• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Najveća telekomunikaciona i medijska kompanija postaje energetski gigant
Foto: Promo

Najveća telekomunikaciona i medijska kompanija postaje energetski gigant

CityMagazine
22.01.2025. 5 min PR

Nakon potpisivanja Pariskog sporazuma o klimatskim promenama 2015. godine, vlade mnogih država, ali i vodeće svetske kompanije strateški su počele da se uključuju u zaštitu životne sredine i otvaraju poglavlja održivog delovanja i poslovanja.

United Grupa otvorila poglavlje zelene energije

“Istina je da digitalna revolucija ima cenu – potrošnju energije. Telekomunikacione mreže i data centri kao veliki potrošači, u velikoj meri zavise od električne energije. Ovo nije samo tehnički izazov, to je izazov održivosti. Tražnja za podacima stalno raste, a tako raste i potreba za inovativnim energetskim rešenjima. U United Grupi verujemo da obnovljiva energija više nije samo opcija—ona je neophodnost.”, rekla je Viktorija Boklag izvršna direktorka United Grupe na predstavljanju novog poglavlja vodeće telekomunikacione i medijske kompanije – ulasku u obnovljive izvore energije uz inicijalnu investiciju od 120 miliona evra.

“United Grupa ulazi u sektor obnovljive energije s inicijalnom investicijom od 120 miliona evra u Bugarskoj. Ovo je hrabar korak i prirodan sledeći potez za nas. Ova investicija uključuje tri solarne elektrane, od kojih je jedna već u funkciji, kao i veliku vetroturbinsku farmu koja će postati jedna od nekoliko takvih postrojenja u Bugarskoj. Zajedno, ovi projekti će godišnje proizvoditi oko 310.000 MWh. Do 2027. godine, ova postrojenja će generisati 160% električne energije potrebne za naše operacije u Bugarskoj—pokrivajući 65% ukupne potrošnje električne energije Grupe. Ovo nije samo o snabdevanju našeg poslovanja; ovo je o pokretanju zelene energetske tranzicije.”, dodala je ona.

Najveća telekomunikaciona i medijska kompanija postaje energetski gigant
Foto: Promo

Šta to znači za Srbiju?

Proizvodnja od 310.000 MWh električne energije mogla bi zadovoljiti potrebe za strujom za oko 103.300 prosečnih domaćinstava u Srbiji. To znači da bi ova energija mogla obezbediti električnu energiju za grad veličine Subotice, ili nekoliko manjih naselja širom zemlje.

Projekat ne samo da pokriva energetske potrebe Grupe u Bugarskoj, već postavlja temelje za širenje i primenu sličnih rešenja u drugim zemljama regiona. Ovo je deo šireg cilja United Grupa da postigne Net Zero emisije do 2040. godine, usklađujući svoje poslovanje sa klimatskim ciljevima Evropske unije.

„Kao neko ko je preko 20 godina u telekomunikacijama, siguran sam da je investiranje u bolje sutra neophodno svima nama. Ulaganje u društvo i okolinu je neophodno, tu pre svega mislim na obnovljive izvore energije. Unted Grupa je još jednom pokazala da je ispred drugih, dok drugi kupuju zelenu energiju i neophodne sertifikate, United Grupa će sama proizvoditi zelenu energiju. Čestitam United Grupi još jednom na ovom sjajnom eventu jer možemo da kažemo da je od danas Grupa ne samo telekomunikaciona, medijska, već i energetska kompanija.“, rekao je Milija Zeković, izvršni direktor SBB kompanije.

Kompanija SBB koja posluje u okviru United Grupe, instalira solarne panele kapaciteta 50–60 kWh koji dnevno ne samo da smanjuju emisije CO2, već imaju značajan potencijal da obezbede energiju za više poslovnih prostora ili električnih uređaja, dok istovremeno štite životnu sredinu ekvivalentno smanjenju vožnje stotina automobila. Ovo doprinosi i finansijskoj uštedi i održivoj budućnosti. To znači da paneli mogu napajati uređaje, osvetljenje, sisteme za hlađenje ili druge električne sisteme tokom dana.

Prosečan automobil emituje oko 120 g CO2 po kilometru. To znači da solarni paneli svakog dana sprečavaju emisiju ekvivalentnu vožnji automobila od 187 kilometara dnevno.

Najveća telekomunikaciona i medijska kompanija postaje energetski gigant
Foto: Promo

Doprinos energetskoj tranziciji i očuvanju životne sredine

Korišćenjem solarnih i vetroelektrana, proizvodnja 310.000 MWh godišnje sprečiće emisiju približno 200.000 tona ugljen-dioksida. Ovo je ekvivalent uklanjanju oko 43.000 automobila sa puteva svake godine, čime se značajno doprinosi smanjenju zagađenja.

Ova količina energije sprečiće sagorevanje otprilike 75 miliona kubnih metara prirodnog gasa ili oko 100.000 tona uglja godišnje, čime se smanjuje oslanjanje na neobnovljive resurse.

Korišćenje obnovljivih izvora energije smanjuje emisije štetnih čestica poput PM2.5 i PM10, kao i sumpor-dioksida (SO2) i azotnih oksida (NOx). To direktno doprinosi boljem kvalitetu vazduha i smanjenju zdravstvenih problema povezanih sa zagađenjem, poput respiratornih oboljenja i astme.

Jedan od ključnih elemenata ovog projekta je najsavremeniji baterijski sistem, koji može skladištiti 1,5 puta više energije od vršne snage sistema. Ovo znači da baterije mogu zadržati dodatnu količinu energije koja prevazilazi trenutne potrebe za proizvodnju, omogućavajući stabilnost sistema i fleksibilno korišćenje energije u periodima smanjene proizvodnje.

“Za mene kao izvršnu direktroku United Media, najveće medijske kompanije u Jugoistočnoj Evropi koja u svom portfoliju ima 120 medija, ova investicija je vrlo ohrabrujuća, jer kao lideri u svakom sektoru u kojem poslujemo svesni smo da je potrošnja u medijskom sektoru velika, a da je zelena energija nešto čemu težimo i radujemo se, svesni smo da je veštačka inteligencija uveliko rasprostranjena, kao i različiti produkcijski alati. Jako smo srećna jer će ova investicija podržati i našu kreativnu industriju.“, dodala je Aleksandra Subotić, izvršna direktorka United Media.

Najveća telekomunikaciona i medijska kompanija postaje energetski gigant
Foto: Promo

Ser Robert Svon, prvi čovek koji je hodao na Severnom i Južnom polu čestitao United Grupi

“Kao dečak od 11 godina gledao sam film o Anartaktiku i tada sam rekao sebi da ću hodati na oba pola. Bio je to lud san, ali se ostvario 22 godine kasnije. Kada sam hodao na Severnom polu sa svojim timom, Severni pol je zaleđeni okean, a Južni pol je led debljine 4.000 metara na kopnu, malo je šok kada se taj deo okeana počne topiti. Mogu vam reći da se sada, 30 godina nakon toga po Severnom polu više ne može hodati jer više nema leda.“, objasnio je Svon i dodao „Imamo požare u Kaliforniji gde ja živim, poplave u Španiji, uragane, prirodne nepogode svuda u svetu i mislim da je došao trenutak da moramo raditi velike stvari. Ne možemo raditi samo sitnice. Obnovljivi izvori energije su ključ i trebalo bi ih koristiti sve više. Trebaće nam vremena, ali moramo početi.“

Projekti obnovljive energije United Grupe su primer kako privatni sektor može da vodi energetsku tranziciju ka održivoj budućnosti. Ove solarne elektrane i vetropark ne samo da obezbeđuju energiju za desetine hiljada domaćinstava u Srbiji i Bugarskoj, već i značajno smanjuju emisije štetnih gasova, čineći region čistijim i zdravijim mestom za život sadašnjih i budućih generacija.

Oznake:

united grupa

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Aleksandra Subotić
Prethodni

Aleksandra Subotić, direktorka United Media: Zelena energija ključna za budućnost medijske industrije

Viktorija Boklag
Sledeći

Viktorija Boklag, izvršna direktorka United Grupe: Više nismo samo telekomunikaciona i medijska kompanija, već i energetska kompanija

Sledeći
Viktorija Boklag
22.01.2025.

Viktorija Boklag, izvršna direktorka United Grupe: Više nismo samo telekomunikaciona i medijska kompanija, već i energetska kompanija

Prethodni
21.01.2025.

Aleksandra Subotić, direktorka United Media: Zelena energija ključna za budućnost medijske industrije

Aleksandra Subotić

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    beograd
    „Doviđenja iz Beograda, iz Jugoslavije“: Pre 40 godina, ceo svet je čuo pesmu koja se i danas voli i peva na studentskim protestima
    CityMagazine
    Vlada Divljan
    Vlada Divljan je napisao kultni narodnjak iz 80-ih godina koji sigurno znate: “Uzeo sam flašu rakije, pijuckao i polako ulazio u patetično stanje”
    CityMagazine
    Bob Geldof: Hrabro irsko srce, lice starozavetnog proroka, energija mladića
    Bob Geldof: Hrabro irsko srce, lice starozavetnog proroka, energija mladića
    CityMagazine
    EXIT otvoren uz "Freed from Desire" i snažnu poruku Gale: "Pumpaj bre!"
    EXIT otvoren uz “Freed from Desire” i snažnu poruku Gale: “Pumpaj bre!”
    CityMagazine
    Supermen
    Gledao sam novog Supermena, i postoji jedan detalj koji se Srbima možda neće dopasti
    Miloš Dašić

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖