• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
bombardovanje
Foto: EPA-EFE/- YUGOSLAVIA OUT

Po ovom simbolu pamtimo bombardovanje: Nosio se svih 78 dana, a malo ko zna da je napravljen van granice Srbije

CityMagazine
25.03.2025. 2 min Retrovizor

Jedna od glavnih stvari po kojoj pamtimo bombardovanje Srbije je svakako znak “Target”, koji je postao simbol svih ljudi koji su bili meta te 1999. godine.

“Target” je bio prisutan svuda, na bilbordima, naslovnim stranicama novina, sajtovima, bedževima, ali pre svega najvažnije, na reverima i majicama građana Srbije.

Crna tačka okružena sa dva koncentrična kruga osmišljena je kao odgovor na tvrdnju Zapada da NATO, koji je 78 dana bombardovao SRJ, ne birajući ciljeve, nije protiv Srba, već samo protiv njihovih političara.

Idejni tvorac “targeta” bio je Miroslav Radić, direktor male pi-ar kompanije u Beogradu, koji je shvatio da Srbima nedostaje jednostavan simbol – poput znaka “mira” – koji će asocirati svet na stradanje nedužnih i, makar malo, približiti svetsko mnjenje u korist “zlih momaka”.

Dušan Koljenšić, veb dizajner iz Bostona, dizajnirao je “metu” po ugledu na reklamni simbol američkog lanca prodavnica “Target”. “Meta” se iste noći pojavila na bostonskom Kopli trgu, ištampana na papirima i selotejpom zalepljena na leđa bostonskih Srba koji su se hitno organizovali.

Iz Bostona, fotografije sa “metama” na trgu u Bostonu stigle su u Beograd do Miroslava Radića  koji se odmah bacio na posao.

“Pošto sam smislio ‘metu’, znao sam da treba da bude simplifikovana, takva da će svako moći da je odštampa na svom kućnom printeru”, ispričao je pre više godina Radić za “Politiku”:

“Posle bostonske premijere, noću smo štampali prve beogradske mete i planirali da ih podelimo deci i muzičarima (na Trgu republike), ali, kada su Beograđani videli prve primerke, započeo je grabež – ljudi su ih spajalicama kačili na sebe, ceo hor je odmah bio oblepljen, dok je dirigent ‘target’ stavio na leđa.”

Noć posle “premijere”, beogradske štamparije su štancovale “mete” kao ekskluzivna izdanja – prve noći 100.000 primeraka. “Meta” je postala ono što je Radić planirao – simbol svakoga ko je slabiji, a napadnut i proširila se po svetu, u Latinsku Ameriku, Bocvanu, Kinu, čak je i Bi-Bi-Si imao špicu sa najavom vesti iz Beograda sa “metom”.

NATO bombardovanje:

Po ovom simbolu pamtimo bombardovanje: Nosio se svih 78 dana, a malo ko zna da je napravljen van granice Srbije
NATO bombardovanje Foto: Wikipedia

NATO je 24. marta 1999. u 19.45 časova počeo vazdušne napade na vojne ciljeve u SR Jugoslaviji da bi se kasnije vazdušni udari proširili i na privredne i civilne objekte. U napadima koji su bez prekida trajali 78 dana teško su oštećeni infrastruktura, privredni objekti, škole, zdravstvene ustanove, medijske kuće, spomenici kulture, crkve i manastiri.

Procene štete koju je imala SRJ kreću se od trideset do sto milijardi američkih dolara. Konačan broj izgubljenih života zvanično nije usaglašen. Nezvanično se procenjuje da je poginulo između 1200 i 4000 civila i da je ranjeno više od 12.000 lica.

Oznake:

bombardovanje

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Zašto ovog proleća svi kače loptice od aluminijske folije u svoja dvorišta: Razlog je neobičan, ali genijalan
Prethodni

Zašto ovog proleća svi kače loptice od aluminijske folije u svoja dvorišta: Razlog je neobičan, ali genijalan

Generacija Z ima novi dejting-rečnik: Ako ne znate ove pojmove u 2025, pregazilo vas je vreme
Sledeći

Generacija Z ima novi dejting-rečnik: Ako ne znate ove pojmove u 2025, pregazilo vas je vreme

Sledeći
Generacija Z ima novi dejting-rečnik: Ako ne znate ove pojmove u 2025, pregazilo vas je vreme
25.03.2025.

Generacija Z ima novi dejting-rečnik: Ako ne znate ove pojmove u 2025, pregazilo vas je vreme

Prethodni
25.03.2025.

Zašto ovog proleća svi kače loptice od aluminijske folije u svoja dvorišta: Razlog je neobičan, ali genijalan

Zašto ovog proleća svi kače loptice od aluminijske folije u svoja dvorišta: Razlog je neobičan, ali genijalan

One Comment

  1. RP kaže:
    25.03.2025. u 09:39

    Zašto ne staviste sliku Targeta, nego neko konopče?

    Odgovori

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Najnovije

minecraft film
„Minecraft Film” stiže na striming 20. juna
CityMagazine
turnstile
DA SE P(L)OČASTIMO: Može i za đuskanje, može i za batine – Turnstile summer počinje
Miloš Dašić
bend
Ovako izgleda kad neko peva direktno iz slomljenog srca: Ljudi na mrežama nazivaju nastup ovog benda “najtužnijim ikada”
CityMagazine
28 godina kasnije
“28 godina kasnije” konačno stiže u domaće bioskope
CityMagazine
Indira Paganotto
Indira Paganotto je izbacila novi hit u saradnji sa legendom elektronske muzike
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Tribine
  • Stand-up
  • Sport
  • Sajmovi
  • Predstave
  • Pozorište
  • Konferencije
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Festivali
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖