• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Foto: Shutterstock / Lex0077

Dok Vučić najavljuje sniženja cena, trgovci nas uz pomoć ovih 7 trikova mame da trošimo još više – a da ni ne primetimo

Ivana Milošević
12.09.2023. 3 min IshranaZdravlje

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će od srede doći do pada cena pojedinih proizvoda u marketima. Međutim, istovremeno trgovci već dugo koriste prilično efikasnije oružje kojim nas teraju da trošimo više, i to ne samo da ne primetimo, nego smo još i srećni sjajnom prilikom koju smo ulovili.

Oxford College of Marketing je objavio na TikToku video u kom prikazuju sedam trikova koje radnje koriste – tako da možete da budete oprezni sledeći put kad idete u kupovinu. Naravno, tu je još čitav niz trikova – od suptilnih poput muzike ili rebrastog tepiha na ulazu kako bi vas usporili, do onih očiglednih poput planiranog rasporeda i smeštaja na policama, ali Oxford je izdvojio one kojima se najteže odupiremo.

Mamac-cena

Foto: TikTok/@oxfordcollegeofmarketing

Prva stavka na listi je „mamac cena“, ono kada trgovine nude „treću, manje privlačnu opciju kako bi vas izmanipulisale da kupite najskuplju opciju. „Srednja opcija deluje kao ‘mamac’, čineći veću opciju najboljom vrednošću.“

Povezani članci

Kako su nastala imena gradova u Vojvodini: Jedan je menjao naziv čak 200 puta

Ovakva ishrana značajno smanjuje rizik prerane smrti

Jedna žena pokazala je primer malih kokica za 4 dolara, srednje za 6,50 dolara i velike za 7 dolara. Napisala je: „U ovom scenariju, ako ste prosečna osoba, odlučićete se za veliku jer za 50 centi više oseća se kao značajno bolja ponuda od srednje.“

Konkurentske opcije

Jeste li se ikad pitali zašto možda vidite dva aparata za prodaju kafe jedan pored drugog ili zašto je jedan lanac brze hrane postavljen odmah do drugog? Strogo razumno gledano, logično bi bilo odmaknuti ih što dalje pa bi svi gladni ljudi na jednoj lokaciji išli na ćevape, a na drugoj na burger, umesto da pola svojih mušterija gube. Ali čovek, naročito gladan, nije razumno nego pre svega emotivno stvorenje. Škola marketinga kaže da „ponuda dveju opcija menja vaš način razmišljanja sa ‘da li želim ovo da kupim’ na ‘koju želim više da kupim?'“ To zapravo može da bude od koristi i prodavcima i može da znači „više prodaje za sve.“

Baader-Meinhof fenomen

Foto: TikTok/@oxfordcollegeofmarketing

Da li ste primijetili da su ovog leta počele da se pojavljuju reference na Barbie svuda? Sledeći trik poznat je kao „Baader-Meinhof fenomen“ ili „fenomen učestalosti.“ Škola objašnjava: „Kad prvi put primetite neku novu ili neobičnu stvar, počinjete da je viđate svuda“ i to je zbog „pojačane svesti i selektivne pažnje.“

Efekat kazina

Mnoga kazina nemaju prozore, pa kladioničari „izgube osećaj za vreme.“ Ista strategija koristi se i u velikim supermarketima. Stručnjaci kažu: „Supermarketi su to shvatili i obično imaju prozore samo na prednjem delu prodavnice kako bi vas naterali da više vremena provedete unutra kupujući.“

Antropomorfizam

Foto: TikTok/@oxfordcollegeofmarketing

Mnogi veliki brendovi stvaraju likove od povrća ili slatkiša, i to ne samo one koje su namenjene deci. To nije slučajnost, jer je „verovatnije da ćete se povezati s markom koja ima ljudsko lice.“ Naveli su primer M&M-ova s različitim likovima i rekli: „Antropomorfne maskote su pamtljivije.“

Iluzija ograničene dostupnosti

Ako ste ikad osetili paniku na rasprodaji ili kad trgovine kažu da nestaju proizvodi, to je često namerno. To je zato što „ograničena dostupnost proizvoda može da poveća njegovu percipiranu vrednost.“ Ako web stranica kaže da imaju samo tri majice na zalihama, „verovatnije ćete kupiti tu majicu sada jer je percipirate kao redak proizvod.“

Tehnika sidrenja

Kad prodavnice imaju rasprodaju, obično to znate iz mnogih natpisa koji vas podsećaju posvuda. Tehnika „sidrenja“ je „kognitivns pristrasnost gde se jako oslanjate na prvu informaciju koju dobijete.“ Škola objašnjava: „Artikli na rasprodaji percipiraju se kao odlična ponuda, čak i ako potrošite više nego što ste prvobitno planirali.“

Oznake:

cene hraneinflacijamarketiprodavnicetrikovi

Povezani članci

Da li je aspartam zaista potencijalno kancerogen: Objavljeni rezultati istraživanja

Šta se dešava u telu ako mesec dana jedete samo jednom u toku dana?

Podeli

Zaprati Autor

Ivana Milošević

Ostali članci

Prethodni

Dve velike greške sa kapsulama za pranje veša koje sigurno pravite

Sledeći

IDJShow žiri u novom fenomenalnom sastavu: Stiže jedna od najpopularnijih zvezda sa naših prostora!

Sledeći
12.09.2023.

IDJShow žiri u novom fenomenalnom sastavu: Stiže jedna od najpopularnijih zvezda sa naših prostora!

Prethodni
12.09.2023.

Dve velike greške sa kapsulama za pranje veša koje sigurno pravite

Najnovije

HBO Max objavio veliki trejler: Evo šta sve stiže u 2024. i 2025. godini
Filip Milosavljević
Nejtan Never/Liga pravde – „Dupli Univerzum“: Ujedinjeni protiv pretnje iz budućnosti
Filip Milosavljević
Praznici su vreme kada deca uče odrasle kako se vole knjige
Promo
Vikend preporuke 8-10.12.
CityMagazine
„Zadušnice“ – Novi roman doktora horora Dejana Ognjanovića
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Tribine
  • Stand-up
  • Sport
  • Sajmovi
  • Predstave
  • Pozorište
  • Konferencije
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Festivali
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖