Bili smo u Turskoj i evo koliko košta šoping u zemlji u kojoj je cenkanje način života: Našli smo UGG i kožne torbe, a tu su i cene
Turska je bukvalno raj za šoping. I to ne onaj sterilni, iz tržnih centara, već onaj pravi – gde grad bruji, prodavci viču, mirisi se mešaju, a kartice i keš rade prekovremeno.
Čak i u samom centru, na čuvenoj Istiklal ulici u Taksimu, koja je praktično srce Istanbula, radnje se ređaju bez pauze, a saobraćaj… ne staje nikada.
Grad od skoro dva miliona ljudi (u stvarnosti ih je još više, samo lokalci kažu „ma ovde je uvek gužva“) funkcioniše kao beskonačna reka automobila, tramvaja, taksija i prodavaca koji vam u prolazu mogu prodati – bukvalno – sve.
I da: cenkanje nije bezobrazluk, nego deo bontona.
Ako ne spustite cenu bar malo, Turci vas gledaju s mešavinom razočaranja i sažaljenja – kao da ste propustili najvažniji deo iskustva.
I sve je koža. I uglavnom su kopije.
I sve imaju dve cene – onu za turiste i onu „pravu“.
Torba koja na prvi pogled košta 600 lira (što je nešto više od 10 evra) bez problema se spušta na osam. YSL torbica od prave kože? Koža jeste prava, ali brend nije, ali ako vam to ne smeta, može da se nađe za 10 evra.
UGG čizme idu od 30 do 100 evra, u zavisnosti od toga koliko ste duboko ušli u sokake i koliko ste vešti u pregovorima. I sve su kožne i pretople.
Ipak, iza tog cirkusa kopija, na kome se – da se razumemo – žene iz celog sveta bukvalno otimaju za komade (čuje se ruski, arapski, španski, francuski, engleski, srpski, sve odjednom), krije se i jedno pravo, diskretno modno blago.
Haljine, košulje i komadi koji nemaju veze sa kopijama, već su od stvarno kvalitetnih materijala.
Na primer, kožna jakna sa dva lica od kože tako mekane da vam staje u šaku, veoma klasičnog modela košta oko 300 evra. Modeli iz prošle godine su oko 200. Kaputi sa krznom su trenutno na ozbiljnom sniženju i mogu da se nađu već za 50 evra.
Tu su i svileni šalovi, košulje, kao i savršeni kaftan-kimonoi koji deluju kao da su ispali iz editorijala, a koštaju oko 100 evra.
Istanbul ne prodaje samo robu.
Prodaje iskustvo.
Buku.
Brzinu.
I onu slatku iluziju da ste napravili najbolji dil u životu — čak i kad znate da su svi napravili isto.

Trenutno nema komentara! Budite prvi