Program 56. Perwoll Fashion Week-a: Žena kao inspiracija, omaž Armaniju i održiva moda u fokusu
Ove jeseni Perwoll Fashion Week ponovo postaje mesto susreta umetnosti i mode. Njegovo 56. izdanje, od 14. do 20. novembra u Hangaru 1 Luke Beograd, posvećeno je ženi – njenoj snazi, složenosti i moći da istovremeno bude svetlost i senka, pojedinac i kolektiv. Pod temom „Ona“, ovogodišnji festival otvara dijalog o savremenoj ženi, njenim borbama, ulogama i glasu. Kroz revije, izložbe, panele i performanse, Beogradska nedelja mode postaje njen glas, a modna scena njeno lice – prostor gde odeća prestaje da bude samo forma, a postaje svedočanstvo i razgovor sa svetom.
U 21. veku, žena je ogledalo sveta: balansira između tradicije i slobode, intime i javnosti, stvaranja i preispitivanja. U svetu koji se stalno menja, ostaje njegova najdublja konstanta i najnemirniji pokretač.
Revijski program: „Ona“ kao početak svakog stvaranja
Perwoll Fashion Week otvara tematska revija „Ona“ u petak, 14. novembra. Vodeći domaći dizajneri, mladi kreatori i stilisti predstaviće svoje viđenje različitih ženskih uloga kroz pet tema – pet metafora o ženskom iskustvu i stvaralaštvu: Žena – Čuvar doma, Žena – Majka, Žena – Radnica, kreativka i liderka, Žena – Harmonija i snaga i Žena – Telo sklada i borbe.
Prvu večer zaokružiće revija 20 finalista konkursa Fashion Incubator – Re:Think New by Perwoll, među kojima su mladi dizajneri, diplomci i studenti mode iz Srbije. Oni su se fokusirali na temu „SECOND SKIN“, koristeći redizajn i održivu modu kao svoj način izražavanja. Ova inicijativa podstiče kreativnost i autentičnost mladih autora, promovišući sporu modu i naglašavajući reciklažu i inovativni pristup dizajnu.

Vanja Ejdus i ćerka, foto: Nebojša Babić
U subotu, 15. novembra, pažnju publike osvaja vrhunska domaća scena – Dragana Ognjenović sa svojim minimalističkim potpisom, Boško Jakovljević sa muškom kolekcijom za Martini Vesto, kao i prvi kolektivni nastup multi brend koncepta MAD House, koji okuplja domaće dizajnere i nezavisne brendove poput DD DESIGN, AREVE, NINAMILÁN studio, Designer Love, Kety Wish, Atelier Cristonati Couture i YVALISE.
Revija autorske mode donosi kolekcije Petje Zorec, slovenačke dizajnerke koja istražuje (ne)svesne ideale lepote, Đorđa Baščarevića i njegovu redefiniciju elegancije i kežuala, Zlatine „Dystopian Utopia“ i No Rich Parents Aleksandra Latinovića, koji je poznat po duhovitom i inovativnom pristupu modi.
U nedelju, 16. novembra, publika će po prvi put videti kolekcije brendova Cozy2wear, Marija Aidooklin Atelier, Sans Voix i Vibrazioni Design, koje spajaju udobnost, eleganciju i savremeni izraz ženske snage i samopouzdanja.

Sonja Petrović, foto: Nebojša Babić
Vrhunac nedelje biće spektakularni omaž modnoj legendi Giorgiu Armaniju – „Giorgio Armani – Tribute Fashion Show“. Najprestižniji domaći dizajneri predstaviće modele inspirisane prepoznatljivim Armanijevim stilom i ključnim modnim komadima iz njegove karijere, čime se odaje počast njegovoj ostavštini i inspiraciji koju je pružio kreativcima širom regiona.
Iste večeri publika će imati priliku da pogleda i Reviju diplomskih kolekcija studenata Fakulteta primenjenih umetnosti i Univerziteta Metropolitan, nastavljajući tradiciju podrške mladim talentima.

Vesna Čipčić, foto: Nebojša Babić
Prateći program: Dijalog mode i društva
Ovogodišnje izdanje donosi bogat prateći sadržaj koji povezuje modu, umetnost i društveni angažman. Posetioci će moći da uživaju u izložbama modnih detalja „BFW Fashion & Accessories“ i fotografija „Glas mode“ Darje Stojanović, pobednice konkursa BFW Instashot.
Posebno mesto zauzima međunarodni projekat No Nation Fashion (NNF), koji promoviše inkluziju i raznolikost kroz modu i kulturnu razmenu. Na BFW-u će biti predstavljena foto-izložba „Priča o nama“ Franka Pađetija, a projekat okuplja migrante i lokalne kreatore, stvarajući modu kao alat društvene promene, uz podršku Kraljevine Švedske.
Panel „Pet lica žene“ održaće se 17. novembra u Evropskoj kući, okupljajući žene čiji su glasovi simbol hrabrosti i autentičnosti. Teme će obuhvatiti položaj žene u društvu, ekonomsko osnaživanje i borbu protiv femicida, pokazujući da moda nije samo estetika, već i prostor solidarnosti i društvenog komentara.

Trenutno nema komentara! Budite prvi