Da li ste paranoični ili vas vaš mobilni telefon zaista prisluškuje?
Zavisi od toga koga pitate. Sajtovi društvenih medija za koje mislite da vas prisluškuju, naravno, kategorički poriču špijuniranje zvuka. Detetktivi sa Reddit-a, s druge strane, ubeđeni su da tehnološki giganti u Silicijumskoj dolini opsesivno prate svaki naš pokret i reč.
Prošle godine Antonio Garsia Martinez, prvi menadžer proizvoda za ciljanje oglasa u Facebook Adds timu, objasnio je da snimanje i skladištenje svake vaše reči nije logistički moguće, jer bi konstantan audio nadzor proizveo oko 33 puta više podataka dnevno nego što Facebook trenutno troši.
Sa druge strane, istina je da Facebook ne mora da izvodi tehnička čuda da bi vas ciljao slabim signalima, jer ima mnogo boljih načina za to. Jedna od tih metoda je Facebook Pixel, tehnologija koju je Martinez stvorio tokom svog angažmana na sajtu. U osnovi, kada odete na jedan od miliona sajtova sa kojima je povezan i Facebook Pixel, on gleda šta radite i prijavljuje te informacije na Facebook. Može se videti koliko dugo se zadržavate na određenoj veb stranici, da li nešto kupujete, da li ste stavili nešto u vašu korpu i odlučili da to ipak ne kupite. To je kao kamera za internet nadzor.
Facebook (i Instagram, koji je u vlasništvu Facebook-a) takođe omogućava oglašivačima da oglašavaju određene proizvode ljudima koji su ili kupili ili pokazali interes za taj proizvod.
Štaviše, studija iz 2018. nije pronašla dokaze da aplikacija neočekivano aktivira mikrofon ili šalje audio signal kada to nije zatraženo. Čini se da ljudi ne razumeju da postoji mnogo drugih načina za praćenje u svakodnevnom životu koji ne uključuju kameru ili mikrofon vašeg telefona, a koji trećoj strani daje isto tako sveobuhvatan pogled na vas i vaša interesovanja i podatke.