Pitanje na kojem svi padaju u autoškoli: Šta vi mislite ko ovde ima prednost?
Ovo pitanje zbunjuje i iskusne vozače. Kako biste vi postupili?
Jednostavno pitanje koje zbunjuje mnoge vozače – ko ide prvi kada su oba automobila na sporednom putu? Crveni ima znak STOP, beli trougao.
Na Facebook grupi “Prometne zgode i nezgode” pišu kako autoškole tvrde da crveni ima prednost jer beli mora da propusti sve na putu, dok saobraćajni veštak tvrdi da beli ide prvi jer znak STOP nalaže strože zaustavljanje, piše Večernji.
Ovo pitanje zbunjuje i iskusne vozače. Kako biste vi postupili?

Beli automobil ima prednost,zato što crveni ima znakobaveznog zaustavljanja.
Ovo je teoretski nemoguća situacija, jer ne može isti put da ima različite definicije propusnosti, tj na jednoj strani stop a preko puta trougao. Logično je da stop ima veču težinu i taj ima da čeka dok svi ne prođu
Crveni ima prednost
Тачно.
Оба возача су у улицама без права првенства, те ће кад се увере да могу да уђу у раскрсницу имати ситуацију где важи правило десне стране, односно задржавања правца кретања.
Ovakva pitanja ako su sa testova onda svaka čast onima koji sastavljaju testove ali ne vidim svrhu ovako glupe situacije koja se NIKADA neće desiti u realnosti. Jer ako se nekim volšebnim slučajem i desi, onda onaj ko to tako postavi, prosto rečeno, nema baš mozga.
Zašto?
Zato što svaki vozač tj. vozilo ima u domenu jasnog vidokruga signalizacije samo svoj znak i naravno kolovozne trake kao i sučeljena vozila. A to znači da u skladu sa tim on ne može da oceni šta je i koji je znak postavljen na strani sučeljenog vozila bez obzira što su npr. ta dva znaka geometrijski jedinstvena sa svojim specifičnim oblikom gledano sa zadnje strane. Jer to se danju možda i vidi (geometrijski oblici znakova sa zadnje strane), ali se noću i npr. po smanjenoj vidljivosti ne vide i nemaju reflektujuću površinu kao njihov prednji deo.
Zato je takva situacija, tj. dovođenje regulacije saobraćaja na takav način tempirana bomba.
Te je stoga isterivanje i testiranje SNAGE određenog znaka više teorijska a ne praktična vrednost jer vozači ne treba da pišu doktorate o saobraćaju nego da prepoznaju i rešavaju situacije iz realnog života.
Ako je to pristup kod obuke polaznika onda nije ni čudo što se saobraćajna pravila uče samo za ispit i brzo zaborave jer je fokus na bezvrednoj teoriji.
Uče đecu ove mozgalice, a ne uče ih koliko mora biti rastojanje između vozila, i kolika je kazna za razne prekršaje. Zato se gine kao na ratištu.
Vala baš!
Bravo. Sve detaljno objasnjeno
Zamrsio si do bola. Osmougaonik znači”zabrana prolaza bez zaustavljanja, što će reći da crveni OBAVEZNO MORA DA STANE, bilo ili ne, vozila na glavnom putu. Beli je pak dužan samo DA PROPUSTI vozila koja se kreću glavnim putem, što može usporavanje bez zaustavljanja. Znaci su jasni, ali tumačenje zavisi od znanja vozača, a mnogi ga nemaju dovoljno.
Bravo
Crveni ima prednost.Znak stop je znak za obavezno zaustavljanje.On propusta vozila iz ulice sa prevenstvom prolaza koja nema vozila i nema koga da propusti.
Тачно.
Оба возача су у улицама без права првенства, те ће кад се увере да могу да уђу у раскрсницу имати ситуацију где важи правило десне стране, односно задржавања правца кретања.
Crveni, jer je brži, ne gubi brzinu pri skretanju jer ide pravo. Samo stisne gas, strogo pogleda vozača bijelog vozila i uz božju pomoć prošao je. Ko pravi ovakva pitanja, luđi je od mog odgovora.
U Pančevu se u auto školama ne pada na ovakvu situaciju.
Crveni, pravilo desno, beli nemože čitati znak crvenog i kraj ove priče.
Ako zanemarimo činjenicu da se u stvarnosti ova sutuacija nadam se neće dogoditi, BIJELI ima prednost. Jer, obojica dolaze na put koji ima pravo prvenstva prolaza. Pri tome, crveni se obavezno mora zaustaviti, a bijeli ne mora, ukoliko nema vozila na glavnoj cesti. Samim tim je već u raskrsnici, u kojoj sigurno neće čekati bijelog. Osim ako bijeli iznenada ne ‘udari po gasu’:)
Veliki pozz. iz Bosne svim savjesnim vozačima u Srbiji