• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

„HIV je etiketa” – zbog onih koji ne znaju, hajde da svi znamo!

CityMagazine
26.05.2022. 3 Mins Read OpšteZdravlje

Od početka 2020. godine fokus svih nas je na pandemiji virusa korona. Međutim, u međuvremenu smo zaboravili i prestali da pričamo o najvećoj pandemiji savremenog sveta – pandemiji HIV-a koji je prisutan decenijama, a zbog toga što ga ne spominjemo, sigurno neće prestati da se širi. Naprotiv, broj obolelih iz godine u godinu ne opada (ne računajući 2020. zbog manjeg broja testiranih).

Usled pandemije koja je uzbunila javnost širom sveta, malo ko i razmišlja o tome koliko ljudi oko nas je zaraženo HIV virusom, kako se oni osećaju, kako se drugi ophode prema njima, da li mi kao društvo dovoljno poznajemo sve aspekte života sa ovim virusom… Pogotovo što, uprkos stalnim naporima da se podigne svest u javnosti o ovoj bolest, čini se da neznanje i predrasude još „vode glavnu reč”.

Upravo ovim pitanjima bavi se organizacija POTENT.rs u svojoj kampanji HIV je etiketa, koja je inspirisana ličnim pričama i nastala je sa ciljem da vrati fokus na ovu važnu temu, kao i da podstakne javnost da sebi postavi ista pitanja, a onda i da se edukuje.

Povezani članci

U nedelju pomeramo kazaljke unazad: Stručnjaci objasnili kako to utiče na fizičko i mentalno zdravlje

„Pedalom do mentalnog zdravlja” – 132. Kritična masa

„Cilj kampanje je da podignemo svest o problemima sa kojima se susreću ljudi koji su pozitivni, da osvestimo da je život sa HIV virusom moguć i normalan, kao i da pozovemo širu javnost da poseti vebsajt potent.org.rs da se na njemu edukuje i sazna sve relevantne i adekvatne činjenice”, kažu u ovoj organizaciji, koja inače sprovodi aktivnosti u saradnji sa Ministarstvom zdravlja i Globalnim fondom za borbu protiv side, tuberkuloze i malarije. Takođe, rade u saradnji sa zavodima i institutima za javno zdravlje.

Foto: Potent/Promo

Pored toga kako izgleda život ljudi čiji je status „pozitivan” i koliko se osećaju „obeleženo”, organizacija svakodnevno podseća na to da se savetovanje i testiranje na HIV preporučuje svim seksualno aktivnim osobama jer je to jedini način da bilo ko sazna HIV status, kao i na to da u slučaju pozitivnog rezultata testa, lečenjem može da se spreči razvoj bolesti AIDS i smrtni ishod.

Jer, uprkos prisutnoj diskriminaciji, ohrabruje činjenica da se u odnosu na 80-te godine slika epidemije kada smo gledali užasne slike mladih, bolesnih ljudi koji su umirali, potpuno promenila.

„Ako na vreme započneš lečenje, moći ćeš da imaš neskraćen životni vek, a uz uspešno lečenje bićeš siguran da nećeš HIV preneti seksualnim partnerima”.

U prilog tome da je danas na ulici gotovo nemoguće razlikovati obolelu od zdrave osobe, ide kampanja čije fotografije prikazuju tela mladih ljudi bez vidljiviih tragova bolesti.

„Zato što su nam polazna tačka autentične ljudske priče, želeli smo da prikažemo realne, neobrađene fotografije tela – realnih ljudi. Jednostavnost kompozicije, osvetljenja i položaja tela naglašava da rešenje problema diskriminacije leži u jednostavnim mehanizmima, odnosno u razgovoru na ovu temu i edukaciji šire javnosti”, istakao je Kosta Đuraković, direktor fotografije i vizuelni umetnik.

„U vreme kada smo izloženi enormnoj količini informacija, vizualima i različitom sadržaju, kampanja mora da bude autentična, unikatna i realna kako bi privukla pažnju i podigla svest o određenoj temi”, nadovezao se Stefan Gajić, kreativni lead i art director kampanje.

Kampanju HIV je etiketa sprovodi organizacija Potent u partnerstvu sa agencijama Direct media i Fusion communications.

Naslovna fotografija: Potent/Promo

Tags:

HIV je etiketakampanjaPOTENT.rs

Povezani članci

Zašto muškarci ženama šalju fotografije svojih genitalija?

Ovi trendovi u putovanju biće glavni u 2023. godini

Share Article

Follow Me Written By

CityMagazine

Ostali članci

Previous

Meteorolozi predviđaju jedno od tri najtoplija leta do sada u Srbiji

Next

Mala količina ove namirnice dnevno smiriće vam um

Next
27.05.2022.

Mala količina ove namirnice dnevno smiriće vam um

Previews
26.05.2022.

Meteorolozi predviđaju jedno od tri najtoplija leta do sada u Srbiji

Najnovije

Kako došlo, tako i otišlo: Netfliks izbrisao pravila za deljenje naloga
CityMagazine
Netflix objavio pravila pomoću kojih će sprečavati deljenje naloga
CityMagazine
Ko će od ovih izvođača u Konstraktine cipele: Najzanimljivije domaće pesme koje se takmiče za Evroviziju
CityMagazine
Dženifer Aniston i Adam Sendler se vraćaju u nastavku hit trilera „Murder Mystery 2″
Filip Milosavljević
Sve što smo naučili o životu Pamele Anderson iz novog dokumentarca
Milica Arsić

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖