Ko bi rekao? Ova boja auta ti donosi više para kad ga prodaš!
Boja automobila ima značajan uticaj na to koliko će vozilo vredeti nakon nekoliko godina korišćenja.
Prema istraživanju sajta iSeeCars, vlasnici automobila u manje uobičajenim bojama, poput žute, narandžaste i zelene, dobijaju više novca prilikom prodaje polovnog vozila. S druge strane, automobili u zlatnoj, beloj i crnoj boji beleže najveći pad vrednosti.
U proseku, automobil nakon tri godine izgubi trećinu svoje početne cene, ali vozila u žutoj boji zadržavaju vrednost bolje od većine. Razlog leži u manjoj zastupljenosti ovih boja na tržištu – potražnja je veća od ponude, što podiže cenu pri preprodaji.
Kada su u pitanju pikapovi, posebno se izdvajaju narandžasta i zelena kao poželjne boje. Iako narandžasta nije među najpopularnijima, postala je gotovo zaštitni znak robusnih i sportskih modela poput Ford Raptor ili Toyota Tacoma TRD Pro. Zbog retkosti, ovi automobili duže zadržavaju visoku vrednost.
Slično važi i za SUV vozila, najpopularniji segment automobila u SAD. I ovde upadljive boje – narandžasta, zelena i žuta – doprinose boljem očuvanju vrednosti, dok bele i crne varijante imaju slabije rezultate pri daljoj prodaji.
Kod limuzina se prati opšti trend, ali je zanimljivo da je zelena u ovom segmentu među najmanje traženim bojama, iako se na širem tržištu kotira visoko po pitanju očuvanja vrednosti.
Kupci porodičnih automobila, poput monovolumena (minivanova), uglavnom izbegavaju jarke i neobične boje i radije biraju neutralne tonove – zelenu, braon i sivu. Ove boje kod ovakvih vozila zadržavaju vrednost bolje od žute ili narandžaste, koje često nisu ni u ponudi za ovakve modele.
S druge strane, kod kupea i kabrioleta, kupci često biraju smelije boje koje odražavaju lični stil. Žuta, narandžasta i druge jarke nijanse znatno podižu vrednost ovih automobila, dok klasične crna, bela i srebrna imaju nižu cenu kod preprodaje.
Istraživanje je pokazalo i da u velikim američkim gradovima – poput Majamija, Njujorka, Los Anđelesa i Dallasa – žuta boja najbolje zadržava vrednost. Bela se, međutim, u većini regija pokazala kao boja koja najbrže gubi na ceni, a ponegde je čak i crna lošije prošla.
Zaključak: iako su crna, bela i zlatna među najzastupljenijim bojama na tržištu, one ne pružaju prednost kada je reč o zadržavanju vrednosti. Ređe i živopisnije boje često donose veću zaradu vlasnicima jer je potražnja veća od ponude.

Trenutno nema komentara! Budite prvi