Bez dileme – vožnja u leru je skuplja i opasnija nego što mislite
Kako cene goriva rastu, mnogi vozači traže načine da „štedljivo“ spuste auto nizbrdo. Rešenje? Lero vožnja, odnosno spuštanje s menjačem u neutralnom položaju. Na prvi pogled, logično: gravitacija radi umesto vas, pa motor ne troši gorivo, zar ne? E, pa ne baš.
Zašto je vožnja u leru loša ideja
Suprotno popularnom mišljenju, spuštanje u neutralnom položaju ne štedi gorivo – zapravo može ga trošiti više nego da ste jednostavno pustili gas i koristili motor za kočenje. Moderni automobili sa elektronskim ubrizgavanjem potpuno prekidaju dovod goriva kada se krećete nizbrdo sa uključenim menjačem i otpuštenim gasom. U leru, motor i dalje radi na minimalnoj brzini i troši gorivo stalno.
Pored toga, vozilo pati. Svi kočioni napori prelaze na diskove i pločice, što ubrzava habanje. U manuelcu, stalno pritiskanje kvačila pri spuštanju u nižu brzinu može oštetiti aksijalni ležaj – zamena je komplikovana i skupa, piše N1.
Bezbednost iznad svega
Najvažniji razlog da izbegavate vožnju u leru? Kontrola nad vozilom. Bez pomoći motora, auto može nekontrolisano ubrzavati niz strmo brdo, kočnice se pregrevaju, a upravljanje postaje sporije i manje precizno. U vanrednim situacijama, svaka sekunda može biti kritična – a prebacivanje iz leru u brzinu traje dragocene sekunde.
I još nešto – u mnogim zemljama vožnja u leru je i zakonski zabranjena. Ako se dogodi nezgoda, podaci sa modernih automobila lako mogu dokazati vašu krivicu.
Zaključak: Ako želite da uštedite gorivo i sačuvate auto, zaboravite ler i pustite motor da radi svoj posao. Vaš automobil – i vaša bezbednost – će vam biti zahvalni.

Trenutno nema komentara! Budite prvi