Najbolji filmovi Džona Karpentera
Džon Karpenter je reditelj čije ime se najčešće povezuje sa žanrom horora, ali on se ostvario i kroz filmove iz žanra akcije, naučne fantastike i političke parodije. Mnogi njegovi filmovi imaju kultni status, a sve je počelo 1978. godinom i filmom Noć veštica. Od tada mnogi pomno prate njegov rad na polju režije, ali i pisanja muzike i njihove upotrebe u sopstvenim filmovima. Oni odišu prepoznatljivom napetošću, za šta su često zaslužne klavijature, kao i zanimljivim kadrovima koji maksimalno koriste različite perspektive. Bilo da ste ljubitelj horora ili ne, u nastavku vam donosimo neke nezaobilazne Karpenterove filmove koji sa razlogom imaju status kultnih.
Big Trouble In Little China (1986)
Teško je žanrovski definisati ovo ostvarenje koje koketira sa vesternima, borilačkim filmovima, naučnom fantastikom i komedijom, između ostalih. Ono što je najbitnije je da se uživanje ne gubi i da film ne preteruje i ne opterećuje vas previše, a tome umnogome doprinosi Kurt Rasel u glavnoj ulozi. Za lagano večernje opuštanje.
The Fog (1980)
Jezivo i krvavo, napeto do kraja. Duhovi se vraćaju da se osvete ljudima koji su nesvesno oskrnavili njihove grobove i nemaju nameru da stanu dok ne zadovolje apetit za krvlju. Mnogi filmovi pokušali su da ponove ovu atmosferu sa više ili manje uspeha, što samo govori o tome koliko je original značajan i nezaobilazan.
Escape From New York (1981)
U svoje vreme vrlo potentna priča o distopijskom društvu i zatvorenicima čiji broj ono sve više gomila. Kada se ceo Menhetn pretvori u zatvor, samo jedan čovek moći će da spasi otetog predsednika, a Kurt Rasel u verovatno ulozi karijere zrači mačo energijom u svakom kadru. Možda vam od akcije u prvi mah promakne antiestablišmentski podtekst, ali to je ono što film čini i dalje relevantnim.
Assault On Precinct 13 (1976)
Ponovo skok u žanru i okruženju, ovoga puta na udaru je policijska stanica, a žedni osvete i krvi su obični ljudi koji su igrom slučajeva članovi uličnih bandi. Društveni komentar u vidu napetog ostvarenja predstavlja film koji je Karpentera postavio na pijedestal večnih, gde je i ostao. Postoji i rimejk, ali ipak preporučujemo original.
They Live (1988)
Kroz blagu vizuru naučne fantastike, Karpenter ponovo donosi jak komentar na društvene probleme, ovog puta konzumerizam i razliku između onih koji imaju previše i onih koji nemaju dovoljno. A sve to manifestovano je kroz vanzemaljce koji su se skrili među ljudima i upravljaju njima podsvesnim porukama. Sve dok glavni junak ne pronađe naočare koje otkrivaju ove „lažnjake“.
The Thing (1982)
Po izlasku je dobio negativne kritike, ali je s vremenom stekao kultni status koji ima i danas. Radnja prati istraživački tim na arktičkoj stanici koji otkriva parazitski vanzemaljski oblik života koji može da se transformiše u bilo koga od njih. Sve je u paranoji i sumnji koja je u to vreme bila sveprisutna, a ni danas nije neshvatljiva. Nije za one sa osetljivim stomakom.
Halloween (1978)
Ukoliko želite da pogledate ostvarenje koje je umnogome definisalo žanr horora, to je ovaj film. Nije tu reč o puno krvi, već više o strepnji i napetosti zbog nejasnih motiva naizgled nezaustavljivog ubice. Čak ni psihološka analiza ne daje rezultate i do kraja filma nismo sigurni šta ga pokreće, što još više pojačava njegovu upečatljivost. Fenomenalno korišćenje perspektive i senki u kadriranju ne dopušta vam da se opustite ni na jednu sekundu tokom gledanja filma.
Izvor: Far Out Magazine
Naslovna fotografija: Nathan Hartley Maas