• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Seletti: Istorija brenda koji je redefinisao granice dizajna
Seleti, foto: Promo

Seletti: Istorija brenda koji je redefinisao granice dizajna

Promo
26.09.2025. 2 min Trend

Brend Seletti osnovan je 1964. godine u malom mestu Cicognara, u italijanskoj provinciji Mantova, od strane Romana i Marije Seletti. U početku je bio porodična trgovina koja se bavila uvozom kućnih potrepština iz Azije, naročito iz Kine i Tajlanda. Ono što je počelo kao distributerski posao, vremenom se transformisalo u jedan od najuticajnijih dizajnerskih brendova u Evropi, poznat po svom nekonvencionalnom, ironičnom i umetnički angažovanom pristupu.


Od trgovine do umetnosti


Kada je Stefano Seletti preuzeo kreativno vođstvo brenda, Seletti je počeo da se udaljava od standardne proizvodnje i da ulazi u svet autorskog dizajna. Njegova filozofija, nazvana (R)Evolution, podrazumeva stalno pomeranje granica između funkcionalnosti i umetnosti, između svakodnevnog i izuzetnog. Seletti ne teži savršenstvu – on slavi greške, disharmoniju i emociju.


Saradnje koje su oblikovale identitet brenda


Seletti je postao poznat po saradnjama sa umetnicima i dizajnerima koji dele njegovu viziju:
Toiletpaper Magazine (Maurizio Cattelan & Pierpaolo Ferrari): kolekcije sa nadrealnim, provokativnim motivima koje su završile u MoMA muzeju.
Studio Job: autori Banana lampe i drugih ekscentričnih komada koji kombinuju pop-art i funkcionalnost.
Marcantonio Raimondi Malerba: dizajner Monkey i Mouse lampi, kao i Love in Bloom vaze – predmeta koji unose narativnost u prostor.
Elena Salmistraro: umetnica čiji rad sa Selettijem spaja mitologiju, boje i teksture u poetske forme.

Seletti: Istorija brenda koji je redefinisao granice dizajna


Seletti kao kulturni fenomen


Seletti nije samo dizajn – to je vizuelni jezik koji komunicira sa savremenim društvom. Njegovi proizvodi su prisutni u galerijama, muzejima, ali i u domovima ljudi koji žele da izraze svoj identitet kroz prostor. Brend je uspeo da demokratizuje umetnost, čineći je dostupnom kroz predmete svakodnevne upotrebe.


Curious X u Milanu: Seletti × IQOS i nova scena za dizajn


Na Nedelji dizajna u Milanu, Seletti je u saradnji sa brendom IQOS predstavio projekat Curious X: Sensorium Piazza – postavku koja je tradicionalni italijanski trg čitala kroz savremeni jezik svetla, zvuka, tehnologije i interakcije. Ideja trga kao mesta susreta dobila je novo tumačenje: analogni pejzaž i digitalni kod delovali su kao jedan organizam, a posetioci su ulazili u priču bez klasičnih granica između publike i scene.
Saradnja je najavila šire kreativno poglavlje između oba brenda – dijalog koji se iz izlagačkog okvira preliva u svakodnevicu i nove formate. Umesto jednokratne atrakcije, otvorena je platforma za dalji razvoj sa jasnim fokusom na spoj tehnologije, materijala i estetskog komentara po kojem je Seletti prepoznatljiv.

Seletti: Istorija brenda koji je redefinisao granice dizajna


Uticaj na savremenu kulturu


Seletti je uticao na način na koji se dizajn percipira u širem društvenom kontekstu. Umesto da bude rezervisan za elitne prostore, dizajn postaje sredstvo izražavanja, provokacije i dijaloga. Njegov rad je inspirisao brojne mlađe brendove da se oslobode konvencija i da dizajn koriste kao alat za komunikaciju.
*IQOS nije proizvod bez rizika i sadrži nikotin koji izaziva zavisnost. Samo za punoletne.

Oznake:

Seletti

Podeli

Zaprati Autor

Promo

Ostali članci

Bojana Nikitović na Forbes Women’s samitu otkrila taajnu crvene haljine iz „Dine“: Kada kostim postane lik
Prethodni

Bojana Nikitović na Forbes Women’s samitu otkrila taajnu crvene haljine iz „Dine“: Kada kostim postane lik

Miami Vice
Sledeći

Kako je Miami Vice estetika postala trend: Sve što vam treba, već imate kod kuće

Sledeći
Miami Vice
27.09.2025.

Kako je Miami Vice estetika postala trend: Sve što vam treba, već imate kod kuće

Prethodni
26.09.2025.

Bojana Nikitović na Forbes Women’s samitu otkrila taajnu crvene haljine iz „Dine“: Kada kostim postane lik

Bojana Nikitović na Forbes Women’s samitu otkrila taajnu crvene haljine iz „Dine“: Kada kostim postane lik

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Kalum Tarner
    Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
    CityMagazine
    hbo max decembar
    Decembar na HBO Max-u: Od prazničnih specijala do horora
    CityMagazine
    mayales
    Mayales pred prvi nastup u Beogradu: Igra i eksperimentisanje, koncert u Karmakomi kao presek karijere
    CityMagazine
    hajduk u beogradu
    100.000 gledalaca filma „Hajduk u Beogradu” za manje od 20 dana prikazivanja u bioskopima
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖