• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Komunikacija kao faktor poslovnog uspeha kompanija

Komunikacija kao faktor poslovnog uspeha kompanija

CityMagazine
27.03.2020. 4 min PRPromo

Doprinos komunikacije ostvarivanju poslovnih rezultata porastao je u prethodnih deset godina, složilo se više od 92 odsto ispitanika koji su učestvovali u istraživanju o percepciji odnosa s javnošću i komunikacija, koje je povodom obeležavanja decenije poslovanja sprovela agencija za komunikacijski konsalting Chapter 4 PR. Čak 97 odsto ispitanika na osnovu svog poslovnog iskustva tvrdi da je uloga PR-a izuzetno važna za menadžment kompanija.

„U našem ovogodišnjem istraživanju su učestvovali predstavnici korporativnog sektora – 54 odsto, a 45 odsto kolege iz PR agencija i sektora nezavisnih konsultanata iz oblasti odnosa s javnošću. Ovo istraživanje je za nas posebno važno jer predstavlja rezime poslovanja i saradnje s klijentima u prethodnih 10 godina rada agencije Chapter 4. Rezultati su u okvirima očekivanog jer to je i puls koji dobijamo sa terena, odnosno iz prakse“,  istakla je Milena Avramović-Bjelica, generalni direktor i suosnivač agencije Chapter PR.

Komunikacija kao faktor poslovnog uspeha kompanija
Koliko se promenila uloga PR-a

Uticaj komunikacije na poslovni uspeh

Prema mišljenju učesnika u istraživanju, funkcija PR-a u najvećoj meri doprinosi poslovnim rezultatima kroz odnose sa ciljnim i interesnim javnostima i građenje pozitivne reputacije, što smatra 78 odsto ispitanika; slede komunikacija projekata od značaja za celu zajednicu i društvena odgovornost (62 odsto), zatim interne komunikacije, timski duh i poslovna efikasnost (59,6 odsto). Ovaj poslednji podatak je veoma važan, jer je interna komunikacija u praksi bila dosta zapostavljena do skoro, pa time i njen uticaj na efikasnost tima i uspeh kompanije.

Tek 15 odsto ispitanika navelo je da je uloga PR-a u prethodnih deset godina evoluirala u upravljačku funkciju, uprkos tome što 97 odsto ispitanika smatra da je uloga PR-a veoma važna za kompanijski menadžment i da je savetovanje menadžmenta zadatak i kompetencija PR-a. Samo četiri odsto ispitanika smatra da se doprinos ostvarivanju poslovnih rezultata nije promenio ili da jeste tek malo u prethodnih deset godina.

Komunikacija kao faktor poslovnog uspeha kompanija
Kompetencije PR profesionalaca

Ovi rezultati delimično se poklapaju sa mišljenjem ispitanika o kompetencijama koje menadžment kompanija očekuje od PR stručnjaka. Čak 54 odsto smatra da su to strateško savetovanje i komunikacijski konsalting, a ispitanici prepoznaju i da se od PR profesionalaca očekuju kompetencije u oblasti ublažavanja rizika i kriznih komunikacija (41 odsto), kreativni pristup komunikacijama i projektima (42 odsto) i u najvećem procentu odnosi sa medijima i influenserima (51 odsto).

„Uloga PR savetnika se nesumnjivo promenila u prethodnih 10 godina. Promenilo se poslovno okruženje i vidimo da savetnici za komunikaciju svojim kompetencijama dosta dobro prate ove promene. Ispitanici ulogu PR-a, odnosno sopstvenu ulogu vide kao najvažniju za kriznu komunikaciju i ublažavanje rizika – oko 74 odsto ispitanika, i u strateškom planiranju komunikacije, sa čim se složilo 78 odsto ispitanika. 71 odsto smatra da je uloga PR-a važna za promociju i medijsku vidljivost kompanije brenda, proizvoda ili tima. U ovom trenutku, tokom vanredne situacije i pandemije Covid-19, jasno vidimo potvrdu ovakvih rezultata, posebno u segmentu strateškog planiranja i krizne komunikacije.“ – naglasila je Tamara Bekčić, generalni direktor i suosnivač agencije Chapter 4 PR.

Budućnost i dalji razvoj uloge komunikacije

Komunikacija kao faktor poslovnog uspeha kompanija
Kojim rezultatima najviše doprinosi PR

Jačanju uloge i pozicije PR-a u prethodnih deset godina u najvećoj meri je doprinela tehnološka transformacija (42 odsto ispitanika) koja je uticala na poslovne procese i komunikaciju. Interne i eksterne komunikacije su postale još značajnije, smatra 48 ispitanika, a isti procenat smatra i da PR zahteva novi set veština. Značajno je i da 21 odsto ispitanika smatra da PR konsultanti imaju širu sliku tržišta i kompanije, a isti procenat smatra i da PR stručnjaci brzo usvajaju komunikacijske trendove.

„Struka je dosta optimistična po pitanju daljeg razvoja. Naime, na osnovu svog ekspertskog znanja i poslovnog iskustva, značajan broj ispitanika je uveren da će važnost odnosa s javnošću dodatno rasti u značaju za organizacije narednih godina: ukupno 90% ispitanika veruje da hoće. Kada je reč o konkretnim oblastima PR-a koje će u narednim godinama dobijati na značaju, 55 odsto smatra da su to digitalne komunikacije, zatim savetodavna i konsultantska uloga, kao i krizne komunikacije (41 odsto), održivost i CSR (39 odsto) i upravljanje reputacijom (35 odsto).“ – objasnila je Olivera Petrović, PR menadžer u agenciji Chapter 4.

Agencija za komunikacijski konsulting Chapter 4 PR ove godine obeležava značajan jubilej – 10 godina od osnivanja. To je bio povod za sprovođenje istraživanja o percepciji odnosa s javnošću, kao i kako se uloga komunikatora menjala prethodnih deset godina i očekivanjima od sektora komunikacija u godinama koje su pred nama. Slična istraživanja Chapter 4 PR sproveo je i u prethodne dve godine na teme razumevanja medijskog i korporativog sektora, odnosno njihove saradnje, a zatim i percepicje održivog poslovanja u Srbji. Rezultati ovih istraživanja pokazali su se kao korisni uvidi za kompanije i profesionalnu javnost.

Oznake:

Chapter 4komunikacijaoglašavanjeuspeh

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Vodič kroz izolaciju: Kako karantin utiče na psihu
Prethodni

Vodič kroz izolaciju: Kako karantin utiče na psihu

HUAWEI Sound X predstavljen uz P40 seriju
Sledeći

HUAWEI Sound X predstavljen uz P40 seriju

Sledeći
HUAWEI Sound X predstavljen uz P40 seriju
28.03.2020.

HUAWEI Sound X predstavljen uz P40 seriju

Prethodni
27.03.2020.

Vodič kroz izolaciju: Kako karantin utiče na psihu

Vodič kroz izolaciju: Kako karantin utiče na psihu

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    žikina dinastija
    Pre Nikole Koje i Borisa Milivojevića, on je bio Miša iz serijala Žikina dinastija: Pogledajte kako danas izgleda
    CityMagazine
    eva braun
    Kako je nastajala pop muzika u inat užasnom vremenu: 30 godina kultnog albuma grupe Eva Braun
    CityMagazine
    Kalum Tarner
    Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
    CityMagazine
    hbo max decembar
    Decembar na HBO Max-u: Od prazničnih specijala do horora
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖