„HOGOˮ je fraza 2022. godine – proverite šta znači
Godine društvenih mreža i preteranog izlaganja životima i avanturama iznedrile su kovanicu FOMO – strah od propuštanja dešavanja, a odnosi se i na nove filmske i serijske premijere, odnosno osobe koje ih ne mogu propratiti. Zatim je zavladao FOBO, kao strah od boljih opcija, koji nas je katapultirao u beskrajni svemir propuštenih prilika.
Na kraju smo perspektivu okrenuli naglavačke s YOLO – jednom se živi i JOMO – radost propuštanja, i evo nas u 2022, u kojoj će glavna skraćenica najverovatnije glasiti HOGO, što bi u slobodnom prevodu značilo nije mi do izlazaka. Ovaj trend mogli bismo povezati sa čuvenim pitanjem – Izlaziš večeras, i odgovorom – Neee, a ispostavlja se da je potreba za ostankom kod kuće u prvoj fazi pandemije pustila svoje korene.
HOGO je, kažu stručnjaci, zgusnut u tom osećaju gnjavaže zbog organizovanja izlazaka, svojevrsne iscrpljenosti koja dovodi do otkazivanja planova i zaokreta ka kućnom druženju sa prijateljima. Dakle, ne, to nije stvarno odbijanje ljudi, već otpor prema okupljanju.
Zasigurno nije potrebno proučavati reči umnih ljudi kako bismo zaključili da je pandemija promenila ne samo navike nego i naš način doživljaja sebe u svetu. Ovaj akronim, inače vrlo ukorenjen u američkoj kulturi, zapravo nam šalje poruku da postoje stilovi i načini življenja koji odražavaju određeno razdoblje.
Poslednji u nizu HOGO je i način da se odbranite od otkazanih planova, preskočenih događaja, sastanaka na koje nikada nismo otišli zbog više sile. Da li ćemo reći ne izlasku u okviru reakcije na ovu društvenu frustraciju koja nas je sve preplavila u poslednje dve godine? Moguće je, kažu stručnjaci koji objašnjavaju kako smo se menjali i menjamo u ovom razdoblju pandemije.
Kućni zidovi zamenili su kancelariju, restoran, igraonicu i bar, ali šta je loše u tome da uživamo u njima, makar i nakratko, možda s nekim prijateljima koji dolaze i odlaze i skrivaju se u našem gnezdu? Doći će vreme kada ćemo odbaciti džemper, XL šolju punu kafe, isključiti Netfliks i slične platforme i vratiti se uživanju u životu napolju. Tada će nastati nova skraćenica, kako trend nalaže, za definisanje ove faze ponovnog rođenja. Ali, još nije trenutak…
Izvor: Cosmopolitan Italia
Naslovna fotografija: Daniil Silantev / Unsplash