Kako uvek imamo mesta za desert?
Postoji engleski izraz koji opisuje stanje sitosti u kome i dalje postoji mesto za desert. U pitanju je dessert stomach, a naučnici tvrde da imaju objašnjenje kako do njega dolazi. Naime, ova glad je specifična, jer jedemo određenu hranu, i zatim osetimo potrebu za drugom. Znači, kada god nakon što ste pojeli nešto slano, poželite da se zasladite, znajte da je na delu čulo ukusa.
Da li nam jedan ukus postane dosadan, ili ne, tek teško je odoleti parčetu ukusne torte ili kolaču čak i nakon obilnog slanog obroka. Kako bi ovo dokazali, stručnjaci su rešili da sprovedu eksperiment koristeći milkšejk sa ukusom jagode i čokolade. Ispitanici podeljeni u 2 grupe, dobili su po 300 ml ovog napitka. Prva grupa dobila je zadatak da ispije milkšejk pred sobom u roku od 2 minuta, a zatim su dobili još milkšejka istog ukusa koji su mogli da piju koliko god žele. Druga grupa je imala isti zadatak, ali im je zamenjen ukus, te su učesnici prešli na čokoladni.
Rezultati su pokazali da je druga grupa bila uspešnija, odnosno da je sveukupno popila više milkšejka. Zaključak je jasan – osećamo potrebu za novim ukusima čak i kada smo siti. Tada isključimo informaciju da je vreme da prestanemo sa jelom, i čekamo novu namirnicu koja nije „dosadna”. Takođe, kada tokom obroka kombinujemo različite ukuse, možemo izbeći dessert stomach. U suprotnom, mozak šalje jedan signal, a čulo ukusa drugi i poziva nas da nastavimo.
Izvor: Bright Side