Konačno ispravna odluka EU: Menjaju se dnevna svetla na automobilima
Kod novih automobila dnevna svetla obično znače upaljena LED svetla napred. Jeftiniji modeli često koriste maglenke, dok stariji automobili pale kratka svetla — i upravo su oni najvidljiviji jer im istovremeno svetle i zadnja svetla.
Od sada, novi automobili moraju imati uključena i dnevna i poziciona svetla čak i tokom dana. Ova promena se odnosi na sve modele automobila koji su u proizvodnji od 22. septembra 2024. godine. Zanimljivo je da je odluka uvedena gotovo neprimetno, bez posebnog saopštenja Evropske unije, piše Revija HAK, prenosi Index.hr.
Zahvaljujući ovoj odluci, novi automobili će imati upaljena zadnja svetla čak i danju. Nova pravila nalažu da zadnja svetla moraju biti uključena kada je dnevno osvetljenje manje od 7000 luksa. Donja granica iznosi 1000 luksa, kada se automatski aktiviraju kratka svetla.
Svi automobili homologovani pre navedenog datuma i dalje će se kretati s ugašenim zadnjim svetlima tokom dana. Ipak, kako piše Vi Bilägare, postoje predlozi da se posle 2027. godine uopšte ne bi smeli prodavati automobili koji nemaju automatski uključena zadnja svetla.

Ova Briselska bagra stvarno nema pametnijeg posla…
Neviđena glupost,za Ginisa, ima li kraja ljudskoj gluposti. Sad će potrošnja goriva da se poveća, sa 0,2 na 0,3-0,4lit.na pređenih 100km.
Gluposti će se nastaviti, sve dok ljudi ne počnu, masovno, da koriste sopstveni mozak. Za lične i opšte stvari. A to neće biti, izgleda, nikad.
Izaći svi na ulice i protestovati da se smanje cijene goriva a ujedno i svih ostalih stvari jer sve samo sve više i više poskupljuje ali pitanje kad i da li će se narod probuditi. Potkradaju nas na sve moguće načine i sve dok ćutimo, sve više i više će poskupljivati i potkradati nas. Treba izaći masovno na ulice kao u Bg-u i nema povlačenja.
Upravo tako prijatelju većina ili nema mozak ili ga uopšte ne koristi koje gluposti izmišljaju neki nazovi pametnjakovići
Toliko o zelenoj energiji 🙂
Rasirit cemo i kisobrane i kad nema kise
Šta je ovde ispravno, aman? Po starom zakonu, svetla se uključuju u slučaju smanjene vidljivosti. Izmisliće da vozimo i sa sva 4 migavca i da svako nosi cipele 2 broja veće.
Niste u pravu zbog jedne činjenice,naime ostaviti nesavesnim vozačima da po njihovoj proceni vidljivosti na putu upale svetla je greška.Svedoci smo velikog broja vozila sive metalik boje koja se stapaju sa bojom asfalta i koja se kasno uočavaju danju bez upaljenih svetala je opasna pojava.Dakle naši vozači većinom ne uključuju migavce u preticanju i promeni pravca,a vozili bi u sumrak bez upaljenih svetala kao što je bio slučaj pre donetog zakona kod nas.Sećam se,,.utvara” na putevima u polu mraku.Pozdrav
Upravo tako! Ta siva i metalik svetla se uopste ne vide kad je jako osvetljenje od sunca!!!
Al je tebi ospran mozak..
I kaciga na glavu…
Sto se mene tice neka upake i duga svetla danju i rotaciju.
Ovom ludilu nema granice. Mene su kaznili nijesam o Petrovu danu upalio svjetlo oko podne. Po ovom novom zakonu ja se neću moći snaći kad paliti kad ne paliti. Luda Ursula tanka bit će još tanja
Svako unapređenje koje spasi makar jedan život, ima smisla.
Umesto da se ugrade senzori u automobilu za brzinu, i postave senzori po autoputevima sa dozvoljenom brzinom… pa kad vozač prekorači ta dozvoljena brzina sistem u automobilu se aktivira! … Brisel, sad sa upaljenim svetlom, opet je izmislio vruću vodu….
E, a koga ce knda da kaznjavaju i da pune budzet?
More ima da se ukljuce i brisaci i sva cetiri zmigavcai po danu, i po suncu!
nema potrebe za dnevnim svetlima kada je dobra vidljivost, ko ne vidi ne treba ni da upravlja vozilom. Ne mogu svi da voze.
Нити постоје “дневна” нити постоје “кратка” светла у терминологији светала на визилима!!
Од увек су постојала “позициона светла” која обележавају возила која стоје негде. “Средња светла” уподреба док се возило креће; и “дуга светла” за осветљавање пута на даљину!
И, одавно је уведена обавеза, прво за моторцикле, а касније за сва возила, и дању и ноћу, да на возилу морају да буду укључена “Средња светла”!
Дању се светла укључују да би возило било уочљивије у саобраћају, да би нас други учесници у саобраћају лакше и раније уочоли, а не да би возач визила боље видео куда вози!
Posle dugog perioda korišćenja svetala i danju, mozak nam se navikao da registruje automobile koji se kreću na osnovu upaljenih svetala. Kada zaboravite da uključite svetla, dešava se da vam iz bočnih ulica mnogo češće “nesmotreno izleću” automobili. Postalo je opasno voziti bez svetala iako je dan.
Razlika izmedju Amerike i EU je ogromna … Ameri su pragmaticni za razliku od EU koji su rasomonci do iznemoglosti.
Recimo, u Americi morate upaliti srednja svetla danju ako vam brisaci rade kontinualno, odnosno nije dovoljan rad u intervalu. Vrlo logicno.
Onog koji je dozvolio proizvodnju automobila sa dnevnim LED svetlima napred a bez onih pozadi treba staviti na posmatranje duzi period.
A da li su raspravljali o jacini svetla, posto nocu svaki drugi auto vas zaslepi i niste u mogucnosti voziti..
Apsolutna glupost je to pravilo jer: ako u Zakonu postoji “objekat ili prepreka na putu” i vozač je obavezan da je opazi i uskladi vožnju e pa i vozilo ispred treba tretirati isto. Na stranu povećana potrošnja što su svetla upaljena pa i bespotrebno zagrevanje atmosfere, jer ne postoji svetlost bez zagrevanja. I Led svetla zagrevaju.
Naosnovu kog istraživanja su došli do te odluke. Ta se time povećava ili smanjuje. Sem prodaje sijalica koje ionako orave kinezi… Na mom fiatu iz 2002 stalno upaljena srednja i pozicije samo tope plastično grlo i kontakte sijalice. Autoelektričar je presrećan.
Vidljivost auta ponajviše zavisi od boje istog. A ogromna većina su metalik sivi tj boje asfalta. A to je pak zato što auro izgleda veći i luksuzniji u toj boji.
Daj se ne sramoti!
Pa znate kako, ako donesu i zakon da se ukljuce sva 4 migavca tokom voznje, mnogo bi bili uocljiviji automobili i bilo bi manje nezgoda, a ako bi i dalje to bilo neuocljivo, da se doda na krov rotaciono svetlo naprimer ljubicaste boje, da se razlikuje od drzavnih sa sigurnoscu pisem da ne bi imali problema i bili bi lako uocljivi.
Možda ne postoje na Golfu dvojci, ali na svim novim vozilima dnevna svetla i te kako postoje. A postoje terminološki i u ZOBS-u. Član 77. ZOBS-a: “Danju, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uključena kratka, odnosno dnevna svetla”. Pošto se ovde radi o uočljivosti drugog vozila, tj. vozila koje nam dolazi u susret, upotreba zadnjih pozicionih svetala po danu je apsolutna glupost. U dnevnim uslovima, naročito kad je sunčan dan, zadnja poziciona svetla se skoro i ne vide i nemaju nikakvu svrhu. Prednja dnevna svetla su OK.
Auuuuu, reakcije kao da su rekli da moramo svake godine kupovati nove pneumatike.
Bezbednost je na prvom mestu. Lepo je već neko rekao koliko se lako automobil stopi sa okruženjem i kako je naš mozak već istreniran da prepoznaje automobile. Krenem u preticanje u Ovcarsko-kablarskoj klisuri i shvatim da imam auto koji mi ide u susret, ali nije upalio svetla. Stopio se sa asfaltom i stenama. Srećom, nije se desilo ništa strašno, imala sam više nego dovoljno vremena da se vratim. Hoću da kažem da čak i mi sa odličnim vidom gubimo koju sekundu da uočimo vozilo. A sekunde u vožnji mnogo znače. Super su ove nove boje, tipa tamno zelena, tamno siva, i najstandardnija srebrna, ali to čini auto slabo uočljivim ako vozač nije upalio svetla, naročito u monotonom okruzenju.
Da ne govorimo o tome koliko ljudi u gradu zaboravi da uključi svetla kad padne mrak jer vozač vidi zahvaljujući gradskoj rasveti.
Shvatite, mnogo vozača ne bi trebalo da sedi za volanom, ali tako je kako je. U takvom okruženju moramo da vozimo i učinimo sta je moguće da bezbednost bude na što višem nivou. Možemo samo da se nadamo da će se vozačke dozvole izdavati sa mnogo više kontrole i mnogo lakše oduzimati.
U ovom slucaju, u pravu su.
Čekaj da vidim koliko je luksa danas…
Ljudi nemojte da izmišljate gluposti i da se pravite pametni, postupajte kako nalažu pravila i vozite sa oborenim svetlima, postoje jako dobri razlozi zašto je to tako. Isto tako kad stanete negde uz put, ostavite uključenu poziciju a ne oborena svetla kako to mnogi rade.Nikad mi neće biti jasni ljudi koji voze danju samo sa pozicijom, šta misle da su postigli sa tim da li će poziciju neko od vozača iz suprotnog smera uočiti? Samo poštujte zakon za ime Božije, nemojte se praviti pametni i uvoditi svoja pravila
U Austriji su ukinuli obavezu dnevnih svetala,osim na deonicama gde su obavezna. Dikazano je,da su upaljena svetla u gradovima povećala potrosnju goriva i povećala temperaturu vazduha. Zato je na volji ko hoce da pali svetla. Izmisljanje raznoraznih zakona, ima za cilj disciplinovanje naroda i njihovu potčinjenost
Verovali ili ne,
tako se diže švapska indistrija ….
A ja se pitao sto mi Range Rover pali sam i zadnja i prednja led svetla, prosli auto palio samo prednja
Ma džabe upaljena svetla ako vozač slabije vidi. Sa ovim zakonom samo korist imaju proizvođači i prodavci sijalica. A kvalitet sijalica je katastrofa. I sa upaljenim svetlima,i dalje nam stanovništvo gine na pešačkim prelazima. Jel ga vozač bolje vidi ako je preko dana upalio svetlo. Ili ako udari od pozadi u drugi auto. Pre nekoliko dana sam krenuo da pretičem auto,i kada sam se našao paralelno sa njim,vozač tog auta je počeo da ubrzava,tako da sam uspeo da se vratim iza i izbegnem direktan udar sa vozilom iz suprotnog smera. ,Otišao sam do policiske stanice,i zatražio da zaustave vozilo i provere vozača da li je pijan,drogiran ili lud kada to radi. Evo i snimak sa kamere iz auta.Odbili su. Ne priznaju snimak. I šta više reći.