• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Dok Vučić najavljuje sniženja cena, trgovci nas uz pomoć ovih 7 trikova mame da trošimo još više - a da ni ne primetimo
Foto: Shutterstock / Lex0077

Dok Vučić najavljuje sniženja cena, trgovci nas uz pomoć ovih 7 trikova mame da trošimo još više – a da ni ne primetimo

Ivana Milošević
12.09.2023. 3 min IshranaZdravlje

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će od srede doći do pada cena pojedinih proizvoda u marketima. Međutim, istovremeno trgovci već dugo koriste prilično efikasnije oružje kojim nas teraju da trošimo više, i to ne samo da ne primetimo, nego smo još i srećni sjajnom prilikom koju smo ulovili.

Oxford College of Marketing je objavio na TikToku video u kom prikazuju sedam trikova koje radnje koriste – tako da možete da budete oprezni sledeći put kad idete u kupovinu. Naravno, tu je još čitav niz trikova – od suptilnih poput muzike ili rebrastog tepiha na ulazu kako bi vas usporili, do onih očiglednih poput planiranog rasporeda i smeštaja na policama, ali Oxford je izdvojio one kojima se najteže odupiremo.

Mamac-cena

Dok Vučić najavljuje sniženja cena, trgovci nas uz pomoć ovih 7 trikova mame da trošimo još više - a da ni ne primetimo
Foto: TikTok/@oxfordcollegeofmarketing

Prva stavka na listi je “mamac cena”, ono kada trgovine nude “treću, manje privlačnu opciju kako bi vas izmanipulisale da kupite najskuplju opciju. “Srednja opcija deluje kao ‘mamac’, čineći veću opciju najboljom vrednošću.”

Jedna žena pokazala je primer malih kokica za 4 dolara, srednje za 6,50 dolara i velike za 7 dolara. Napisala je: “U ovom scenariju, ako ste prosečna osoba, odlučićete se za veliku jer za 50 centi više oseća se kao značajno bolja ponuda od srednje.”

Konkurentske opcije

Jeste li se ikad pitali zašto možda vidite dva aparata za prodaju kafe jedan pored drugog ili zašto je jedan lanac brze hrane postavljen odmah do drugog? Strogo razumno gledano, logično bi bilo odmaknuti ih što dalje pa bi svi gladni ljudi na jednoj lokaciji išli na ćevape, a na drugoj na burger, umesto da pola svojih mušterija gube. Ali čovek, naročito gladan, nije razumno nego pre svega emotivno stvorenje. Škola marketinga kaže da “ponuda dveju opcija menja vaš način razmišljanja sa ‘da li želim ovo da kupim’ na ‘koju želim više da kupim?'” To zapravo može da bude od koristi i prodavcima i može da znači “više prodaje za sve.”

Baader-Meinhof fenomen

Dok Vučić najavljuje sniženja cena, trgovci nas uz pomoć ovih 7 trikova mame da trošimo još više - a da ni ne primetimo
Foto: TikTok/@oxfordcollegeofmarketing

Da li ste primijetili da su ovog leta počele da se pojavljuju reference na Barbie svuda? Sledeći trik poznat je kao “Baader-Meinhof fenomen” ili “fenomen učestalosti.” Škola objašnjava: “Kad prvi put primetite neku novu ili neobičnu stvar, počinjete da je viđate svuda” i to je zbog “pojačane svesti i selektivne pažnje.”

Efekat kazina

Mnoga kazina nemaju prozore, pa kladioničari “izgube osećaj za vreme.” Ista strategija koristi se i u velikim supermarketima. Stručnjaci kažu: “Supermarketi su to shvatili i obično imaju prozore samo na prednjem delu prodavnice kako bi vas naterali da više vremena provedete unutra kupujući.”

Antropomorfizam

Dok Vučić najavljuje sniženja cena, trgovci nas uz pomoć ovih 7 trikova mame da trošimo još više - a da ni ne primetimo
Foto: TikTok/@oxfordcollegeofmarketing

Mnogi veliki brendovi stvaraju likove od povrća ili slatkiša, i to ne samo one koje su namenjene deci. To nije slučajnost, jer je “verovatnije da ćete se povezati s markom koja ima ljudsko lice.” Naveli su primer M&M-ova s različitim likovima i rekli: “Antropomorfne maskote su pamtljivije.”

Iluzija ograničene dostupnosti

Ako ste ikad osetili paniku na rasprodaji ili kad trgovine kažu da nestaju proizvodi, to je često namerno. To je zato što “ograničena dostupnost proizvoda može da poveća njegovu percipiranu vrednost.” Ako web stranica kaže da imaju samo tri majice na zalihama, “verovatnije ćete kupiti tu majicu sada jer je percipirate kao redak proizvod.”

Tehnika sidrenja

Kad prodavnice imaju rasprodaju, obično to znate iz mnogih natpisa koji vas podsećaju posvuda. Tehnika “sidrenja” je “kognitivns pristrasnost gde se jako oslanjate na prvu informaciju koju dobijete.” Škola objašnjava: “Artikli na rasprodaji percipiraju se kao odlična ponuda, čak i ako potrošite više nego što ste prvobitno planirali.”

Oznake:

cene hraneinflacijamarketiprodavnicetrikovi

Podeli

Zaprati Autor

Ivana Milošević

Ostali članci

zastava
Prethodni

Koliko je bilo potrebno plata da bi se kupio nov auto u Jugoslaviji krajem osamdesetih?

IDJShow žiri u novom fenomenalnom sastavu: Stiže jedna od najpopularnijih zvezda sa naših prostora!
Sledeći

IDJShow žiri u novom fenomenalnom sastavu: Stiže jedna od najpopularnijih zvezda sa naših prostora!

Sledeći
IDJShow žiri u novom fenomenalnom sastavu: Stiže jedna od najpopularnijih zvezda sa naših prostora!
12.09.2023.

IDJShow žiri u novom fenomenalnom sastavu: Stiže jedna od najpopularnijih zvezda sa naših prostora!

Prethodni
11.09.2023.

Koliko je bilo potrebno plata da bi se kupio nov auto u Jugoslaviji krajem osamdesetih?

zastava

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    MMF
    Zoster ponovo na MMF-u: Nedelja koja ne liči na kraj festivala
    CityMagazine
    exit
    Organizatori EXIT festivala povodom izjave gradonačelnika Novog Sada: „Jedina politička zloupotreba je pokušaj cenzure i gušenja Exita“
    CityMagazine
    arlemm
    Otvaraju se vrata muzičkog Makonda u Arilju – počinje festival ARLEMM
    CityMagazine
    čedomir petrović
    Čedomir Petrović u seriji “Vruć vetar” je tumačio lik kog smo zaboravili – a čiji izum bi nam danas itekako dobro došao
    CityMagazine
    film
    Žarko Laušević i Branslav Lečić glume u ovom filmu, ali kad budete videli kako su potpisani na špici ništa vam neće biti jasno: Ostvarenje koje već 30 godina zabavlja filmofile
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖