„Džulija” – topla i ljupka priča o omiljenoj američkoj TV kuvarici
Za sve ljubitelje (francuske) gastronomije i kvalitetne drame, HBO je nedavno pripremio jednu pravu poslasticu u vidu biografske serije o čuvenoj američkoj TV kuvarici Džuliji Čajld, u izvrsnoj interpretaciji glumice Sare Lankašir. Budući da je već obnovljena za drugu sezonu, jasno je da je ovaj TV delikates brzo ukrao srca gledalaca širom sveta, i to sa dobrim razlogom!
Za one manje upućene, Džulija Čajld bila je jedna od prvih TV kuvarica koja je francusku kuhinju približila američkim širokim masama zahvaljujući svom kulinarskom šou pod nazivom The French Chef. Priča počinje 1961. godine, neposredno nakon što je objavljen kuvar Mastering the Art of French Cooking, koji potpisuju Džulija Čajld i dve poznate francuske kuvarice – Simon Bek i Luizet Bertol. Zahvaljujući velikom uspehu kuvara, Džulijina karijera kreće uzlaznom putanjom, tako da je i pre početka emitovanja pomenutog šou programa veliki broj ljudi znao za nju – kako žena, tako i muškaraca. Ona je uvela pravu revoluciju u način kuvanja i promenila njihove navike u ishrani zbog čega su joj bili vrlo zahvalni, i podržavali je u svim njenim poduhvatima – bilo da je reč o kulinarskim radionicama koje je organizovala u svom domu, raznim tribinama i gostovanjima u TV emisijama, ili samom šou gde nikoga nije ostavljala ravnodušnim. Upravo taj tranzitni period njene karijere, kada je sa pisanja kuvara prešla na male ekrane i postala jedan od pionira na polju TV kulinarstva nalazi se u fokusu ove beskrajno slatke i šarmantne serije.
U osnovi, Džulija govori o usponu i razvoju karijere jedne jake žene u tipično muškom okruženju, kada to nije bio toliko čest slučaj. Vizuelno raskošna i savršeno dramski iznijansirana, ova serija donosi nam, sa jedne strane, predivnu toplu atmosferu koju smo voleli u seriji Čudesna gospođa Mejzel, dok sa druge pokazuje kako je biti žena u tipično muškoj profesiji. Iako često osporavana i kritikovana od strane muških urednika i kolega, Džulija je dostojanstveno i damski (sa svojim ljupkim osmehom i vickastim opaskama) nastavljala dalje, rušeći predrasude o kućnim poslovima, kuvanju i domaćicama, hrabro krčeći put i inspirišući mnoge žene da slede njen put.
Serija se lagano zahuktava od prve epizode u kojoj upoznajemo glavne likove i stičemo uvid u samu životnu priču Džulije Čajld. Kako se radnja razvija, tako serija postaje sve uzbudljivija, a Džulijin šarm sve zarazniji. Ona jednostavno pleni predivnom energijom i razoružava osmehom i srdačnošću, tako da niko ne može da ostane imun na njenu pojavu, ali ni na neosporan kulinarski talenat i umeće koje iz emisije u emisiju tako harizmatično prezentuje.
Osim ove centralne linije priče, tu je i mnogo drugih likova i zapleta koji doprinose dinamici i vrlo ubedljivom konačnom utisku, a jedan od najznačajnijih svakako je lik Džulijinog supruga Pola, u tumačenju Dejvida Hajda Pirsa. Iako Polova karijera jenjava dok Džulijin uspeh vrtoglavo raste, njihov odnos pun je ljubavi, međusobne podrške i razumevanja. Kako Džulija paralelno sa velikim uspehom u karijeri prolazi kroz menopauzu, ona se još više trudi da istraje i napravi vrhunski šou koji će ljudi voleti i pamtiti: „Želim da se osećam relevantno. Želim da budem relevantna“, izgovara Džulija u retkom trenutku ranjivosti. Iako se Pol povremeno buni protiv „sporog voza ka smrti“, odnosno prinudnog penzionisanja, oboje se bore protiv osećaja da bi mogli biti otpisani kao stari i beskorisni.
Pored brojnih kolega, vrlo važan momenat u seriji jeste i odnos Džulije i njenog oca Džona (Džejms Kromvel) čija očekivanja o tome šta bi njegova ćerka trebalo da bude kreiraju uzbudljiv konflikt i pravu porodičnu dramu: „Ja sam dama, tata, samo nisam tvoj tip, i to je u redu“, nežno odgovara Džulija.
Ono što je pored odličnog scenarija i odlične glume posebno vredno hvale jeste besprekorna fotografija, te kostimi i scenografija koji na savršen i uverljiv način dočaravaju duh 60-ih godina prošlog veka.
Sve u svemu, vrlo prijatno, ljupko, toplo i sa dušom, baš kao što je bila i sama Džulija. Samo nemojte posle da bude vas nismo upozorili na sve raskošne francuske delicije i omamljujuće ukuse – pojačan apetit tokom gledanja ove serije je zagarantovan! Bon appétit!
Izvor: The Guardian
Naslovna fotografija: LANDMARK MEDIA / Alamy / Alamy / Profimedia