Autor

Ivana Milošević

Ostali članci

3 znaka koja postaju bogovi privlačnosti sada kada je Mars u Škorpiji: Spremite se, ne traje večno
Prethodni

3 znaka koja postaju bogovi privlačnosti sada kada je Mars u Škorpiji: Spremite se, ne traje večno

Astro prognoza za oktobar 2025: Ko treba da štedi, a koga čekaju nove ljubavne prilike
Sledeći

Astro prognoza za oktobar 2025: Ko treba da štedi, a koga čekaju nove ljubavne prilike

Sledeći
Astro prognoza za oktobar 2025: Ko treba da štedi, a koga čekaju nove ljubavne prilike
30.09.2025.

Astro prognoza za oktobar 2025: Ko treba da štedi, a koga čekaju nove ljubavne prilike

Prethodni
29.09.2025.

3 znaka koja postaju bogovi privlačnosti sada kada je Mars u Škorpiji: Spremite se, ne traje večno

3 znaka koja postaju bogovi privlačnosti sada kada je Mars u Škorpiji: Spremite se, ne traje večno

11 Comments

  1. Zoran kaže:
    30.09.2025. u 11:31

    Bendžamin, naravno

    Odgovori
  2. Zorica kaže:
    30.09.2025. u 13:41

    Ma daj… Pa treba tom coveku platiti za psihijatrijsko lečenje. Bukvalista lik ne kapira metaforu reklame. Šta oni placaju za taj 0IQ

    Odgovori
    1. Tiha kaže:
      01.10.2025. u 16:27

      Čovjek nije bukvalista. Dobio je spor jer Red bull nihe sadržavao onoliko kofeina koliko su ga hvalisali

      Odgovori
  3. Realnost kaže:
    30.09.2025. u 14:19

    Fenomenalno, kod nas ne postoji oglašavanje, a posebno za lekove koje nije lažno i prenapuhano! Ima tu puno posla za zakonodavce, ali drzava je ucenjena trgovačkim lancima pa definitivno NE sme da im se suprostavi kako za lažno oglašavanje tako i za prenapuhane cene

    Odgovori
  4. Koluvija kaže:
    30.09.2025. u 19:07

    Uredjena drzava i dobar advokat…

    Odgovori
  5. Nbg kaže:
    01.10.2025. u 00:12

    Zasto albanskog orla stavljate? Djubrad

    Odgovori
  6. Kiza 889 kaže:
    01.10.2025. u 06:55

    Zašto provocirate sa naslivnom slikom.

    Odgovori
  7. Hari Poter kaže:
    01.10.2025. u 06:57

    Ako je to bilo 2013 zsšto i sada ide reklama daje ti krila

    Odgovori
    1. pera kaže:
      01.10.2025. u 10:17

      tačno.

      Odgovori
  8. Lemi kaže:
    01.10.2025. u 12:01

    Sud…cirkuska predstava.
    Nikome.Red Bul nije platio 13 miliona.
    Šupljak za zabavu…

    Odgovori
  9. Srba kaže:
    04.10.2025. u 16:12

    Ukratko osim troskova tuzbe za obe strane niko nije dobio dinar od Red Bull-a

    Odgovori

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Najnovije

Kalum Tarner
Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
CityMagazine
žikina dinastija
Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
CityMagazine
hbo max decembar
Decembar na HBO Max-u: Od prazničnih specijala do horora
CityMagazine
mayales
Mayales pred prvi nastup u Beogradu: Igra i eksperimentisanje, koncert u Karmakomi kao presek karijere
CityMagazine
hajduk u beogradu
100.000 gledalaca filma „Hajduk u Beogradu” za manje od 20 dana prikazivanja u bioskopima
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Tribine
  • Stand-up
  • Sport
  • Sajmovi
  • Predstave
  • Pozorište
  • Konferencije
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Festivali
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖