Converse City Forests: U misiji za čistiji vazduh
Iako to niko nije očekivao, ova godina nas je, iz svima dobro poznatih razloga, stavila pred veliki izazov i navela nas da zastanemo i usporimo, te preispitamo svoje prioritete, vrednosti i životni stil, ali i odnos prema životnoj sredini. Mnoge velike kompanije i influenseri „pali” su na ovom testu, budući da se ispostavilo da mimo promovisanja konzumerizma, koji je u potpunoj suprotnosti sa konceptom slow fashion-a i održivosti, nemaju nikakav drugi sadržaj, što je posebno došlo do izražaja tokom karantina. Tako smo došli do pitanja ko u današnjem društvu i u dominantnoj Instagram matrici uopšte ima uticaj, i šta znači isti koristiti na pravi način i u prave svrhe…
Imajući u vidu ozbiljnost čitave situacije sa pandemijom korona virusa, jasno je da se zaštita životne sredine trenutno izdvaja kao imperativ, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou. Sa tim u vezi, svetski poznati brend Converse, koji je oduvek važio za inicijatora pozitivnih promena u društvu, pokrenuo je globalnu kampanju pod nazivom Converse City Forests, sa ciljem da pomogne rešavanje problema zagađenog vazduha i na taj način doprinese zaštiti životne sredine.
Ideja je da Converse, u saradnji sa lokalnim umetnicima i mladim kreativcima koji su deo #ConverseAllStars zajednice, u gradovima širom sveta, kreira održive murale, i to pomoću KNOxOUT boja koje koriste sunčevu svetlost kako bi smanjile zagađenje vazduha. Budući da je reč o muralima koji će nastati u dvanaest gradova širom sveta, ukupan efekat ovog projekta biće ekvivalentan sađenju čak 3000 stabala, što je, morate priznati, fantastična vest! Ipak, ono što je najbolje od svega jeste činjenica da je ovo tek početak velike Converse kampanje koja ima za cilj da lokalnim zajednicama obezbedi nove, inovativne alate i tehnologije koje će služiti za pokretanje pozitvnih promena i skretanje pažnje na važna društvena i ekološka pitanja.
Verujući da je ulična umetnost oduvek bila izraz bunta, te poligon za ispoljavanje umetničkih sloboda i kreativnosti, Converse je odabrao upravo ovaj vid umetnosti kako bi poslao snažnu poruku, dajući tako pojmu ulične umetnosti sasvim novo značenje. Oni veruju da umetnost i jedinstveni umetnički izraz imaju moć da savršeno odslikaju sadašnji, za planetu i čovečanstvo vrlo delikatan, trenutak, te pokrenu dijalog i povežu nas na globalnom nivou.
Osim toga, važno je napomenuti i to da su lokacije za svaki od ovih murala vrlo pažljivo, strateški birane kako bi bile prometne i što atraktivnije. Na taj način, i sami murali biće vidljiviji, pa ne samo da će veći broj ljudi moći da uživa u njihovoj lepoti, već će i njihove poruke biti dalekosežnije, a uticaj čitavog projekta na stvaranje održivije budućnosti još veći.
Kako se većina gradova širom sveta trenutno oporavlja od posledica pandemije korona virusa, Converse veruje da je upravo ovo idealan trenutak da na pravi način iskoristi svoj uticaj kako bi doprineo zaštiti životne sredine i smanjenju ekološke krize.
Nadamo se da će i drugi veliki brendovi slediti njihov primer i pridružiti im se u misiji za zdraviju planetu i čistiji vazduh!