McDonald’s pokreće inovativnu platformu „Bolji M“ s ciljem predstavljanja ambalažnih i reciklažnih rešenja
McDonald’s je najavio sveobuhvatan program s ciljem da se ukine i smanji plastika i unapredi sposobnost reciklaže ambalaže širom Evrope. Plan obuhvata ukidanje poklopca proizvoda McFlurry u svakoj evropskoj zemlji u kojoj McDonald’s posluje i predstavljanje novog poklopca od vlakana za sve hladne napitke u Francuskoj, kao i testiranja na raznim tržištima s ciljem pronalaska alternativa za plastičnu kašičicu za McFlurry, papirnu slamku sa novim dizajnom, i programe koji podrazumevaju povraćaj igračaka.
Testiranja koja se tiču ambalaže deo su globalne platforme McDonald’s-a pod nazivom Bolji M čiji je cilj realizacija pozitivnih promena u zaštiti životne sredine u okviru održivog pakovanja McDonald’s-a i lanca snabdevanja kada je u pitanju reciklaža, kao i iskustva korisnika.
McDonald’s će pokrenuti testiranja u postojećim restoranima širom Evrope, koristeći svoju mrežu da proširi uspešna testiranja u raznim zemljama širom kontinenta. Izabrani restorani širom Evrope poslužiće kao osnove za testiranja, nudeći inovativne koncepte pakovanja direktno potrošačima. Na osnovu povratnih informacija doneće se odluka o tome koje opcije treba da se unaprede, a koje prilagode. Ovakav model dozvoljava McDonald’s-u da pronađe održiva rešenja koja potrošači žele, dok u isto vreme nudi odlična iskustva koja su im već poznata, a koja vole.
U ovom trenutku 78% ambalaže koju McDonald’s koristi na globalnom nivou pravi se od vlakana. Ovaj broj raste na evropskom tržištu gde vlakna čine 88% svih pakovanja, a plastika samo 12%. Odluke koje McDonald’s donese danas imaće uticaj na odstranjivanje plastike iz sistema pakovanja u budućnosti:
- Više od 1.200 tona plastike koja će biti sačuvana svake godine nastaće kao rezultat redizajniranja ambalaže za McFlurry kojom se eliminiše potreba za posebnim plastičnim poklopcem. Ova promena biće u potpunosti realizovana širom Evrope do kraja 2020. godine.
- Otprilike 1.100 tona plastike će biti sačuvano svake godine zahvaljujući uvođenju poklopca od vlakana za sve hladne napitke u Francuskoj. Novi poklopci od vlakana prave se od 100% sertifikovanih održivih izvora i reciklažnih materijala.
- Trenutno se vrše testiranja za kašike McFlurry koje nisu napravljene od plastike. Drvene i papirne alternative se testiraju u pokušaju da se pronađe materijal koji može da ispuni preferencije potrošača, operativnu fukcionalnost i održivost.
- Unapređena papirna slamka će biti predstavljena širom Evrope. Nakon što potrošači obezbede povratne informacije, i u skladu sa razvojem ambalažne industrije, papirne slamke koje se uvode sada su čvršće iako se i dalje u potpunosti prave od materijala sa sposobnošću reciklaže. Nekoliko tržišta, uključujući Italiju i Portugal, nude slamke samo po zahtevu s ciljem smanjenja upotrebe materijala.
Osim eliminisanja plastike i prelaska na održivije materijale, McDonald’s takođe usmerava svoje aktivnosti kako bi ambalaža postala lakša za reciklažu i ponovnu upotrebu:
- U Ujedinjenom Kraljevstvu ta cifra trenutno iznosi 90%, Nemačka je blizu 89% restorana. Do 2025. godine, cilj McDonald’s-a jeste da reciklira 100% ambalaže koju gosti koriste u restoranima širom sveta.
- U Evropi, McDonald’s je potvrdio posvećenost vlaknima. Do 2020, 100% primarne ambalaže koju koriste gosti načinjene od vlakana biće napravljeno od recikliranih ili sertifikovanih izvora tamo gde nema deforestacije.
- McDonald’s Nemačka trenutno primenjuje novi program pod nazivom ReCup u okviru kojeg potrošači mogu zatražiti posude za kafu za višekratnu upotrebu i vratiti ih u partnerskim restoranima McDonald’s-a ili drugim restoranima koji učestvuju u programu, na čišćenje i ponovnu upotrebu.
- Od ove nedelje, u Ujedinjenom Kraljevstvu, potrošači mogu vratiti upotrebljene igračke koje se dele uz obrok Happy Meal u određenom broju restorana kako bi se te igračke reciklirale u okviru novog testiranja koje podrazumeva povraćaj igračaka.
- U Holandiji, restorani nude reciklirane papirne maske koje su deo obroka Happy Meal umesto balona. Belgija trenutno uvodi paprine maske, nakon izuzetno pozitivnih utisaka iz Holandije.
- Potrošači u Ukrajini mogu da pojedu posudu u kojoj dobiju svoj sladoled – posuda je napravljena od vafla.
Ove najave su aktivnosti koje su deo McDonald’s-ovog globalnog programa Unapređenje za pozitivne promene (Scale for Good Commitments) koji je pokrenut prošle godine i podrazumeva ambiciju da sva ambalaža koju gosti koriste potiče iz obnovljivih, recikliranih ili sertifikovanih izvora do 2025. U ovom trenutku, McDonald’s je ostvario otprilike 60% svog cilja na globalnom nivou.